Fel när jag laddar ner med Goggle Chrome

Permalänk
Avstängd

Fel när jag laddar ner med Goggle Chrome

Okej, jag har rensat inställningarna om vad som ska hända när jag hämtar filer men det hjälper inte. Får "misslyckas med att hämta filen" och särskillt med torrentfiler som den på bilen.

Detta fel är väldigt temporärt och ibland lyckas det och ibland inte. Vad kan felet ligga? Storebrorsfasoner från Google eller Windows Defender som spökar? Men tror inte det är Defender för med Firefox funkar det som ni ser på bilden nedanfär:

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Antar att du är på Win8.1, så det jag skriver utgår från det.

Lite saker att kolla, fundera över, eller svara på för att få bättre svar...
1. Fungerar det att ladda ner filer via andra webläsare. (Kan låta som en dum fråga, men det finns en anledning till varför jag frågar..)
2. Får du något annat felmeddelande?
3. Vad använder du för torrentklient?
4. Vissa av servrarna för *nix releaser, är ofta överbelastade. Men jag antar att det gäller andra *.torrent filer också? =P

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem

Felsökning Chrome (Extrem överkurs, men va fan..)
(Logfilen som genereras, kommer att hamna här C:\Users\%USERNAME%\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\)
I Genvägen till chrome, ge parametrarna --enable-logging --v=1
När Chrome avslutas kommer filen chrome_debug.log att skapas. Tyvärr är filen ett härke att gå igenom, och bara en sista utväg om allt annat skiter sig rejält.

chrome_debug.log kan sedan öppnas i valfri texteditor. (Rekommenderar Notepad++, men det är en smaksak.)

Ser det för avancerat ut, skippa det. Har bara hjälpt mig en enda gång.. =P

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av grynnan:

Antar att du är på Win8.1, så det jag skriver utgår från det.

Lite saker att kolla, fundera över, eller svara på för att få bättre svar...
1. Fungerar det att ladda ner filer via andra webläsare. (Kan låta som en dum fråga, men det finns en anledning till varför jag frågar..)
2. Får du något annat felmeddelande?
3. Vad använder du för torrentklient?
4. Vissa av servrarna för *nix releaser, är ofta överbelastade. Men jag antar att det gäller andra *.torrent filer också? =P

Skrivet av stormense:

Firefox funkar det som ni ser på bilden nedanfär:

http://s26.postimg.org/r4l3181mx/Sk_rmklipp2.jpg

Bara Chrome som trilskas. Japp, det är Windows 8.1 jag kör. Nu går det ladda ner men som sagt det är rätt random för helt plötslig funkar det inte. Mysko som bara den.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)