Asus AI Suite 3 funkar ej

Permalänk

Asus AI Suite 3 funkar ej

Jag har haft min dator nu i snart 3 månader, jag har ett Asus Z97-A moderkort och med det tillkommer ett program som förmodligen många känner till, AI Suite 3. Jag tidigare använt det programmet för att till exempel styra fläktarna, jag har även överklockat min processor vilket har gjort till att datorn har kraschat ett par gånger och ett par gånger har jag fått om installera hela datorn och installera om AI Suite 3.

Nu när jag gjorde det senast så kommer det upp en ruta där det står följande "Access violation at address 050B57A5 in module 'Vender.dll'. Read of address 667FFD98'.

Appen öppnas men man kan inte göra något i den

Någon som har en aning om någon lösning? Skulle vara väldigt tacksam då jag behöver ta bort överklockningen på processorn så att datorn slipper krascha

Tillägg
Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Använd INTE al suite för att överklocka, den ställer in volten på 1.6v om du låter den bestämma automatiskt hur den ska överklocka processorn. Mitt Ranger z97 ställde sig på 1.6v på 4.2 Ghz (4690k) Jag överklockade manuellt upp min 4690K till 4.6 Ghz utan att ens gå över 1.45v.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

AI Suite 3 är notoriskt buggigt. Använder det nu med mitt nya Asus Strix X99 Gaming och det funkar som det ska, däremot hade jag seriösa problem med ett tidigare Asus-moderkort. Verkar vara lite funkar ibland programvara.

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk
Skrivet av Vzano:

Använd INTE al suite för att överklocka, den ställer in volten på 1.6v om du låter den bestämma automatiskt hur den ska överklocka processorn. Mitt Ranger z97 ställde sig på 1.6v på 4.2 Ghz (4690k) Jag överklockade manuellt upp min 4690K till 4.6 Ghz utan att ens gå över 1.45v.

1.172 V CPU input voltage men kan ej ändra då "Dual Intelligent Processors 5" inte fungerar, jag kan inte spela något spel alls utan att datorn kraschar

Permalänk
Skrivet av Bascule666:

AI Suite 3 är notoriskt buggigt. Använder det nu med mitt nya Asus Strix X99 Gaming och det funkar som det ska, däremot hade jag seriösa problem med ett tidigare Asus-moderkort. Verkar vara lite funkar ibland programvara.

Det har funkat förut, har använt det i två månader utan problem, sen nu senast när jag installerade det igen så kommer denna skylt upp. förstår inte helt vad den menar men det känns som att det är något jag måste hitta och sedan ändra

Permalänk

På Asus ROG's hemsida hittade jag nu att det uppstod problem med Nvidias drivrutiner till 1070/1080 som har skapat detta problem, så jag får byta tillbaka till mitt gamla grafikkort och ta bort överklockningen och sedan vänta tills problemet är löst

Permalänk
Medlem

Ta bort skiten....

Permalänk
Medlem

AI suit 3 är riktigt kasst, gjorde så min GPU satte fläkten statisk även vid load så den överhettades.

Permalänk
Medlem

AI suite 3 ställde till problem för oss i ett halvår den krockade med de senaste NVIDIA drivrutiner och vi fik avinstallera kortet i Enhets hanteraren efter varje start och låta Windows installera drivrutinen automatisk för att explorer eller Utforskaren som den heter på svenska skulle svara
TIPS : AI suite fungera inte i de senaste versioner av Windows 10 om ASus har plocket bort den from hemsidan om du hittar skiten någon annan stans och ändå installerar den kan det mycket väl sluta med att du sitter snyggt med inloggnings skärmen och ingen av USB portarna svarar på datorn jag tror de flesta Asus moderkort har rimligt goda överklocknings möjligheter i Uefi Bios i dag vi kor 33% överklockning på en Intel(R) Core(TM) ¡7-5960X CPU @ 4.20GHz 3.00 GHz och det räcker till

stavning