Acer v17/v15: Kamera ur funktion efter uppgradering till windows10[Lösning/guide]

Permalänk

Acer v17/v15: Kamera ur funktion efter uppgradering till windows10[Lösning/guide]

Ända sen jag bytte till windows 10 har min webcam/kamera varit ur funktion på min acer v 15 nitro. Har äntligen hittat en lösning och vill gärna dela med mig med andra som har samma problem och inte har tid att skicka in den för garantiärende när det kan fixas hemifrån.

Steg 1: Starta kontrollpanelen och klicka hitta och åtgärda problem under system och säkerhetsfliken.

Steg 2: Klicka på konfigurera en enhet under maskinvara och ljud.

Datorn kommer nu automatiskt felsöka datorn och få fram ett felmeddelande att ett kontrollerkort från intel är inaktiverat eller har ej rätt drivrutin.

Steg 3: Tillåt windows att uppdatera eller aktivera kortet igen, starta om datorn och du är nu klar!

Jag tycker det var viktigt att dela med sig den här informationen eftersom de flesta forum och hemsidor kommer endast med tipset att gå in i enhetshanteraren, visa dolda enheter och uppdatera webcammen på så vis. Tyvärr har det inte funkat för mig eller flera andra på Acers forum. Även supporten själv på Acer rekommenderar att skicka in datorn på garantiärende när det går lätt att fixa hemma.

Hoppas det funkar för dig med! Mvh Johan