mikrofon brusar i skype

Permalänk
Avstängd

mikrofon brusar i skype

Hej!

Min mikrofon brusar för andra i Skype. Jag har ett SteelSeries Siberia v2 det har inte brusat innan men om jag spelar in min röst på Ljudinspelaren brusar det bara dom 3 första sekunderna men om jag spelar in på skype så brusar det hela tiden.

Tack i förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweCake:

Hej!

Min mikrofon brusar för andra i Skype. Jag har ett SteelSeries Siberia v2 det har inte brusat innan men om jag spelar in min röst på Ljudinspelaren brusar det bara dom 3 första sekunderna men om jag spelar in på skype så brusar det hela tiden.

Tack i förhand!

Kolla om du har mikrofonförstärkning på i Windows. Det kan få det att brusa. Kolla även så att du inte låter skype ändra dina inställningar automatiskt då detta tenderar till att öka känsligheten när du är tyst

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Medlem

Siberia mic suger hårt! 4 av mina kompisar har dom och alla brusar så fruktansvärt mycket

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nollan:

Kolla om du har mikrofonförstärkning på i Windows. Det kan få det att brusa. Kolla även så att du inte låter skype ändra dina inställningar automatiskt då detta tenderar till att öka känsligheten när du är tyst

Ja jag har prövat stänga av mikrofon förstärkaren och då hördes jag ingenting. Men det jag tycker är konstigt är att det inte brusar på vanlig ljudinspelning när jag spelar in men det brusar när jag pratar skype.