Permalänk
Medlem

Csgo 400 fps lagg

Tjenare alla. Har ett problem med csgo, ligger på 300-500 fps i 5v5 på faceit och matchmaking men känns fortfarande som jag laggar, ni vet det känns inte som att det är flytande som smör flyter inte på helt enkelt som det egentligen ska. Får små fryslagg på 0,5 sekunder ganska ofta samt att det är bara allmänt laggigt.

Har formaterat om datorn, bytt komponenter, testat en massa tweaks men inget som hjälper.
Har kollat så datorn och csgo går på 144hz vilket den gör så det är inte problemet iallafall. Max prestanda hjälper inte heller, båda gjort i windows samt i nvidia. -novid -freq 144 +mat_queue_mode 2 i launch options, även testat alla andra som threads -high å det men inget hjälper.
Processorn ligger på 55-58 grader vid spelande och grafikkortet kring 60 så temperaturerna är fina. Satt på XMP i bios också.

Mina komponenter: Gtx 980ti
I7 6700k 4ghz
16 GB ddr
Benq xl2430t
Z170-a moderkort
700 watts corsair agg
SSD disk som windows och csgo är installerat på.

Permalänk
Skrivet av Plankan1:

Tjenare alla. Har ett problem med csgo, ligger på 300-500 fps i 5v5 på faceit och matchmaking men känns fortfarande som jag laggar, ni vet det känns inte som att det är flytande som smör flyter inte på helt enkelt som det egentligen ska. Får små fryslagg på 0,5 sekunder ganska ofta samt att det är bara allmänt laggigt.

Har formaterat om datorn, bytt komponenter, testat en massa tweaks men inget som hjälper.
Har kollat så datorn och csgo går på 144hz vilket den gör så det är inte problemet iallafall. Max prestanda hjälper inte heller, båda gjort i windows samt i nvidia. -novid -freq 144 +mat_queue_mode 2 i launch options, även testat alla andra som threads -high å det men inget hjälper.
Processorn ligger på 55-58 grader vid spelande och grafikkortet kring 60 så temperaturerna är fina. Satt på XMP i bios också.

Mina komponenter: Gtx 980ti
I7 6700k 4ghz
16 GB ddr
Benq xl2430t
Z170-a moderkort
700 watts corsair agg
SSD disk som windows och csgo är installerat på.

skulle du få fryslagg då borde ju dps´n droppa till noll ? kan du kolla det på något sätt ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut med choke, loss och sådant? Du kan kolla ner i net_graph

Vad har du för ping? Eller har du samma bekymmer offline mot bottar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Avstängd

Ingen choke/loss, ligger på 20 ping så internet är det inget problem med.

Permalänk
Avstängd

Ingen som vet?

Permalänk
Medlem

Skulle tro att det är ssd disken. Har varit med om samma sak. Hade en samsung pro 128 gb.
Bytte till ocz 240 triton och alla lagg borta

Permalänk
Avstängd
Skrivet av j.funny:

Skulle tro att det är ssd disken. Har varit med om samma sak. Hade en samsung pro 128 gb.
Bytte till ocz 240 triton och alla lagg borta

Det jag också funderar på, testade dock ett hd test men upptäckte inga fel iallafall. Kanske jag måste testa köpa en ny ssd och testa igen?
Ingen som har några andra lösningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plankan1:

Tjenare alla. Har ett problem med csgo, ligger på 300-500 fps i 5v5 på faceit och matchmaking men känns fortfarande som jag laggar, ni vet det känns inte som att det är flytande som smör flyter inte på helt enkelt som det egentligen ska. Får små fryslagg på 0,5 sekunder ganska ofta samt att det är bara allmänt laggigt.

Har formaterat om datorn, bytt komponenter, testat en massa tweaks men inget som hjälper.
Har kollat så datorn och csgo går på 144hz vilket den gör så det är inte problemet iallafall. Max prestanda hjälper inte heller, båda gjort i windows samt i nvidia. -novid -freq 144 +mat_queue_mode 2 i launch options, även testat alla andra som threads -high å det men inget hjälper.
Processorn ligger på 55-58 grader vid spelande och grafikkortet kring 60 så temperaturerna är fina. Satt på XMP i bios också.

Mina komponenter: Gtx 980ti
I7 6700k 4ghz
16 GB ddr
Benq xl2430t
Z170-a moderkort
700 watts corsair agg
SSD disk som windows och csgo är installerat på.

