Alla fyndtips från mellandagsrean
Permalänk
Avstängd

CS:GO fps låg

Hej, får endast ut 90-140 fps i Cs:go med resolution 1920x1080 och medium på alla grafikinställningar på spelet. Bör ju få ut 200+ med riggen som jag har iallafall. Har max_fps 300 i konsollen och alla drivrutiner uppdaterade till grafikkortet och det ser bra ut när jag kör benchmark test.
Min rigg är: Gtx 680 4gb
I5 3450 3,3ghz
8gb ram.

Datorn är inte för varm eller nå och den jobbar inte fullt ut.

Permalänk

Förstår inte varför folk vill ha 200+ fps är det coolt? du kommer ändå inte känna nån skillnad

Permalänk

Det är sån otrolig skillnad mellan 60fps och 200 så det är inte ens roligt, skulle inte ha några problem alls med och se skillnaden och jag spelar knappt längre. Så förstår inte vad som är coolt med det, nödvändigt mer. Stabiliteten och flytet går inte jämnföras för när de oundvikliga fps droppen kommer så påverkas inte stabiliteten alls. Finns inge bättre och köra texturebanor med 1000-800fps. Inget annat än en fröjd för spelandet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Simpan125:

Förstår inte varför folk vill ha 200+ fps är det coolt? du kommer ändå inte känna nån skillnad

Sluta förstöra. jag undrar varför jag inte får mer fps eftersom min dator är kapabel för det, inte om det är coolt eller inte.

Permalänk
Geeks Gaming

Vad ligger din GPU och CPU på när du spelar?

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Avstängd

Cpun ligger på typ 50-70 procent och grafikkortet kring 70 procent.

Permalänk

Har också feta problem med spelet, jag tröttnar snart...
har en i5-4670k oc @ 4.4ghz
8gb 1600minne
iofs bara ett hd7870 men core @ 1225ghz minnerna på 1450

mitt problem som jag ser det är jag lira med 200 fps över typ ett bra tag, pendlar som fan ibland 400 500.. och då menar jag inte när jag sikta i väggen, kan vara mitt på långa D2.
Men jag har så jävla ostabil med denna riggen tycker jag man borde klara 300+ stabila.
Temps är helt ok, prollen har inte vart över 80c i lin stresstest eller prim95 efter 20h vilket jag körde innan min son reboota, hade vart nice komma till 24h men gick inte, den hängde sig inte iaf så den är stabil, det är min gpu me.

Frågan är vafan problemet är. jag har samma fps med lägsta settings som med högsta, märkte precis jag hade AA igång och allt på high, så blev glad tänkte YES! nu har jag de, ändrade till low och 1024*768 hade jag redan!
Men ICKE! samma jävla fps, ibland drops till 150 publics, tom lägre med mkt folk men alltid över 120 dock, sen skjuts den upp i 200-400 ibland. Sjukt jävla frustrerande inte få ordning på detta.. !
Jag installerat om drivers till graffet flera ggr, och jag har tagit bort dem redigt, i dolda mappar och register osv.. så inget där, testat Beta drivers samt gamla. samma skit..

SEN VILL JAG INTE HÖRA FRÅN "NOOBS" NO OFFENCE! att det inte spelar nån roll skitsnacket för ni är helt jävla clueless..
Det är helt annan respons på musen, rekyler, aircontrol movement. flyten när du går runt hörn och in i strid och responser recoil time (mellan bursts sprays etc)
ALLT är annulunda med den optimala fpsen som är 300+! i 1.6 ville man ha stabila 100 osv. quake är 125 annars flyter motorn knas.
Det handlar inte om CAP med HZ på skärmen. För övrigt har jag en LG125hz om jag inte sa det.
vh

Permalänk
Medlem

Har du Multicore rendering på ON eller OFF? Sätt den på ON, dubblade min fps från 80-100 till 160-200.

