Konsoler, spel och filmrelaterade frågor

Permalänk

Beställde 1/12, vet du ungefär hur lång tid det kommer ta tills ni får in en leverans som täcker det datumet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugbyspelaren:

Med den takt som leveranserna kommer nu så kan de va så illa...

Ouch låter ju inte så bra, inte för att det är någon jättepanik men känns lite fånigt att beställa en konsol som varit ute i 3-4 månader i mars och ändå behöva vänta en längre tid för att sedan få den. Men vi får väl se hur läget ser ut i mars då antar jag.

Visa signatur

Intel I7 7770K || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X || Samsung 840 Pro 256GB || Samsung 850 EVO 500GB || WD Red 2TB || MSI Z270 GAMING PRO CARBON || Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || Corsair RM750x 750W || Cooler Master Hyper 212 EVO || Acer 27" Predator XB271HUA || Qpad MK-50 || Fractal Design Define S || Steelseries Rival 300 || Sennheiser PC350 SE ||

Permalänk
Skrivet av muffinet:

Ouch låter ju inte så bra, inte för att det är någon jättepanik men känns lite fånigt att beställa en konsol som varit ute i 3-4 månader i mars och ändå behöva vänta en längre tid för att sedan få den. Men vi får väl se hur läget ser ut i mars då antar jag.

Dock bara vad jag uppfattat det som Webhallen kanse ser ljusare på det

Permalänk
Medlem

Bekräftelser

Hej,

Kan vi försöka skapa en checklista för vilka som har fått hämta ut sina Playstation 4 konsoler och inte.
På detta vis kommer vi säkert kunna lista ut vart Webhallen befinner sig

• Beställningsdatum
    2013-12-04 - Inte fått bekräftelse

Fortsätt gärna att fylla i denna.

Tack!

Permalänk

Beställningsdatum

• Beställningsdatum
    2013-12-02 - Inte fått bekräftelse

Gjorde jag rätt? ^

Permalänk
  • Beställningsdatum
    2013-12-03 - Inte fått bekräftelse

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Kimbjo89:

Hej,

Kan vi försöka skapa en checklista för vilka som har fått hämta ut sina Playstation 4 konsoler och inte.
På detta vis kommer vi säkert kunna lista ut vart Webhallen befinner sig

• Beställningsdatum

Fortsätt gärna att fylla i denna.

Tack!

Skrivet av alex27133:
  • Beställningsdatum

Gjorde jag rätt? ^

Skrivet av MisfitZero:
  • Beställningsdatum
    2013-12-03 - Inte fått bekräftelse

Denna får ni gärna fortsätta i en separat tråd om ni vill köra listan.

Det vi sagt tidigare: dvs att senaste leveransen täcker ordrar fram till runt 16e November (EDIT: råkade skriva December först) är ju annars info nog. Kommer bli sjukt "nerklottrad" tråd annars, no offense.

Vi kommer att informera på samma sätt vid andra inkommande leveranser så en lista på det här sättet fyller egentligen ingen funktion.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Denna får ni gärna fortsätta i en separat tråd om ni vill köra listan.

Det vi sagt tidigare: dvs att senaste leveransen täcker ordrar fram till runt 16e December är ju annars info nog. Kommer bli sjukt "nerklottrad" tråd annars, no offense.

Vi kommer att informera på samma sätt vid andra inkommande leveranser så en lista på det här sättet fyller egentligen ingen funktion.

November va det väl ändå?
Snart har ni täckt alla som förbokat innan releasen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så November leveransen kommer i denna månaden? om jag har förstått rätt.

Permalänk
Skrivet av Ghost93:

Så November leveransen kommer i denna månaden? om jag har förstått rätt.

Med tanke på att de levererat t.o.m 16/11 så vorede inte otroligt

Permalänk
Webhallen
Skrivet av e3henri:

November va det väl ändå?
Snart har ni täckt alla som förbokat innan releasen

Skickades från m.sweclockers.com

hehe japp, har ändrat originalinlägget nu, tack för att du såg misstaget.

Visa signatur

Permalänk

Elgiganten hade tidigare idag ute några konsoler. Så tyvärr Webbis få bli handkontroller och spel från er istället <3
Dock 49kr billigare där :/

Permalänk

Då jag inte haft garantiärende tidigare undrar jag hur Webhallen hanterar själva proceduren. Har skickat in min konsol och konsolen har hämtats av er (får åtminstone hoppas att privatpersonen som hämtade ut arbetar hos er )
Utöver den infon (från Posten.se) har Webhallen själva dock inte gett någon notis ännu. Står ej heller något under "service" på min profil på hemsidan. Kommer naturligtvis få vänta ut min ersättningskonsol oavsett om proceduren sker i det tysta eller inte - men bara så att man har lite mer koll på det hela, tänker jag.

Har någon annan här varit med om samma ärende och har någon aning om hur lång/kort tid det tar för den nordiska distributören att skicka iväg en ny enhet?

Permalänk
Skrivet av Goombaslayer:

Då jag inte haft garantiärende tidigare undrar jag hur Webhallen hanterar själva proceduren. Har skickat in min konsol och konsolen har hämtats av er (får åtminstone hoppas att privatpersonen som hämtade ut arbetar hos er )
Utöver den infon (från Posten.se) har Webhallen själva dock inte gett någon notis ännu. Står ej heller något under "service" på min profil på hemsidan. Kommer naturligtvis få vänta ut min ersättningskonsol oavsett om proceduren sker i det tysta eller inte - men bara så att man har lite mer koll på det hela, tänker jag.

Har någon annan här varit med om samma ärende och har någon aning om hur lång/kort tid det tar för den nordiska distributören att skicka iväg en ny enhet?

Du kan ju alltid pröva ringa sonys servicenummer och höra med dem 08-585 450 00

Permalänk
Skrivet av Rugbyspelaren:

Du kan ju alltid pröva ringa sonys servicenummer och höra med dem 08-585 450 00

Även om jag nu skulle ha haft någon form av ärendereferens (vilket jag ju inte har) så har väl Sony i sig väldigt lite med det här att göra.

Permalänk
Skrivet av Goombaslayer:

Även om jag nu skulle ha haft någon form av ärendereferens (vilket jag ju inte har) så har väl Sony i sig väldigt lite med det här att göra.

Nej men de borde ju veta hur deras distributör hanterar servicen på ett ungefär

Permalänk
Skrivet av Goombaslayer:

Tog cirka en månad, fick en defekt till dock, så har väntat ca 2 veckor på en ny nu. Så får väl se denna gång.

Permalänk
Medlem

Under Behandling

Jag kollade nyss statusen på mitt PS4 som jag bokade 2013-12-04 på Webhallens sida och såg att den har statusen "Under Behandling" jag undrar nu lite snabbt bara om den ändrar till statusen "Under Behandling" när det börjar närma sig eller om den får den statusen från första början?

Tack!

Permalänk
Skrivet av Kimbjo89:

Jag kollade nyss statusen på mitt PS4 som jag bokade 2013-12-04 på Webhallens sida och såg att den har statusen "Under Behandling" jag undrar nu lite snabbt bara om den ändrar till statusen "Under Behandling" när det börjar närma sig eller om den får den statusen från första början?

Tack!

Dom har ju skickat ut t.o.m 16:e November så det är inte helt otänkbart att din 4:e December order kommer med ut i nästa massutskick..

Visa signatur

HAF Lanbox + Noctua 2xNF-A14 1xNF-S12A 2xNF-R8 - Corsair RM1000Gold - MSI Z87-G45 / I5 4670K + Noctua NH-L12 - 16GB(4x4) Corsair XMS3 1600MHz - 1x280X Sapphire - 2x7950 XFX - 120GB mSATA - 2x360GB 2.5tum

Permalänk
Skrivet av Kimbjo89:

Tack!

Jag la min beställning 2013/12/03 och den har legat 'under behandling' hela denna tid. La en beställning tidigt förra veckan på de nya PS headset som släpps om någon dag nu, och den gick tidigare idag från 'under behandling' till 'behandlad', så tror tyvärr inte det indikerar att det börjar närma sig då alla ordrar verkar hamna under den fliken fram tills att dem skickar iväg den.

Det är iallafall så som jag har förstått det.

Men rätt nyfiken på hur det gått nu, var ca en vecka sen vi fick senaste update om att kön nått 16e November. Har ni fått något mer att informera, Webhallen? Har det kommit flera leveranser eller inkommer det något mer snart?

Permalänk
Medlem

Kan bidra med att jag beställde den 19 nov o ska hämta ut den strax.

Visa signatur

AMD Athlon 3000+ @ 2.09 GHZ, 2 gb ddr Pc3200 400 Mhz, GFX 6800GT, 350 Gb HDD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LiQuiDs:

Kan bidra med att jag beställde den 19 nov o ska hämta ut den strax.

jisses. Verkar som min ps4 kommer om 2-3 veckor.

Permalänk
Medlem

Ja jag är lite nyfiken över hur många förhandsbokningar det är mellan 16 oktober till 4 December, även hur ungefär hur många enheter som kom med senaste sändningen - men det får väl förbli en gåta!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MisfitZero:

Men rätt nyfiken på hur det gått nu, var ca en vecka sen vi fick senaste update om att kön nått 16e November. Har ni fått något mer att informera, Webhallen? Har det kommit flera leveranser eller inkommer det något mer snart?

Vi har inget bekräftat datum ännu men jag skulle tro att det kommer ett lass till om cirka en vecka. Men som sagt: ej bekräftat.

Skrivet av Kimbjo89:

Ja jag är lite nyfiken över hur många förhandsbokningar det är mellan 16 oktober till 4 December, även hur ungefär hur många enheter som kom med senaste sändningen - men det får väl förbli en gåta!

Vi vill inte gå ut med några exata siffror på detta så det är tyvärr inget vi kan svara på.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

MIN PS4 ÄR BEHANDLAD IDAG! WOHOO!!!!!!!

Permalänk

Beställde min 2:a December, hämtade ut min PS4:a idag! Tack Webhallen, ni grymma!

Permalänk
Skrivet av alex27133:

Beställde min 2:a December, hämtade ut min PS4:a idag! Tack Webhallen, ni grymma!

Har två beställningar den 3e December, ditt inlägg ger en lite hopp om att man kanske hinner få sin innan man fyller år!

Permalänk
Medlem

Hoppas inte att alla har tagit slut så man måste vänta till nästa leverans (beställde 4e Dec), kom igen Webhallen! heja heja!

Permalänk

En dum fråga kanske :
Jag har förhandsbokat ett spel och ju närmare releasen för detta spel så sjunker priset på spelet.Kommer ni att justera priset automatiskt eller måste jag hålla koll själv?

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Shooto Great:

En dum fråga kanske :
Jag har förhandsbokat ett spel och ju närmare releasen för detta spel så sjunker priset på spelet.Kommer ni att justera priset automatiskt eller måste jag hålla koll själv?

Det beror på, har du redan förskottsbetalat så måste du höra av dig till kundtjänst. Om du inte förskottsbetalat så kommer priset automatiskt justeras.

Visa signatur