Vänta med att köpa ny dator?

Permalänk
Medlem

Vänta med att köpa ny dator?

Tjena tänkte bara fråga lite snabbt eftersom jag inte hängt med alls på sistone och det är snart höst och nya grejer släpps och jag tänkte införskaffa en ny dator. Annars så har jag tittat lite på https://www.komplett.se/pc-i-delar-intel-premium-gamer/783617... men jag skulle kunna vänta. Mitt mål är väl att kunna spela Battlefront 3 på ultra i så hög upplösning det går och vill helst inte betala över 15.000 kr.

Permalänk
Medlem

Man handplockar bättre komponenter själv än vad det paketet innehåller.
Usel SSD och PSU är inte direkt förstahandsval.

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara ett okej pris, dock så kan du spara in och köpa en i5 4670K(Haswell) istället för i7an, och kan kanske då klämma in ett 980 Ti i budgeten, som definitivt klarar jobbat i flera år framåt.
EDIT: Skumt att det är en Samsung Evo på bilden när den är en kingston SSDNow som ingår..

Permalänk
Medlem

@SUMITOMO:

Blev lite fundersam hur du kunde anse Samsung 850 PRO usel, dock scrollade jag ner och såg att det var en kingston dock.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA; PCNSE

Permalänk
Medlem

Hoppa på vänte tåget när Skylake släpps i augusti tsm med Z170 . Plocka ihop resten i delar, Vet dock inte vad skylake serien hamnar på för prisklass.

Visa signatur

Knowledge Seeker :)

Permalänk
Medlem

Alltså jag tänkte inte köpa just idag men möjligtvis inom 3 månader eller så. Jag funderade mest på om jag skulle vänta för att om jag nu skulle hitta en liknande dator för ett kampanjpris kanske jag skulle nappa tidigare. Men samtidigt vill jag inte köpa tidigt och sen några månader efter så hade man kunnat få nyare delar för ungefär samma pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swepz:

Hoppa på vänte tåget när Skylake släpps i augusti tsm med Z170 . Plocka ihop resten i delar, Vet dock inte vad skylake serien hamnar på för prisklass.

Redan I augusti! Då kan jag vänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsf:

Alltså jag tänkte inte köpa just idag men möjligtvis inom 3 månader eller så. Jag funderade mest på om jag skulle vänta för att om jag nu skulle hitta en liknande dator för ett kampanjpris kanske jag skulle nappa tidigare. Men samtidigt vill jag inte köpa tidigt och sen några månader efter så hade man kunnat få nyare delar för ungefär samma pris.

Undvik CX aggen. Vist har tur tur fungerar det i 1/2 år och sen kan det bli rätt tråkigt om du har otur.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar