144hz Benq XL2411z. Begagnad, är det värt 1500kr?

Permalänk
Medlem

144hz Benq XL2411z. Begagnad, är det värt 1500kr?

Hej allihopa.

Har nyligen byggt ihop min nya rigg och tänkte inte införskaffa en ny skärm, men hittade en på blocket som verkade bra.
Vet dock själv inte om priset är ett kap eller ganska "normalt"

Därför kollar jag med er!

Enligt annonsen och samtalet jag haft med killen så gäller det BenQ XL2411z

*Inköpt 22Juni 2016
*Kartong/Kvitto/manualler ingår
*Strömsladd + DVI ingår

Säljaren påstår sig sälja skärmen då han köpte 2st men hitta ingen nytta eftersom att han enbart spelar på den ena.

Pga detta säljer han skärmen en bra bit under nypris (trotts att den endast är lite mer än 1 månad gammal och enligt honom, i nyskick)

Min fråga till er är om priset är bra, samt hur de gäller med garantier.

Tanken är att kanske släpa dit hela min burk och koppla in för att se så den beter sig som förväntat.

Dock undrar jag om BenQ har en garanti som täcks även om jag hamnar som ny köpare, kanske även Inets kvitton inte är personliga och jag kan gå genom dom?

Har försökt googla men inte kommit fram till ett vattentätt svar.

Har dessutom ALDRIG haft en 144hz skärm så det är helt nytt för mig, är det bara att plug n play eller måste jag ha diverse kablar/fixa inställningar först. Brukar detta bli omständigt isåfall?

Någon som har samma skärm och kan ge en liten rescension?

Datorn:

i56600k
gtx 970
z170 gaming 3 mobo
8gb 2600mhz

Datorn används för CSGO, vill gärna ha den "mjuka" känslan i spel och filmer.
Kan ni bekräfta att det är något jag kan vänta mig med detta köp?

Mvh tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Filmer kan väl inte ha "den mjuka känslan" eftersom de flesta filmer är väl 24 fps? (möjligen 60 för vissa titlar). Om inte du interpolerar, kan du inte klämma ut 144hz ur en film liksom?

Datorn bör klara det mesta i 1080 med hög fps utan problem. Synd att det inte sitter en 1070 i, men men. Skärmens pris är okej för 1500:-, men inget "omg vilket kap!".

Permalänk
Medlem

Okej, skippa vad jag skrev angående film. Vet inte riktigt vad jag pratar om.

Huvudsakligen handlar det om CSGO.

Men du tycker alltså att lite prutmån bör inkluderas? Själv sa han att det var ganska hugget i sten men kanske kan snacka lite till med honom.

Är mest nervös för att det är begagnat

Permalänk
Medlem

Kolla så allt allt funkar vid köper bara, kolla kvitto samt att skärmen verkligen är XL2411z och inte een gammal xl2411t tex... annars är det ett okej pris.