Permalänk
Medlem

Borde Jag vänta eller köpa?

Tjena Jag undrar om jag borde vänta på En Gaming Dator som jag har beställt som heter CORSAIR TORTUGA 1080 eller jag borde Köpa data Som heter ACER PREDATOR G6.710 med en GTX 1080 Founders Edition. Undrar är det stor skillnad mellan dem och om ni kunde också hjälpa mig och se när CORSAIR datorn kommer ut i CDON jag har beställt den där.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

länka dem tack

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vzano:

länka dem tack

Inte lärt dig googla? Acer Predator G6.710 Corsair Tortuga 1080

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arorster:

Tjena Jag undrar om jag borde vänta på En Gaming Dator som jag har beställt som heter CORSAIR TORTUGA 1080 eller jag borde Köpa data Som heter ACER PREDATOR G6.710 med en GTX 1080 Founders Edition. Undrar är det stor skillnad mellan dem och om ni kunde också hjälpa mig och se när CORSAIR datorn kommer ut i CDON jag har beställt den där.

Kort och gott, ingen utav dom. Du kan få en likvärdig dator billigare.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9624127/

Corsair datorn(osäker på cpu-kylaren & nätagget): https://www.inet.se/kundvagn/visa/9624121/

Lagt till nätaggregat
Visa signatur

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|

Permalänk
Medlem

@Peppar2014:

Nätagg?

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Avstängd
Skrivet av D-ryd:

Brukar vara en fördel ja ^^

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

jävlar vilken prisskillnad mellan Dustin och Netonnet!!??

Edit: på Corsairsystemet menar jag...

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk
Medlem

@Arorster:

Du glömde ett alternativ: "Ingen av dem".

Går att sätta ihop betydligt bättre och billigare alternativ, färdigbyggda och med Win 10 på Inet.

Vad ska du göra med datorn?

Budget?
Behöver du verkligen en M.2-disk?
Behöver du optisk enhet? (DVD, Blu-Ray)
Har du tänkt köra SLI?

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem

Jag kan inte bygga en data så det därför jag vill köpa en färdig byggd. Och jag delbetalar också. Finns det en hemsida som bygger det åt dig?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arorster:

Jag kan inte bygga en data så det därför jag vill köpa en färdig byggd. Och jag delbetalar också. Finns det en hemsida som bygger det åt dig?

Ja, kolla längre upp i tråden.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Vadå "kan inte bygga"? Det är väl för fan bara att lära sig. Det är ingen raketforskning direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arorster:

Jo då, det kan alla. Det är som världens lättaste pussel på typ 8 bitar, dessutom är det väldigt roligt första gången.

Permalänk
Medlem

Jag har en 26K budget. Jag vill Maxa 4K och jag vill ja ett fönster på chassit så det blir snabbare att upgradera senare. Jag vet att 26K är för mycket för en data men jag vill typ ha en känsla av en baller.

Permalänk
Medlem

Ja men jag är också 14 :P. Plus jag tror inte att mina föräldrar skulle tro på mig att bygga en data.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arorster:

Jag har en 26K budget. Jag vill Maxa 4K och jag vill ja ett fönster på chassit så det blir snabbare att upgradera senare. Jag vet att 26K är för mycket för en data men jag vill typ ha en känsla av en baller.

Ett gott tips, ett fönster på chassit gör det inte snabbare att uppgradera senare som du skriver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arorster:

Du kommer inte kunna maxa 4k, då krävs minst 2st 1080 men oftast mer...

Vad menar du med fönster på chassit så du kan uppgradera snabbare, haha? Lät väldigt konstigt

Köp inte någon färdig, oprisvärd dator, bygg ihop en på inet som de monterar ihop åt dig istället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arorster:

Ja men jag är också 14 :P. Plus jag tror inte att mina föräldrar skulle tro på mig att bygga en data.

I så fall behöver du ändra på hur dina föräldrar ser på dig. Du kan ju börja med att förklara att du kommer att spara pengar och få bättre saker ifall du bygger själv (inte för att du behöver bygga själv).

Det borde de knappast se som någonting negativt. Jag byggde min första dator i din ålder och då hade jag definitivt ingen budget på 26 000 kr och knappt hälften av det.

Permalänk
Medlem

Oj förlåt nej nej jag menar det finns chassins som har typ en "window" där det finns ett handtag och bara öppna snabbt. Så det blir snabbare att byta Grafik kort i framtiden.

Permalänk
Medlem

Aha då kan jag förklara för mina föräldrar att jag ska försöka bygga den. Men om jag skulle vad skulle jag mest vara rädd om?

Permalänk
Skrivet av Arorster:

Aha då kan jag förklara för mina föräldrar att jag ska försöka bygga den. Men om jag skulle vad skulle jag mest vara rädd om?

Bygg inte själv om du känner dig osäker, tycker 800kr hos inet så det görs åt dig är bättre då.

Sen är det omöjligt att maxa 4k med en budget på 26k.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, Nintendo 3DS moddat
Ringa: iPhone 13 Pro

Permalänk

@Arorster: Jag vet inte om du skojar eller inte,men om du inte skojar så ska du definitivt INTE bygga datorn själv som några föreslår.

Om det inte sitter ett handtag i "fönstret" på chassit så sitter dem med 2 skruvar, oftast tumskruvar som man får loss på några sekunder, så det är inte mycket tid du sparar på ett "fönster".

Skillnaden mellan fönster o icke fönster är att du kan se in i datorn med ett fönster o inte se in om du inte har fönster.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arorster:

Dator. Data är den icke fysiska biten som lagras på t.ex hårddisken.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arorster:

Be inet bygga den välj delar mycket bättre .Eller komplett garanti får du ändå

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem

Nu måste jag bara flika in en off topic-fråga, men hur fasen har du fått ihop till 26k när du är 14? Själv är jag 15 och undrar om jag missat nåt fantastiskt bra sätt att tjäna pengar För övrigt håller jag med tidigare talare att du borde låta inet bygga åt dig.

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem

eribo01 jag och min brosa har samlat sen vi va typ 11. Vi är en "rik" familj så han och jag får 5K på födelsedagen så ja vi har samlat och vi vill bara ha en bra gaming data.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eribo01:

Nu måste jag bara flika in en off topic-fråga, men hur fasen har du fått ihop till 26k när du är 14? Själv är jag 15 och undrar om jag missat nåt fantastiskt bra sätt att tjäna pengar För övrigt håller jag med tidigare talare att du borde låta inet bygga åt dig.

Troligen "pappa betalar".

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har bestämt mig att be Inet att bygga den åt mig men en sista fråga. Kan någon göra en lista för mig xD jag är inte så bra med vad som passar med vad. Jag gick in in PC gaming för 1 1/2 år sedan. Och om det går göra listan i Inet med 800kr grejen så dem kan bygga den. Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

@Arorster vad skall du göra med datorn? Spela, i så fall vilka spel? Annat i så fall vad?

Vad skall ingå mer än själva datorn? Skärm, mus, tangetbord eller headset?

Sen bör du nog ta en funderare kring 4k, du kommer inte kunna maxa det och det krävs mycket för att hålla 60 fps. Mitt tips är mer att kolla på 1080p eller 1440p i 144hz. Då sänker därmed upplösningen men ökar uppdateringsfrekvensen vilket gör att du får ett bättre flyt i spelet.

Permalänk
Medlem

@Tino: Jag vill bara spela 1440P eller 4K kanske inte exakt maxa ut spelet i 4K men så jag kan komma vid nivån eller bara ha 1440P. Jag spelar DOOM,Call Of Duty,Battlefield,The Witcher,Dragon Age och massor av andra spel. Men jag spelar för det mesta Open World,MMO,FPS,Racing och Third Person Spel

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Peppar2014:

Ville veta vilka han syftar så att jag inte får upp någon annan än vad han har tittat på....

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär