Permalänk

Dilemma

Hmmz...problem jag har nu 2500kr
antingen så köper jag

Win2000-----som verkligen skulle behövas har win Me nu
MCX4000+en massa fläktar och rundade IDE kablar----för att få det lite svalare och snyggare i datorn
eller sparar och köper:
[nytt minne och mobo]
eller sparar tills jag får 5000-6000 och köper en bra TFT skärm
Vad ska jag välja!?

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Avstängd

Win2000 helt klart

Visa signatur

"efter regnet kommer solsken"

Permalänk
Medlem

nytt minne och mobo...
eller en(kanske två) ny hårdisk
om du har Win me är det ingen ide att investera i Win2k eller xp...

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoClue
nytt minne och mobo...
eller en(kanske två) ny hårdisk
om du har Win me är det ingen ide att investera i Win2k eller xp...

Ehh. Win Me är bland dom större buggarna microsoft har producerat i operativsystemsväg. Jag har använt det en kortare period och det vill jag inte göra om. Slöare operativsystem får man leta efter typ.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mafnus

Ehh. Win Me är bland dom större buggarna microsoft har producerat i operativsystemsväg. Jag har använt det en kortare period och det vill jag inte göra om. Slöare operativsystem får man leta efter typ.

Men att betala "typ" flera tusen att upgradera till 2k är inte "typ" värd det...
får "typ" mycket mer när man köper hårdvara.

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoClue

Men att betala "typ" flera tusen att upgradera till 2k är inte "typ" värd det...
får "typ" mycket mer när man köper hårdvara.

Du glömde att avsluta med "typ"

Visa signatur

"I read these books, any books, to develop my command and knowledge in the english language. I read to further my education, miss Kenton"

Permalänk
Medlem

Köp dig lite hårdvara du

Permalänk

Köp hårdvara!!!

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Hedersmedlem

Detta var absolut första gången någon på detta forum säger att de skall KÖPA ett Windows OS

Men det är lite svårt att hjälpa dig när du inte säger vilka delar du har nu. En bra skärm är aldrig fel dock. Installera Linux så slipper du iaf WinME

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

Yrke Studerar
STUDENTLICENS!!!
Det fanns i alla fall förut på vissa MS-produkter, kolla hos t ex Dustin.
Sen förstår jag inte varför du vill ha 2000 över XP men du kanske inte tycker du har tillräckligt bra burk, vad vet jag.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Sen förstår jag inte varför du vill ha 2000 över XP men du kanske inte tycker du har tillräckligt bra burk, vad vet jag.

Han kanske fått nog av alla färgglada "dummies"-guider och annat lull-lull och vill använda sin datorkraft till andra mer nyttiga saker?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Avstängd

operativsystem så är XP ett "måste".. annars köp en TFT-skärm.. om du spenderar stor tid framför datorn (som moi) så är en TFT-skärm extremt mycket skönare än en CRT-skärm.. planerar själv att köpa en snart!..

Visa signatur

[size="1"]AMD XP1800+ @ 1700 Mhz (Palomino) | GeForce 3 Ti200 @ 500 | 256 MB DDR 266 Mhz | Creative Soundblaster Audigy™ 2, 6.1 THX Certified 24-bit | 2*12.5 GB HDD + 40 GB HDD | Pioneer Slot in DVD & Slot in CD-ROM | WaterCooled™ = ½", BIX Blue Metallic, 2 papst 120, 2 L plexitank, Sicce Nova 13 L/min | PLUS™ DLP Projektor (300", XGA, 800 Ansi) | katt™ POWER! :D[/size]