Sleevade kablar till RMX serien

Permalänk
Medlem

Sleevade kablar till RMX serien

Hallå eller!

Har köpt ett RM1000X och blir inte kompis med kablarna som följer med. De har någon klump i ändarna som innehåller resistorer om jag förstår det rätt. Klumpen är solid och flera cm lång och gör det rent ut sagt omöjligt att dra kablarna tajt ut bakom moderkortet, som man vill och alltid kunnat tidigare. Nu till min fråga. Passar befintliga sleevade kablar ni säljer den nya RMX serien? Hittar inga märkta just för RMX och jag har ett sleeve-kit passande AX860 hemma, men vågar inte testa i rädsla att något kan gå sönder då de saknar RMX "klumpen" innan kontakten.

Tack på förhand

Permalänk
Hedersmedlem

Det är inga motstånd i kablarna eftersom det inte skulle fylla någon vettig funktion, utan kondensatorer som krävs för att nätagget ska kunna hålla de låga rippelnivåer som det är känt för (och som skonar datordelarna). Du bör alltså inte ha kablar utan dessa eftersom nätagget är konstruerat för detta, utan specialkablarna kommer nätagget prestera klart sämre. Jag tror faktiskt det är likadant med EVGA G2 som också är extremt lågripplande och bra nätagg.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Stealthbomb:

Hallå eller!

Har köpt ett RM1000X och blir inte kompis med kablarna som följer med. De har någon klump i ändarna som innehåller resistorer om jag förstår det rätt. Klumpen är solid och flera cm lång och gör det rent ut sagt omöjligt att dra kablarna tajt ut bakom moderkortet, som man vill och alltid kunnat tidigare. Nu till min fråga. Passar befintliga sleevade kablar ni säljer den nya RMX serien? Hittar inga märkta just för RMX och jag har ett sleeve-kit passande AX860 hemma, men vågar inte testa i rädsla att något kan gå sönder då de saknar RMX "klumpen" innan kontakten.

Tack på förhand

Skrivet av MultiMan:

Det är inga motstånd i kablarna eftersom det inte skulle fylla någon vettig funktion, utan kondensatorer som krävs för att nätagget ska kunna hålla de låga rippelnivåer som det är känt för (och som skonar datordelarna). Du bör alltså inte ha kablar utan dessa eftersom nätagget är konstruerat för detta, utan specialkablarna kommer nätagget prestera klart sämre. Jag tror faktiskt det är likadant med EVGA G2 som också är extremt lågripplande och bra nätagg.

Hej Stealthbomb,

Precis som MultiMan skriver så är det kondensatorer som sitter i dessa kablar och jag rekommenderar INTE att köra med kablar utan sådana. Vi arbetar på sleevade kablar till våra RMx/RMi nätaggregat men de dröjer ett tag till.

De kablar du har från ditt AX860 passar inte.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

https://cablemod.com/products/?filter_models=76
Jag kan skymta tjocka klumpar som ser ut att vara kodningar innanför krympslang.
Inet har cablemods kablar men inte bland annat rmi/rmx varianterna då får du beställa från cablemod direkt

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | PSVR2 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av infigo:

https://cablemod.com/products/?filter_models=76
Jag kan skymta tjocka klumpar som ser ut att vara kodningar innanför krympslang.
Inet har cablemods kablar men inte bland annat rmi/rmx varianterna då får du beställa från cablemod direkt

Ja precis, de har flyttat kondingarna till mitten av kabeln.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan