Varför är alla så kritiska mot BF4? Trend?

Permalänk
Medlem

Varför är alla så kritiska mot BF4? Trend?

Tjena vart man än är på internet skriver folk skit om alla buggar, kraschar osv i battlefield 4.. Är det bara en trend eller har verkligen folk så allvarliga problem?

Jag har spelat nästan sedan release och jag kan säga att jag har inte haft mycket problem.. Bara att spelet kraschar någon gång, inte ofta och att det kraschar alltid på siege of shanghai, märkligt att det är just den då det vara banan i betan, men vad tror ni, har det blivit en trend eller kanske är det lite av båda? Tycker det är konstigt att folk har så mycket fel medans jag har nästan felfritt!

Tycker det skulle vara intressant att veta vad ni tror!

//Simon

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k @ 4.2 GHz MB: ASRock Fatal1ty
GPU: Radeon HD 7970 PSU: XFX PRO 750W
RAM: Corsair Vengeance 2x4GB

Permalänk

Jag tror att det är en trend att gnälla på EA/Battlefield. Eller så har folk aldrig köpt ett spel vid release förut samt aldrig spelat en Beta/Alpha med tanke på hur många som säger att BF4 känns som en Beta. Spelet fungerar förvånansvärt bra för att vara så pass nytt. Men för en bortskämd tonåring så rasar hela deras värld om servern kraschar en gång verkar det som

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

bf4 har stora problem.
kraschar ofta, dålig netcode, för många buggar för ett AAA spel,

Permalänk

Jag hade mkt problem i betan.... men sen de har släppts har det fungerat jättebra. En del serverstrul och krascher dock... men inte så farligt

Permalänk
Avstängd

Dem släpper ett halvfärdigt spel och tror dem har rätt att göra så. När du köper en annan service online eller en annan produkt så förväntar du dig självklart att det ska fungera som det ska. Men detta gäller tydligen inte spel.

Dags för en ny lag tycker jag. Sånt här ska inte vara okej.

"Men man kan inte fixa alla buggar innan release". Jaha? Jag tycker dock fan att man kan märka att ens spel krashar hela tiden både på multi och singleplayer.

Permalänk
Medlem

Hej

Jag väntar fortfarande på att jag skall kunna spela. Crashar hela tiden. Senaste driv från amd.

Squad DM då kan jag inte vara inne en hel runda. Conquest funkar ok det är ibland vid server byte men det är så för alla tror jag. Så 700 kr och jag väntar ännu som sagt att det skall funka

Permalänk
Medlem

Jag har lite likadant! Har inte haft en enda krasch, men det händer lite nu och då att jag inte kan joina servrar. Jag är egentligen inte kritisk till att spelet har buggar, av ovanstående anledning, utan för att de släpper ett spel som inte är färdigt. De lär sig tydligen inte från sina misstag, då bf3 va precis lika. Får känslan av att de kommer att göra samma sak med detta spel som med bf3, nerfa alla fordon och buffa lock-on vapen. Ångrar redan nu att jag köpte det faktiskt, men det var tur att de bara kostade en bråkdel mot orginalpriset. Annars hade jag gråtit!

Visa signatur

That which does not kill me makes me stronger. That which does kill me I'll deal with when I respawn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpan77:

Tjena vart man än är på internet skriver folk skit om alla buggar, kraschar osv i battlefield 4.. Är det bara en trend eller har verkligen folk så allvarliga problem?

Jag har spelat nästan sedan release och jag kan säga att jag har inte haft mycket problem.. Bara att spelet kraschar någon gång, inte ofta och att det kraschar alltid på siege of shanghai, märkligt att det är just den då det vara banan i betan, men vad tror ni, har det blivit en trend eller kanske är det lite av båda? Tycker det är konstigt att folk har så mycket fel medans jag har nästan felfritt!

Tycker det skulle vara intressant att veta vad ni tror!

