Hej, har ett problem med att använda mina bluetooth hörlurar som headset på skype(på datorn), av någon anledning så funkar det inte som det ska. Jag har kopplat hörlurarna via en bluetooth-dongel som är USB-ansluten. Hörlurarna i fråga är Parrot Zik 3. Jag vet att de har inbyggd mic så det borde funka kan man tycka. Det funkar utmärkt att lyssna på musik, youtube etc. men skype funkar inte alls, det går inte ens att få ljud i dem så man hör andra och som sagt så funkar inte micen heller. När jag har bluetooth-hörlurarna anslutna så finns det två källor att välja på angående ljudkälla, en heter headset och den andra heter hörlur. För mikrofonen finns bara headset som val. Om jag väljer headset så slutar allt ljud att fungera överhuvudtaget och om jag väljer hörlur så funkar inte ljudet i skype men i övrigt rullar det på. Har försökt hitta någon med liknande problem utan någon klar framgång men det jag lyckades få fram var att det kan vara bluetooth-dongeln som ej klarar av att hantera mic och hörlur samtidigt. Vad tror ni är felet? Kan det vara det jag tror eller kan det finnas något annat som står fel? Bluetooth dongeln jag har är denna
Har du kollat inställningarna i Skype?
(Verktyg-Alternativ-Ljudinställningar)
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.