Dator stått i bilen 4 dagar, startar inte

Permalänk
Medlem

Kan också vara så att någon kabel skakats loss i bilfärderna.
Men borde ändå felsöka som redan har beskrivits.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Zicsoen:

Ju dyrare misstag desto lägre sannolikhet att det upprepas i framtiden

Eller så frågar man.
Hur roligt är det att bricka en dator?

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Eller så frågar man.
Hur roligt är det att bricka en dator?

Inget vidare kul kan jag tänka mig och då man har frågat bör man kanske inte göra tvärtemot heller, som nämnt tidigare.

Hur som helst, allt är ju kanske nödvändigtvis inte trasigt.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Hur gick det?

Verkar som det ända som gick var mitt nätagg iallafall så var ju inte så farligt.

Skrivet av beh:

Du skulle ju vänta ett dygn!

Jag skulle ju det haha, var väl lite otålig och tänkte att dryga 10 timmar skulle vara nog (eftersom några sa några timmar) men så var det ju inte.

Skrivet av Zicsoen:

Ju dyrare misstag desto lägre sannolikhet att det upprepas i framtiden

Exakt!

Tackar så mycket för all hjälp från alla, blir och dra iväg till inet imorgon och köpa nätagg!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Hexys:

Verkar som det ända som gick var mitt nätagg iallafall så var ju inte så farligt.

Jag skulle ju det haha, var väl lite otålig och tänkte att dryga 10 timmar skulle vara nog (eftersom några sa några timmar) men så var det ju inte.

Exakt!

Tackar så mycket för all hjälp från alla, blir och dra iväg till inet imorgon och köpa nätagg!

Tur det då

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Tur det då

Yes, och helt ärligt så är jag inte så glad i min amd cpu så hade inte varit hela världen om den dog med. Enda jag bryr mig om är min gpu eftersom den vart den dyraste delen och alltid gjort sitt jobb galant!

Permalänk
Skrivet av Hexys:

Okej tack så mycket, kör på det om det krånglar imorgon!

Undrar även om jag kan värma upp datorn snabbare genom att lägga ett täcke eller liknande på den?

lägger du täcke runt den så stannar ju vattnet kvar längre..
täcke är inget magiskt som blir varmt utan den håller kroppsvärmen kvar längre

"du kan ju hälla upp en påse chips i en skål bredvid så datorn mår bra" förstår du var min logik brister?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

lägger du täcke runt den så stannar ju vattnet kvar längre..
täcke är inget magiskt som blir varmt utan den håller kroppsvärmen kvar längre

"du kan ju hälla upp en påse chips i en skål bredvid så datorn mår bra" förstår du var min logik brister?

Jo jag förstår mr Jonatan.

Permalänk
Medlem

Suttit och pillar lite nu för att testa exakt vad som är sönder, jag hör små knaster ljud när jag kopplar in kabeln till nätagget så jag antar att det faktiskt klarat sig? Tog ett gammalt nätagg jag hade för att gå vidare och datorn startar inte alls även med annat nätagg, är ej säker på hur jag testar om det är moderkortet som är paj.

EDIT: Provade PIN saken och nätagget var sönder, gör bara ett mysko ljud när jag startar den. Vet nu också att moderkortet är paj, dock har jag inget sätt att prova om min cpu fortfarande är vid livet.

Provade precis mitt grafikkort i broderns dator och det är vid liv!