Snabb fråga; är ikea uppleva väggfäste ett "VESA"-fäste?

Permalänk

Snabb fråga; är ikea uppleva väggfäste ett "VESA"-fäste?

Tjenare!
Jag har en snabb fråga bara då jag hade tänkt byta från ett Linnmonn hörnbord till ett rakt 2m långt bord och i och med det vill jag hänga upp min skärm på väggen så att foten på den inte tar lika mycket plats på mitt skrivbord.

Är ikea uppleva väggfäste ett "VESA"-fäste?
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00226792/

Hur högt bör man montera det? borde det funka med min AOC g2460Pqu?
Den ska ha 100x100mm VESA-fäste tydligen och det sitter skruvar bak på skärmen som man ser ut att kunna skruva loss och byta fot/fäste.

Tack på förhand!

Permalänk
Rekordmedlem

Det är ett universalfäste så det borde passa, det är ju helt fritt justerbart i bredd och det har så många "hål/slitsar" i höjd att jag har svårt att tro att det inte kommer att passa mot monitorn, du kan väl mäta höjden mellan fästhålen på delen som ska skruvas i monitorn om du är orolig för om det passar eller inte.

Hur högt du ska montera beror ju på hur du sitter och har möblerat så det kan nog bara du svara på.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Annars finns ju "Multibrackets M VESA Wallmount I" för under hundralappen från många handlare