Permalänk

Om du menade mig så svar ja

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk

jaow, Dock är det ett annat problem vissa har... herregud skitspelet är fullt med problem, haha!
Det är också ett vanligt fenomen verka det som, har googlat som en tok kollat forum sett detta också, ska dock prova detta , tackar!
Men jag droppar ju inte till dom extremt låga fps iaf inte TS heller så vi har nog något annat. Frågan är ju vafan vad.
som sagt spelet är skit, fast gillar cs och har ju köpt det och har vänner i det så man vill ju kunna få ut vad man bör och ha kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpan125:

Det är grymt stor skillnad mellan 150fps och 300fps, har spelat snart 2000h och jag märker direkt om jag droppar under 160fps, det känns så jävla väl.

Skrivet av Matte.mhk:

Har också feta problem med spelet, jag tröttnar snart...
har en i5-4670k oc @ 4.4ghz
8gb 1600minne
iofs bara ett hd7870 men core @ 1225ghz minnerna på 1450

mitt problem som jag ser det är jag lira med 200 fps över typ ett bra tag, pendlar som fan ibland 400 500.. och då menar jag inte när jag sikta i väggen, kan vara mitt på långa D2.
Men jag har så jävla ostabil med denna riggen tycker jag man borde klara 300+ stabila.
Temps är helt ok, prollen har inte vart över 80c i lin stresstest eller prim95 efter 20h vilket jag körde innan min son reboota, hade vart nice komma till 24h men gick inte, den hängde sig inte iaf så den är stabil, det är min gpu me.

Frågan är vafan problemet är. jag har samma fps med lägsta settings som med högsta, märkte precis jag hade AA igång och allt på high, så blev glad tänkte YES! nu har jag de, ändrade till low och 1024*768 hade jag redan!
Men ICKE! samma jävla fps, ibland drops till 150 publics, tom lägre med mkt folk men alltid över 120 dock, sen skjuts den upp i 200-400 ibland. Sjukt jävla frustrerande inte få ordning på detta.. !
Jag installerat om drivers till graffet flera ggr, och jag har tagit bort dem redigt, i dolda mappar och register osv.. så inget där, testat Beta drivers samt gamla. samma skit..

SEN VILL JAG INTE HÖRA FRÅN "NOOBS" NO OFFENCE! att det inte spelar nån roll skitsnacket för ni är helt jävla clueless..
Det är helt annan respons på musen, rekyler, aircontrol movement. flyten när du går runt hörn och in i strid och responser recoil time (mellan bursts sprays etc)
ALLT är annulunda med den optimala fpsen som är 300+! i 1.6 ville man ha stabila 100 osv. quake är 125 annars flyter motorn knas.
Det handlar inte om CAP med HZ på skärmen. För övrigt har jag en LG125hz om jag inte sa det.
vh

Dold text

Nån som äntligen förstår!

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk

Låter skumt, slå på och av olika inställningar och se till att multi-core rendering är på! Annars öka dina Powercontrol setting på graffen till 20% som nog förmodligen är max. Du kan ställa in detta där du kan överklocka graffen!

Visa signatur

:)

Permalänk
Skrivet av filiphcarlen:

Låter skumt, slå på och av olika inställningar och se till att multi-core rendering är på! Annars öka dina Powercontrol setting på graffen till 20% som nog förmodligen är max. Du kan ställa in detta där du kan överklocka graffen!

Hej Fille! , Jo jag har +20 på i klockningen kör via msi afterburner. Sen hade jag ju allt på typ max i "advanced" i graphic settings nyss. jag hade shift+deletat config i cs för få "andra" texturer efter nya drivers som vissa säger på forum man ska göra. Så då vart ju allt ändrat, sen sänkte jag till lägsta och jag har fler-kärn stödet på såklart! Dock samma skit, alltså frågan är om det har nått med bios settings göra, nått med haswell.. tänker på nerklocknings-funktioner osv... brainstorma lite här.. känns som jag inte är ensam om problemet fast det finns då ingen lösning(solved) tråd nånstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpan125:

Förstår fortfarande inte hur folk FORTFARANDE är kvar och skriver som du gör? SNÄLLA, testa bara spela cs med 70 fps och sen med 100 fps, till exempel. Ser du ingen skillnad borde du uppsöka läkare ganska omgående. Samma sak gäller med Cs:go. Är du en av de som "ögat kan inte se mer än 30 fps per sekund" och har fastnat i de tankarna? Varför är 120 hz skärmar så mycket skönare och "flyter" bättre än 60 hz skärmarna t.ex. men folk lever kvar i myten så jag förstår.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

Förstår fortfarande inte hur folk FORTFARANDE är kvar och skriver som du gör? SNÄLLA, testa bara spela cs med 70 fps och sen med 100 fps, till exempel. Ser du ingen skillnad borde du uppsöka läkare ganska omgående. Samma sak gäller med Cs:go. Är du en av de som "ögat kan inte se mer än 30 fps per sekund" och har fastnat i de tankarna? Varför är 120 hz skärmar så mycket skönare och "flyter" bättre än 60 hz skärmarna t.ex. men folk lever kvar i myten så jag förstår.

I agree!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk
Medlem

99987a;14169424]Hej, får endast ut 90-140 fps i Cs:go med resolution 1920x1080 och medium på alla grafikinställningar på spelet. Bör ju få ut 200+ med riggen som jag har iallafall. Har max_fps 300 i konsollen och alla drivrutiner uppdaterade till grafikkortet och det ser bra ut när jag kör benchmark test.
Min rigg är: Gtx 680 4gb
I5 3450 3,3ghz
8gb ram.

Datorn är inte för varm eller nå och den jobbar inte fullt ut.[/QUOTE]

Jag kör CS:GO på low settings med 1024 x 768, och har cirka 300 stabil fps, och det med 3770k + gtx770.
För att få upp din fps tror jag du måste ändra din res, och dina grafikinställningar (oavsett om medium är ganska lågt)

Permalänk
Medlem

Borde det inte i teorin vara omöjligt att märka skillnad på 150 och 300fps som ni påstår er se skillnad på om man har en 60Hz-skärm? :/

Permalänk
Skrivet av careau:

Jag kör CS:GO på low settings med 1024 x 768, och har cirka 300 stabil fps, och det med 3770k + gtx770.
För att få upp din fps tror jag du måste ändra din res, och dina grafikinställningar (oavsett om medium är ganska lågt)

Måste bara fråga varför du spelar i så låg upplösning?:) När jag själv spelade 1.6 så var det ju en självklarhet att ha låg upplösning för att vapena agerade på ett mer lätt hanterligt sätt då. Men jag märker ingen skillnad i CS:GO på värken lägre upplösning eller på 300 vs 150 FPS. Har bara spelat ca 30h så kan bero på det!

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Borde det inte i teorin vara omöjligt att märka skillnad på 150 och 300fps som ni påstår er se skillnad på om man har en 60Hz-skärm? :/

Rent visuellt så ser man ingen skillnad men man känner att det flyter på bättre sen så är många av dessa traditionella FPS motorerna 'buggade' där som föregående sagt att man ville ha 100 fps i CS1.6 och i CSGO 300 och i Quake-motorn 125, 250, 333 vilket gör att man kan hoppa längre och högre och eftersom att alla CoD spel använder sig utav Quake-motorn så hoppar man även längre i de spelen om man har de FPS-sweetspotsen som det oftast kallas för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperOlsson:

Måste bara fråga varför du spelar i så låg upplösning?:) När jag själv spelade 1.6 så var det ju en självklarhet att ha låg upplösning för att vapena agerade på ett mer lätt hanterligt sätt då. Men jag märker ingen skillnad i CS:GO på värken lägre upplösning eller på 300 vs 150 FPS. Har bara spelat ca 30h så kan bero på det!

Jag vet inte riktigt varför det är så, har en polare som spelar i 800 x 600 (eller vad det nu är).
Jag har ju dock 500h+ på CSGO, och ett antal tusen timmar i 1.3/1.5/1.6 så jag har väl vant mig

Det finns väl en säkerhet i att ha hög fps som 300, ifall det plötsligt skulle börja droppa

Permalänk
Skrivet av careau:

Hur är detta möjligt, jag sett min rigg, jag kör allt low och provat 640 tom kommer inte över 300 stabila.

