Samsung galaxy s4 mini upplåsning?

Permalänk

Samsung galaxy s4 mini upplåsning?

Har fått lite delade svar angående upplåsning av mobilen, vissa säger att root+flash tar bort operatörs låsningen.. Andra säger (Google mm.) att man måste köpa en kod..
Köpa kod tror inte jag själv på då dom måste ju få koderna från någon, och det är absolut inte från Samsung själva.

Köpte mobilen från phonehouse i vetskap om att dom aldrig säljer låsta mobiler, alltid fått olåst tidigare.
Men inte denna gång.
Jag har alltid flashat andra mobiler utan Android för att låsa upp utan problem, men nu är jag lite osäker på om det är så simpelt.

Verkar vara så pass ny model så Google ger bara bullsh.. svar känns det som, bara för att muppar ska tjäna pengar på folk.

T ex. Sony Ericssons K800i var man tvungen att ha någon jox kablar, lådor och vad vet jag.. Plugga bara in vanliga medföljande usb kabel och flasha med SEUS om jag minns rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

Fixat..

Visa signatur

Kebabrulle

Permalänk

Eh va?

Som du sa själv så hade väl inte ens PH låsta telefoner? Försöker du bara roota den eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Fixat..

Hur?

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Lite lustigt över det hela, MIN visade sig inte vara låst, MEN en vän som hade precis samma mobil var låst..
Jag hade tyvärr lyckats få en felklippt sim-kort bara och av någon anledning kan det samma meddelande i min mobil som den låsta och jag drog slutsatsen att min var också låst.

Var hos PH och fick nytt kort som passade rakt av och mobilen fungerade direkt.

Vännens mobil låstes upp av kod köpt online, kostade bara $10.99, runt 80kr.. Lite billigare än dom oseriösa som ville ha över 250kr.
80kr är ju inte hela världen och dessa kan man ju få tillbaka om man betalar med kreditkort om man anmäler bedrägeri.
Hur som helst så var det den här sidan koden köptes från = http://www.safeunlockcode.com/samsung/unlock-galaxy-s4-mini-g...

Visa signatur

Kebabrulle

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

80kr är ju inte hela världen och dessa kan man ju få tillbaka om man betalar med kreditkort om man anmäler bedrägeri.

Detta är ju ett brott från din sida då du själv begår bedrägeri.

Permalänk
Skrivet av Giuffria:

Detta är ju ett brott från din sida då du själv begår bedrägeri.

Oops, fel formulerat.
OM man utsätts för bedrägeri ska man anmäla det, allt annat är som du säger ett brott.
Koden fungerade och då är det ingen bedrägeri och vännen har inte anmält för bedrägeri heller.

Jag har svart bälte i felformulering

Visa signatur

Kebabrulle