//Simon

Jag förstår inte riktigt - Trend, att vad? Klaga? Det finns otroligt många som klagar för klagandets skull, det är inte exklusivt för spel eller Battlefield. Den enda trend jag ser i sammanhanget är att släppa ofärdiga produkter, men så har det varit ett bra tag också.

Man får kanske göra skillnad på vad som kan tyckas befogat och inte när det gäller klagomål, att spelet kraschar titt som tätt är tusen gånger värre än att tappa ljudet på Golmud Railway t. ex. Ja, folk upplever stora problem med spelet. Nog för att det är mycket bättre för mig nu än tidigare men jag tycker på det stora hela att det som EA och DICE får ta emot varken är konstigt eller oförtjänt. Dessa två är så pass stora aktörer att de helt enkelt borde veta bättre, det går inte att gömma sig bakom att man skulle vara oerfaren. Istället känns det som att dom medvetet skiter i det - detta kanske mest är applicerbart vad gäller EA. Jag förstår givetvis att den som inte besvärats av problemen kanske höjer på ögonbrynet en aning.

Permalänk
Medlem

Det är ett tag sedan de faktiskt releasade spelet nu... Vi är en grupp vänner som spelar tillsammans. En del funkar det för. Och två av oss får vara utan...
Jag gnäller inte i första taget, men det här är katastrof.

Permalänk
Medlem

Skulle nog tro att det är en ganska uppenbar trend detta.

Jag tycker att det är ett kalasbra spel, och har själv haft ytterst få kraschar.

Edit: Det enda jag ogillar skarpt är den påtvingade Origin-klienten. Har för övrigt svårt att hitta bra servrar genom browsern. Hittar inte Swecs 64-manna tex. Förstår fortfarande inte varför.

Permalänk
Medlem

Det verkar mer som att det är en trend att släppa ofärdiga spel? Sen är det ju så att ju mer man ser fram emot ett spel desto mer besviken blir man när det inte fungerar som det ska. Gjorde ett test igår på siege of shanghai, kraschade fyra gånger för mig på en runda 800 tickets.

Permalänk

Man behöver ju inte vara överdrivet kritisk för att tycka att det är dålig stil av EA/Dice att släppa ett spel som kraschar för en stor andel av deras kunder. Snarare är man det minsta kritisk så kommer man att klaga på det om man är en av dom som haft otur, och gör man inte det så är man väldigt förbisynt. Och det är ett faktum att väldigt många haft väldigt stora problem med BF4, så oavsett om inte just du har problem så är kritiken mer än befogad. Visst, man får acceptera att ett spel släpps med en del buggar viod release idag. Det är helt enkelt så det funkar, men när 10%+ av kunderna inte kan spela över huvud taget och 50% upplever dagliga kraschar så är det värre än så, det är helt enkelt ett spel som inte var redo att släppas.

Permalänk
Medlem

Säg vilka spel som inte är halvfärdiga då dem kommer, 90% av alla nya spela är full med buggar å skit. Men det är ändå skoj att spela, även fast spelen är inte helt klar. Förstår nog att det finns folk som vill ha helt perfekta spel vid releaser men världen är inte perfekt. Finns inte en bil, skoter mm som funkar perfekt heller. Det är bara att sätta sej ner å ha skoj å lira ihop med vännerna ;D å hoppas på att spelet inte krashar så mycket, det är nog den värsta buggen i alla fall sker för en del lite mer än andra för mej krashar det sällan.

Visa signatur

3960@4.7ghz ht off, 16 gb ram, 2x780gtx sli med 3d surround. 2xssd raid 0 med trim igång

Permalänk
Medlem

folk gnäller om cod också. har inte haft en enda crash eller ett enda problem med spelet. flyter på skit bra

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

Bf4 är ett super bra o häftigt spel men det vore kul om man fick spela utan alla kracher. Igår var det hopplöst att spela kraschade hela tiden har senaste av alla drivisar till allt o provat med Orginal klock på allt men ändå så går det åt hvete.