Permalänk
Skrivet av Ninjaflipp:

Alltså när ska ni sluta med dessa poster.. det handlar om känsla, fysik / spelmotorn, Folk som spelar smarta i detta har ju fan 0 koll på vad övrig fysik är.
Det handlar ju inte enbart om FRAMES per sekund, möjligheterna för fysiken i spelmotorerna utvecklas med prestanda med högre frames,
dvs de ex jag redan skrivit en gång tidigare om du hade läst istället för komma med dessa förbannade "du ser bara x hz" kommentarer som det kryllar av i forum som inte har en aning om vad spelen har för kapaciteter eller möjligheter.

kan dra några ex på vad som händer om du höjjer frames, kör du sketen 60hz i dina spel låsta med vsync kan du lika gärna köra kulmus.. du får inte ut det du bör av en bra mus respons.
Sen i fysik. Rekyler, Hopp.. "circle jumps" , tiden imellan "bursts" reduceras, "spray"(fullauto) blir mer under kontroll osv. Tiden innan siktet dra ihop sig var ju ökänt ändrades i 1.6 CS med högre fps.
Sånna saker SPELAR STOR ROLL. Obegripligt varför folk ska köra "ultra" på allt om man inte ska nyttja det med bättre vision så man får en bättre "map awerness" eller liknande för bli bättre.
Annars spelar man ju bara för kolla grafik då finns ju faktiskt twitch med 1080p att följa.
Inget illa menat men snälla fyll denna tråd med något som kan hjälpa för detta problem är frustrerande.
Vh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

det är ju också att musens uppdateringar per sekund är bättre med högre fps vilket är vad många vill ha.
finns ingen direkt inställning som låter en fixa den högre dock så man får flytet.

duger dock om man ställer in mus och så rätt för att få en bra känsla oavsett om man ligger på 55 fps eller 350 fps. det hjälper nog mer än hög fps och inställningar på musen så det flyter på jämnt och fint i 180+ fps men under det så får man svårt att sikta typ

lägre res på spelen hjälper nog bäst för att få högre fps som tidigare nämnt.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av careau:

Jag tror att 300fps är max. I alla fall i css då kan jag inte få mer än 299.9 fps hur jag än gör eller med nya delar.

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk

du har ändra fps_max va? för har du 299.9 är ju din "fps max 300"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmusen98:

Jag tror att 300fps är max. I alla fall i css då kan jag inte få mer än 299.9 fps hur jag än gör eller med nya delar.

fps_max 999

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmusen98:

fps_max 300 är standard, du kan skriva fps_max 0 för att ta bort den "begränsningen".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpan125:

Lägg ner och sluta blanda ihop spelmotorn och Hz på skärmen..

Permalänk
Medlem

Fast begränsningen sitter i skärmen. Hz = 1 händelse per sekund och det borde betyda att din skärm har en begränsning på 120 händelser per sekund, så rent teoretiskt så är all fps över 120 mest för show. Tar vi ett exempel i ljudvärden så kan vi ta ett baselement som har en begränsning på 20hz och skapa en ton i valfritt musikprogram som ligger på 20hz så är det ej hörbart i dom flesta människors öron. Spelar vi en frekvens som ligger under 20hz t.ex 10 så hör vi inte frekvensen samt så spelar inte basen den frekvensen. Jag har spelat cs i 10 år och har alltid haft min begränsning på skärmen dvs 60hz. Sen var programmet säger är helt orelevant. Sen om grafikmotorn har någon sexuellböjelse för att visa 300fps på en skräm som är begränsad till 60 borde väl enbart tyda på hur bra spelet lirar "utan" skärm antar jag. Begränsningen är fast. Jag ligger på en 300-450+ på CS:go med mitt 5780

Visa signatur

We shall not meet, until we do!

[ GigaByte-Z87X-UD4H ] [ Intel i5 4670k @ 3.4 ] [ Kingston HyperX 8GB 1600Mhz ]
[ ATI Radeon 5870 ] [ Antec Kühler 620 ] [ Antec 300 ] [ Corsair CX-750w ]