Angående problem att ringa med Messenger utomlands efter byte till kontantkort.

Permalänk

Angående problem att ringa med Messenger utomlands efter byte till kontantkort.

Hej!
Har försökt hitta ett svar på min fråga utan resultat så vänder mig hit.
Jag är just nu i Kina och har använt Messenger för att ringa hem via mitt Wi-Fi här fram till gårdagen då mitt gamla abonnemang byttes till ett kontantkort på telefonen (vill inte gå med månadskostnader när jag ändå inte använder abonnemanget, ska vara här i 6 månader). Från och med att mitt sim ändrades till kontantkort så kan jag dock inte längre göra samtal på Messenger vilket jag tycker är jättekonstigt då det bara ska gå på wi-fi väll? Skype, Whatsapp etc funkar fortfarande felfritt men i Messenger får jag felmeddelande enligt bilden i länken även om jag tar ut mitt sim kort och chattfunktionen fortfarande funkar felfritt...

https://s32.postimg.org/c02io15ud/20160710_032926000_i_OS.png

Någon som vet om detta går att lösa? Har vissa gamla släktingar som jag bara kan nå där.

Mvh Westman91

Visa signatur

Fractal Design Define R2 Svart | Corsair HX750 | Intel Core i7 920 2.66 D0 @ 3.2Ghz 1.025 Vcore | Asus P6T Deluxe V2 | 6GB Corsair Dominator CL8 1600 | Western Digital Caviar Black 1TB | XFX ATI Radeon 6950 2GB | Intel 510 120GB SSD | Windows 7 Home Premium 64-bit

Permalänk
Medlem

Vad annat har ändrats? Om du trycker i ditt gamla sim, fungerar det då? Om det går att pröva dvs.

Sedan är ju facebook blockerat i Kina vanligtvis, så hur kommer du runt det? VPN?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5