O jag kan spela bf3 tills ögonen blöder så det är inge fel på datorn så kom inte med sådant snack. Så hur kan då andra få spela utan problem.

Men bf4 är ett häftigt spel inge snack om saken.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Folk har verkligen så allvarliga problem. Om du hade varit på gamex där de hade 64 datorer som körde bf4 så hade du märkt hur ofta spelet kraschade och hade sig. Det är ett jävla faktum och inte ett fåtal högljudda tolvåringar.

Sen så har det ju kass netcode och såna saker också, det värsta är väl när servern kraschar och man förlorar allt man låst upp.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Väldigt bra spel, men det kraschar 3-5 gånger per timme, ingen big deal men lite jobbigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

folk gnäller om cod också. har inte haft en enda crash eller ett enda problem med spelet. flyter på skit bra

Helvete, dra inte in CoD i diskussionen... Vi har redan sett nog med CoD/BF flamewars.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

Jag har inte heller haft så mycket problem med krascher förutom under betan och igår men det var endast på en server där jag bara kraschade när jag försökte spawna. Kraschade kanske 3 av 15 spawns eller något så efter tredje kraschen spelade jag inte mer.

Men det jag stör mig absolut mest på är netcoden, men bara när man får en missil efter sig, om de är ganska nära och skjuter så träffar ju missilen när det börjar pipa att det är en missil på väg mot en och det är oerhört störande, oftast aldrig kul att köra fordon pga det. Särskilt flygfordonen, jag fattar inte vad de har gjort med dom? Tycker det är dåligt att man måste spawna i luften med jetsen nu och att de gjort 3dje-personskameran följa efter jättekonstigt. Helikoptrarna är nästan värre när de lyfter iväg från marken som om de vore gjorda av papper? Och super AAs som skjuter ner en hur enkelt som helst.

Bara jag som märker av det?

Permalänk
Skrivet av Wrathborn771:

Helvete, dra inte in CoD i diskussionen... Vi har redan sett nog med CoD/BF flamewars.

Fast detta handlar ju inte om cod vs bf och han nämnde inte heller något om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

bf4 har stora problem.
kraschar ofta, dålig netcode, för många buggar för ett AAA spel,

Är det så för DIG eller är det det du hört?

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k @ 4.2 GHz MB: ASRock Fatal1ty
GPU: Radeon HD 7970 PSU: XFX PRO 750W
RAM: Corsair Vengeance 2x4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juugz:

Dem släpper ett halvfärdigt spel och tror dem har rätt att göra så. När du köper en annan service online eller en annan produkt så förväntar du dig självklart att det ska fungera som det ska. Men detta gäller tydligen inte spel.

Dags för en ny lag tycker jag. Sånt här ska inte vara okej.

"Men man kan inte fixa alla buggar innan release". Jaha? Jag tycker dock fan att man kan märka att ens spel krashar hela tiden både på multi och singleplayer.

OM det är som det låter på alla forum är det ju bedrövligt.. men jag har aldrig råkat ut för nåt som lite krascher vilket är normalt för ett spel som är såpass nytt.. Men tror du inte EA pressar/tvingar DICE att göra release?

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k @ 4.2 GHz MB: ASRock Fatal1ty
GPU: Radeon HD 7970 PSU: XFX PRO 750W
RAM: Corsair Vengeance 2x4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellemanify:

Fast detta handlar ju inte om cod vs bf och han nämnde inte heller något om det.

Du ska bara veta hur stor tendens swec-medlemmar har att spåra ut off-topic.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Jag tror att det är en trend att gnälla på EA/Battlefield. Eller så har folk aldrig köpt ett spel vid release förut samt aldrig spelat en Beta/Alpha med tanke på hur många som säger att BF4 känns som en Beta. Spelet fungerar förvånansvärt bra för att vara så pass nytt. Men för en bortskämd tonåring så rasar hela deras värld om servern kraschar en gång verkar det som

Du får det att låta som att det inte är en big deal när ett företag släpper en produkt som inte är färdig

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Många har krascher, en del har det inte.
Jag är en av de olyckliga som drabbas av detta till och från. Har haft väldig tur hittills och bara kraschat när servern byter karta.

