Måste lägga in en liten update här
De var och lade ned slangen på tomten den 14 april.
Och nu är det så att jag nästan börjar ångra valet av leverantör.
Killarna som grävde dök bara upp helt plötsligt, själv var jag tyvärr inte hemma, man jobbar ju. Så min nyopererade sambo öppnade och försökte förstå vad de sa, de verkade inte veta vart de skulle gräva så jag förklarade att jag redan sagt detta till en av Svensk Infrastrukturs killar men gav henne ändå info över telefonen om hur de skulle gräva. Dock kunde hon ju inte gå ut utan fick förklara för dem från dörren.
När jag kom hem så blev jag så ser jag att de lyckats gräva på fel ställe och dessutom har de lyckats gräva av röret som telefonkabeln går i, på två ställen, mitt ADSL fungerar knapphänt och telefonen hade lagt av.
Nu är Telia så bra så att de kom ut och lagade kabeln åt oss men de kunde ju inte gräva ned den igen eftersom kabeln blev för kort och skulle behöva grävas ned under en Rhododendron.
Svenskinfrastruktur själva har jag nu mailat 4 gånger på alla de mailadresser jag har utan att få något livstecken. De har skickat ett standard sms om att de skulle göra en intern besiktning på tomten, antar att detta går till alla, men inte ens efter det har jag hört något från dem.
Summa summarum: De grävde sönder min uppfart eftersom de grävde på fel ställe, de grävde snett över hela uppfarten. De grävde av ADSL kabeln. De bemödar sig inte att svara på frågor, eller klagomål.
/Erik