En tanke kring Jonas chassirecentioner.

Permalänk
Medlem

En tanke kring Jonas chassirecentioner.

Jag kollar väldigt ofta på chassirecentionerna som Jonas gör och tex. när han recencerade 900D så kändes det som att det var väldigt mycket plats över i chassit som inte användes. Tillexempel Tvelanders 900D är ju maxat till 100% och då tänkte jag att man kunde lägga in en bild på det brevid recentionen. För då när man kollar på chassirecentionen kan man då få se en bild på en användare som har byggt ihop sin låda, liksom att ni länkar till ett galleri med samma datorlåda.
Ifall jag ser en chassirecention och vill köpa chassit så kollar jag upp gallerier på det för att se vad man kan få in, jag tänkte att ni kan länka till ett redan bra galleri på SweC och på då sett visa vad man kan få in i den.

Någon mer än jag som tycker detta vore bra?

Visa signatur

The game | Fraktfritt Inet

Ebolaexpressen är under uppbyggnad, sleeve och 240 rad i ett Silverstone SG05B

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av waveer:

Jag kollar väldigt ofta på chassirecentionerna som Jonas gör och tex. när han recencerade 900D så kändes det som att det var väldigt mycket plats över i chassit som inte användes. Tillexempel Tvelanders 900D är ju maxat till 100% och då tänkte jag att man kunde lägga in en bild på det brevid recentionen. För då när man kollar på chassirecentionen kan man då få se en bild på en användare som har byggt ihop sin låda, liksom att ni länkar till ett galleri med samma datorlåda.
Ifall jag ser en chassirecention och vill köpa chassit så kollar jag upp gallerier på det för att se vad man kan få in, jag tänkte att ni kan länka till ett redan bra galleri på SweC och på då sett visa vad man kan få in i den.

Någon mer än jag som tycker detta vore bra?

Nej, av följande anledningar:

1: Redaktionen måste lägga ner tid på att hitta ett representativt galleri, bättre att lägga tiden på ännu fler recensioner.

2: Man kan inte vara 100% säker på att chassin i galleriet inte är lite moddade. Dvs. man kanske får intrycket att det går in en 360mm radiator när det i verkligheten bara får plats med 240mm. I princip räcker det med mycket mindre. Kommer bara bli massor gnäll.

3: Kommer säkert bli tjat från medlemmar som känner sig förbigått

4: Vad hindrar DIG i att leta upp lite gallerier? Hur lat får man vara?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag gillar faktiskt den idén, behöver tänkas lite kring hur det ska implementeras osv men tanken låter riktigt bra tycker jag.

Förövrigt vill jag bara säga att jag blir så besviken varje gång jag kollar på en chassirecension på någon av dom andra sidorna på nätet. Även om dom är stora och internationella håller dom aldrig samma höga produktionskvalitet som Sweclockers gör.

Permalänk
Medlem

Att på något vis länkar chassi recensionerna till gallerin och/eller enstaka bilder hade varit trevligt.
Lite som att det går att knyta vissa produkter/prisjakt länkar till vanliga forumtrådar.

Det går så klart att söka själv, men lite gratis inspiration är ju alltid trevligt.

Ser inte riktigt framför mig exakt hur det skulle implementeras men jag gillar även idén