Har du testat att sätta en fps limit på 300? Ingen expert på CS:GO, vet dock att jag var tvungen att sätta en limit på 144fps i "League of Legends" för det blev väldigt hackigt när man låg runt 400-500 fps. Alltid värt ett försök i alla fall

Visa signatur

|Fractal Design S|ASUS Z170 Pro Gaming|Intel Core i5 6600K|Noctua NH-DH15|EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX 2.0+ SSC|Corsair 16GB DDR4 2666Mhz Vengeance LPX|SSD Samsung 850-Series EVO 250GB|WD Blue 1TB 7200RPM|EVGA Supernova G2 650W|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mytero:

Har du testat att sätta en fps limit på 300? Ingen expert på CS:GO, vet dock att jag var tvungen att sätta en limit på 144fps i "League of Legends" för det blev väldigt hackigt när man låg runt 400-500 fps. Alltid värt ett försök i alla fall

Blir tyvärr ännu sämre om jag sätter en fps limit. Funderar på att åka in och köpa en ny ssd disk idag samt koppla bort min vanliga hdd och köpa en 500gb ssd å köra den bara istället. Har nu även fått ett problem där bilden skakar typ när jag går runt hörn i csgo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 999987a:

Blir tyvärr ännu sämre om jag sätter en fps limit. Funderar på att åka in och köpa en ny ssd disk idag samt koppla bort min vanliga hdd och köpa en 500gb ssd å köra den bara istället. Har nu även fått ett problem där bilden skakar typ när jag går runt hörn i csgo.

Har du testat att ha CS installerat på din HDD, upplever du samma problem då? Sura pengar att köpa en ny ssd ifall det inte löser problemet.

Visa signatur

|Fractal Design S|ASUS Z170 Pro Gaming|Intel Core i5 6600K|Noctua NH-DH15|EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX 2.0+ SSC|Corsair 16GB DDR4 2666Mhz Vengeance LPX|SSD Samsung 850-Series EVO 250GB|WD Blue 1TB 7200RPM|EVGA Supernova G2 650W|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mytero:

Har du testat att ha CS installerat på din HDD, upplever du samma problem då? Sura pengar att köpa en ny ssd ifall det inte löser problemet.

Har testat där och lagg där också, dock så läser jag många som har det om det är på vanliga hddn men ska lösa sig om man kör via ssdn

Permalänk

Blir det 'lika' hack/lagg/frysning som om du trycker på ESC knappen?
Eller om du dampar på ESC-knappen så du märker det väl, fast i ca mindre än en halv sekund?

För mig och andra vet jag så hoppar VAR upp till ca 20-50 när man trycker på ESC snabbt några gånger...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Kör du fullscreen eller borderless window? Borderless window så har spelet inte samma prio som i fullscreen.

Testa att alt-tabba ur och tillbaka in, hjälper det dig?

Annars misstänker jag DPC latenser. Kör LatencyMon (http://www.resplendence.com/latencymon_whatsnew) och kolla om någon drivrutin spökar för dig. Kör du intel ethernet på moderkortet? Vilken drivrutin? Senare drivrutiner har lite problem som Intel inte lyckats lösa. Detta märker du med LatencyMon och kan i så fall ladda ner en äldre drivrutin.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av inquam:

Kör du fullscreen eller borderless window? Borderless window så har spelet inte samma prio som i fullscreen.

Testa att alt-tabba ur och tillbaka in, hjälper det dig?

Annars misstänker jag DPC latenser. Kör LatencyMon (http://www.resplendence.com/latencymon_whatsnew) och kolla om någon drivrutin spökar för dig. Kör du intel ethernet på moderkortet? Vilken drivrutin? Senare drivrutiner har lite problem som Intel inte lyckats lösa. Detta märker du med LatencyMon och kan i så fall ladda ner en äldre drivrutin.

Kör fullscren 1024x768 Hittade inget fel när jag körde latencymon. Var dock och köpte en ny ssd idag och fryslagget verkar ha försvunnit men spelet är inte sådär smooth som jag vill ha det. Kanske bara är och vänta på source 2 motorn till csgo?

http://imgur.com/sgZULHx Ser detta testet bra ut?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av juniorjesper:

Blir det 'lika' hack/lagg/frysning som om du trycker på ESC knappen?
Eller om du dampar på ESC-knappen så du märker det väl, fast i ca mindre än en halv sekund?

För mig och andra vet jag så hoppar VAR upp till ca 20-50 när man trycker på ESC snabbt några gånger...

Skickades från m.sweclockers.com

Yes, det gör det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 999987a:

Yes, det gör det!

Har du testat vardera ramsticka var för sig?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | i5 9600k | be quite! Pure Rock | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz | ASUS GeForce RTX 2060 6GB DUAL OC | Samsung 850 series EVO 250GB | Kingston A1000 480GB M.2 NVMe | Fractal Design Define S | EVGA Supernova G2 750W | Windows 11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LnitraM:

Har du testat vardera ramsticka var för sig?

Har till och med köpt nya ramminnen

Permalänk
Medlem
Skrivet av 999987a:

Kör fullscren 1024x768 Hittade inget fel när jag körde latencymon. Var dock och köpte en ny ssd idag och fryslagget verkar ha försvunnit men spelet är inte sådär smooth som jag vill ha det. Kanske bara är och vänta på source 2 motorn till csgo?

http://imgur.com/sgZULHx Ser detta testet bra ut?

Har du verkligen satt skärmen till 144Hz i Nvidias kontrollpanel?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pamudas:

Har du verkligen satt skärmen till 144Hz i Nvidias kontrollpanel?

Yes, är på 144hz både i windows bildskärmsinställningar samt nvidia kontrollapanel

Permalänk
Medlem
Skrivet av 999987a:

Yes, är på 144hz både i windows bildskärmsinställningar samt nvidia kontrollapanel

Såg inte att du svarat ang. Loss % & Choke i net_graph.
"Var" är endast svängningen i din FPS så det är knappast något att bry sig om.
Att du har spelet på din HDD / SSD ska inte heller spela någon roll då spelet inte sitter och läser från disken under spelets gång, endast vid loadingscreens o.s.v.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av 999987a:

Har till och med köpt nya ramminnen

Ok! Bios uppdaterad?
Du har inte tillgång till något annat grafikkort? Kan vara bra att testa så du inte fått måndagsexemplar. Högst osannolikt att de skulle bete sig som de gör iof men värt att prova.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | i5 9600k | be quite! Pure Rock | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz | ASUS GeForce RTX 2060 6GB DUAL OC | Samsung 850 series EVO 250GB | Kingston A1000 480GB M.2 NVMe | Fractal Design Define S | EVGA Supernova G2 750W | Windows 11

Permalänk
Medlem

@99987a: Är du samma person som TS eller vadå?

Prövat med Hyper Threading av/på?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

@999987a: Är du samma person som TS eller vadå?

Prövat med Hyper Threading av/på?

Lol! Märkte inte att de var olika. Hmm

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | i5 9600k | be quite! Pure Rock | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz | ASUS GeForce RTX 2060 6GB DUAL OC | Samsung 850 series EVO 250GB | Kingston A1000 480GB M.2 NVMe | Fractal Design Define S | EVGA Supernova G2 750W | Windows 11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LnitraM:

Lol! Märkte inte att de var olika. Hmm

Är en polare som skrivit åt mig pga jag tog mig inte in på mitt konto Men det är jag som har problemet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LnitraM:

Lol! Märkte inte att de var olika. Hmm

Testat med båda av och på, ingen skillnad där heller. Ligger på på 400-600 fps beroende på situation men det flyter absolut inte på.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LnitraM:

Ok! Bios uppdaterad?
Du har inte tillgång till något annat grafikkort? Kan vara bra att testa så du inte fått måndagsexemplar. Högst osannolikt att de skulle bete sig som de gör iof men värt att prova.

Har ett 680 liggandes som jag testat men ingen skillnad, bör inte vara det heller eftersom csgo är mest cpu baserat tror jag?
Bios tror jag ska vara uppdaterat när jag installerade drivrutinerna. Hur ska jag annars göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 999987a:

Har ett 680 liggandes som jag testat men ingen skillnad, bör inte vara det heller eftersom csgo är mest cpu baserat tror jag?
Bios tror jag ska vara uppdaterat när jag installerade drivrutinerna. Hur ska jag annars göra?

Ok inte grafikkort då.
http://youtu.be/ew56etG6QYY
Kolla den angående bios

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | i5 9600k | be quite! Pure Rock | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz | ASUS GeForce RTX 2060 6GB DUAL OC | Samsung 850 series EVO 250GB | Kingston A1000 480GB M.2 NVMe | Fractal Design Define S | EVGA Supernova G2 750W | Windows 11

Permalänk
Medlem

client VAR ligger på ?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Gudars jag har samma problem! Har en SSD samsung pro 250g och har länge misstänkt den då problemen först började. Jag har testat allt, bytt ram, testa med olika grafikkort, resetat bios mm. Ominstalerat windows ett x antal gånger. Det ända jag inte testat är att byta processor & ssd. Ska testa installera windows på min HDD för att see om det kan vara ssdn, är det samma problem måste det nästan vara cpu'n? :s

Utöver det så blir det ibland att man kan se webbläsaren lite dovt i bakgrunden av spelet, svårt att förklara, kan se om kan få en bild av det annars.

Permalänk
Medlem

Sitter på en AOC G2460PG 144 hz iof med g-sync, men har märkt att det flyter på bättre om jag ställer fpsn på ca 150.