Razer Megalodon hittas inte i min stationära men i min laptop

Permalänk
Medlem

Razer Megalodon hittas inte i min stationära men i min laptop

Hej, jag tog upp mitt gamla par Razer Megaodon medan mitt andra skickas in för felanmälan osv.

Så det funkar på laptopen(yay!) men när jag kopplar in det i min stationära dator hittas det inte. Den här dosan man får med (och headsetet) lyser och knapparna funkar osv, men det hittas inte i Windows helt enkelt. Jag har inte ens installerat några Razer drivrutiner på laptopen (nyinstallerad) och där funkar det. Jag har även testat olika USB-uttag på den stationära men det har inte hjälpt. Windows felsökning hittar inte heller några fel.

Så vad kan orsaka detta?

Det är en sån här ikon som syns om ni undrar:

Permalänk
Skrivet av Cranzle:

Hej, jag tog upp mitt gamla par Razer Megaodon medan mitt andra skickas in för felanmälan osv.

Så det funkar på laptopen(yay!) men när jag kopplar in det i min stationära dator hittas det inte. Den här dosan man får med (och headsetet) lyser och knapparna funkar osv, men det hittas inte i Windows helt enkelt. Jag har inte ens installerat några Razer drivrutiner på laptopen (nyinstallerad) och där funkar det. Jag har även testat olika USB-uttag på den stationära men det har inte hjälpt. Windows felsökning hittar inte heller några fel.

Så vad kan orsaka detta?

Det är en sån här ikon som syns om ni undrar:
http://i.imgur.com/eS720s6.png

Hade samma problem jag också ett tag.
Funkade inte på USB 3.0, men funkade i äldre uttag.

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharkfinz:

Hade samma problem jag också ett tag.
Funkade inte på USB 3.0, men funkade i äldre uttag.

Ok, nu behövde jag inte dem eftersom jag lyckades fixa mitt headset men skulle jag behöva dem får jag dubbelchecka så jag använder 2.0