Permalänk

Ps4 dosa problem

Tjena

Min ps4 kontroll är skit skum, laddade den fullt igår kväll sen direkt efter det stängde jag av konsolen och så; sen dagen efter när jag skulle köra så va dosa helt död gick inte och starta så va tvungen att ladda den samtidigt som jag spelar? Va e felet? Nån mer dom haft samma strul?

Permalänk
Medlem

dåligt batteri?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Skrivet av Haptic:

dåligt batteri?

Borde vara så men dosan är typ helt ny också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matte3333:

Borde vara så men dosan är typ helt ny också

Lämna tbx den på garanti. alternativt byt det själv om du är händig

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Skrivet av Haptic:

Lämna tbx den på garanti. alternativt byt det själv om du är händig

Japp får ta och göra det

Permalänk
Medlem

Synka om den med konsollen?

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Synka om den med konsollen?

har testat det, de har hänt flertal gånger

Permalänk
Medlem

Testa att Resetta kontrollen, det hjälper ibland på PS3 kontroller i alla fall...

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Testa att Resetta kontrollen, det hjälper ibland på PS3 kontroller i alla fall...

okeeej, men hur/var gör man det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matte3333:

okeeej, men hur/var gör man det?

Det finns ett litet hål på undersidan av kontrollen nära en av skruvarna som ser ut att vara en resetknapp där man kan föra in en lång smal sak för att resetta. Här ser du bild på det samt instruktioner på hur man gör. https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/5121/~/dualshock-4-troubleshooting.

Jag har dock aldrig gjort det själv och jag vet inte om det kommer hjälpa med ditt problem. Kvarstår problemet skulle jag lämna in den till butiken där jag köpte enheten och få den reparerad eller utbytt.

Permalänk

Förresten, har du ställt in att handkontrollen skall stängas av automatiskt efter tex. ca 10 min inaktivitet?

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk

tjo

var iväg och lämnade tillbaka den, fick ny, ena L2 knappen va lite konstig så va lika bra att få ny istället, tack för hjälpen ändå