Men att skylla på DICE/EA tycker jag är lite och ta i. Det är nog inte lätt att göra ett spel som ska vara kompatibelt med 1 miljon olika modeller av en PC.
Men visst kan jag hålla med om att det finns en del buggar man undrar hur de ens passerade alpha och beta.
Ett exempel är Assault och när man ska försöka återuppliva någon. I de flesta fallen fungerar det inte alls, men jag har upptäckt att man ska försöka sikta på huvudet när man ska återuppliva någon.

Nåja, de löser nog problemet så småningom.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Medlem

Det är otroligt många som har problem med krasch, dålig netcode. Därför är det så många som klagar.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av siggen:

Jag har lite likadant! Har inte haft en enda krasch, men det händer lite nu och då att jag inte kan joina servrar. Jag är egentligen inte kritisk till att spelet har buggar, av ovanstående anledning, utan för att de släpper ett spel som inte är färdigt. De lär sig tydligen inte från sina misstag, då bf3 va precis lika. Får känslan av att de kommer att göra samma sak med detta spel som med bf3, nerfa alla fordon och buffa lock-on vapen. Ångrar redan nu att jag köpte det faktiskt, men det var tur att de bara kostade en bråkdel mot orginalpriset. Annars hade jag gråtit!

OKej!

ja det är ju dåligt om så är fallet, vilket det verkar vara.

MEn tror du/ni inte att de vill släppa samtidigt som cod? Att det är lite det som gör att de tvingas släppa av EA för annars köper alla cod istället? eller iaf många som sen inte har råd att köp bf 4?

Hur mycket gav du?

Själv älskar jag spelet

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k @ 4.2 GHz MB: ASRock Fatal1ty
GPU: Radeon HD 7970 PSU: XFX PRO 750W
RAM: Corsair Vengeance 2x4GB

Permalänk
Medlem

Jag tror att vad vissa inte förstår är att Battlefield-serien är en oerhört stor serie och en mycket påkostad sådan. DICE är inte längre ett litet helsvenskt företag som man måste försvara mot minsta lilla kritik för att man av någon outgrundlig anledning känner sig delaktig i företaget. Jag tror att det är nyttigt för spelindustrin att folk är kritiska mot buggar i spel, man kommer nog aldrig nå fullt buggfria releaser i någon AAA-titel, men om folk är kritiska så måste ändå spelutvecklarna vara någorlunda på sin vakt. Slutar folk kritisera buggiga releaser så lär vi se fler buggar i framtiden. Det är vad jag tror.

Med det sagt så har jag inte testat BF4s fullversion så jag kan inte uttala mig om fallet med BF4, men BF3 har fortfarande buggar som funnits sedan release.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Det verkar mer som att det är en trend att släppa ofärdiga spel? Sen är det ju så att ju mer man ser fram emot ett spel desto mer besviken blir man när det inte fungerar som det ska. Gjorde ett test igår på siege of shanghai, kraschade fyra gånger för mig på en runda 800 tickets.

ja kanske det XD

Ja det stämmer!

OKej ja den banan vet jag många som har problem med.. jag kan vara ine i några sekunder sen kraschar det men alla andra maps fungerar utmärkt! Förutom ljudet på Golmud Railway!

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k @ 4.2 GHz MB: ASRock Fatal1ty
GPU: Radeon HD 7970 PSU: XFX PRO 750W
RAM: Corsair Vengeance 2x4GB

Permalänk

Yngre generationen är ett gäng bortskämda slynglar som klagar på allt som får mer uppmärksamhet än dem, EA, Battlefield, Apple, Nvidia osv.

Nä skämtåsido så är det säkerligen fel hos vissa men det överdrivs ofta eftersom de som drabbas skriker ofta högst. Inte så ofta man hör dem som säger att det funkar.

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |