Squad: Project Reality's uppföljare
Hej,
Tänkte att denna tråden kunde bli bastråden för just detta kommande spel och upplysa er om att något häftigt och efterlängtat kommer anlända.
Något som är lite roligt att just jag startade tråden är att jag själv är utvecklare för spelet samt varit medlem på Sweclockers sedan 2001.
Min roll är att designa ljuden samt hjälpa till med visuella effekter.
Om spelet:
Squad är en uppföljare till BF2 modifikationen Project Reality och är en online 1:a persons shooter som fokuserar på realistisk militär strid och kommunikation och lagspel. Det kommer först och främst sikta in sig på dagens konflikter, samt lite gårdagens och lite fiktiva.
I nuläget är det max 50 vs. 50 spelare vi siktar in oss på. Det handlar om taktiskt spel och är något emellan Arma3 och BF4 kan man säga. Vi har helt enkelt tagit lite från varje spel, samt kommit på nya funktioner.
Spelet görs på Unreal Engine 4, som vi tyckte passade utmärkt för den detaljrikedom, ljudkvalitet/system, skala och andra mekaniska funktioner ett sådant här spel borde ha.
Vi är 20 man som jobbar med det i nuläget.
Målet är att i slutändan sälja spelet via Steam. Vi siktar på ett släpp för massan runt slutet på 2015/början på 2016. Men vi kommer släppa en closed alpha build nu till våren för test.
Vi kommer köra en sk. "crow-funding" där folk i början kan donera pengar för att visa sitt stöd genom ett "Founder's Program" där man får tillgång till alphan och massa annat. Efter det kommer vi starta en Kickstarter kampanj för den bredare publiken.
Ni får gärna ställa frågor, så svarar jag om det är frågor jag får lov att svara på.
Media:
Länkar:
Spelet: http://joinsquad.com/
Intervju: http://www.tacticalgamer.com/content/265-interview-squad-comb...