fel lösenord i felsäkert läge.

Permalänk
Medlem

fel lösenord i felsäkert läge.

I cmg så ändrade jag starten av windows till felsäkert läge. Och nu när jag ska starta windows så fungerar inte mitt lösenord för att logga in. Har även provat att inte skriva något alls.
Start reparation med win skiva funkar inte heller.
Hur ska jag göra??

Permalänk
Avstängd

@Hygglo: varför ändrade du i cmg? ang lösenordet vet jag inte, formatera löser ditt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

I cmg så ändrade jag starten av windows till felsäkert läge. Och nu när jag ska starta windows så fungerar inte mitt lösenord för att logga in. Har även provat att inte skriva något alls.
Start reparation med win skiva funkar inte heller.
Hur ska jag göra??

Innehåller ditt lösenord tecken som inte ligger på samma ställe på ett amerikanskt tangentbord och det är amerikanskt tangentbord vid inloggningen i felsäkert läge och från skivan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeciliaB:

Innehåller ditt lösenord tecken som inte ligger på samma ställe på ett amerikanskt tangentbord och det är amerikanskt tangentbord vid inloggningen i felsäkert läge och från skivan?

Lösen är 4 siffror har provat amerikanskt ändå. Fattar inte varför lösenordet skulle vara anorlunda i felsäkert läge..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hmm har för mig att man kan välja att starta med komandotolken från skivan. Kanske man kan skriva något där så den startas normalt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hygglo:

Lösen är 4 siffror har provat amerikanskt ändå. Fattar inte varför lösenordet skulle vara anorlunda i felsäkert läge..

Skickades från m.sweclockers.com

Precis som @CeciliaB säger, i felsäkert läge laddas inte de vanliga drivrutinerna och därför kan ditt tangentbords layout ändras helt.

En del glömmer att slå till numlock när de kör numeriska tangentbordet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

När man skriver in lösen så finns öga till höger om inmatningsfältet och när jag håller musen över det så ser jag att det är rätt siffror jag skriver.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Jaha, då får du kanske tänka omvänt och analysera vilka tecken du kan ha skrivit fel från början när du skapade lösenordet? Kanske skrivit 1234 men blivit !"#¤ ?

Du kanske var infekterad av en mask som låg emellan ditt lösenord och vad som egentligen skrevs, via ryska servrar? Nu har masken inte kunnat starta och därför fungerar inte översättningen?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Problemet löst.
Det var microsoft konto lösenord som skulle in. Inte det vanliga inloggningslösenordet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du använde säkert PIN-kod i normalt läge, sen när man kör i felsäkert läge så ändras det till vanliga lösenordet för kontot.
Varför det är så vet jag inte, dock irriterande.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero