Väckarklockan ringer inte (Android)

Permalänk
Medlem

Väckarklockan ringer inte (Android)

Hej
jag hade tidigare en samsung galaxy S2 och har nu en galaxy s4.

Väckarklockan funkar inte som den ska, på båda. Ställer in den att ringa tidigt på morgon, men det funkar bara kanske 2-3 gånger, sen lägger den av och ringer inte.

Är det nån som har samma problem?

Finns det nån fix?

Permalänk
Medlem

@Lafa: Har jag aldrig hört talas om.
På min Sony så ställer man även in vilka dagar den ska ringa, vad står din på?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem på min s5a... funkar mån - torsdag. Fredag får jag alltid ställa om på torsdag kväll

Permalänk

Det är nog pga att Android förstörde den funktionen för två år sedan... förr va det så att man kunde sätta klockan på 07:30, punkt slut. Men nu när du väljer 07:30 så väljer telefonen automatiskt vilken dag som den ska ringa på, dvs samma dag eller dagen efter om klockan redan passerat tiden du valt.
Sen nästa dag du sätter igång detta 07:30 alarm så ringer det inte morgonen därpå, utan på samma dag som det gjorde första gången och du försover dig.
Om man väljer alla dagar i veckan och stänger av alarmet när det ringer så tas den dagen bort från alarmet.
Något man kan göra för att inte behöva gå in och ändra i alarmet varje gång är att välja att det ska gå igång varje dag, och vara upprepande, men då när man stängt av alarmet måste man gå in i appen klocka och stänga av alarmet en gång till.

Detta är riktigt irriterande som gjorde att jag försov mig till och på jobbet ett par gånger innan jag lärde mig.
1. Kolla om du verkligen har valt rätt dagar som alarmet ska gå igång.
2. Välj ett upprepande alarm som funkar alla dagar i veckan, glöm inte att stänga av det i appen klocka efter att du redan stängt av alarmet när det ringt.
3. Ladda ner en ny app som löser problemet.

Permalänk
Medlem

Lite off-topic men ändå inte: Kör Extreme Alarm clock, där får man öven en liten popup som säger hur många timmar det är kvar tills det ringer(om det är nästkommande dag).

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.alarmclock....

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk

Har haft samma problem med.
Den jag har nu (S3) har funkat bra iofs fram tills igår morse (fredag) då den helt plötsligt bestämde sig för att starta larmet 06.43. Även om den står inställd på 06.25.

Permalänk
Medlem

Många viktiga möten man har missat på grund av android telefonen (S4).

Visa signatur

Corsair AX 1600i | Z690 Asus Rog Maximus Extreme | G.skill trident Z DDR5 16x2 (32gb)| M.2 Samsung 980 Pro 2 tb | Intel I9-14900ks 24 cores / 32 threads | Uhd 770 > 4xxx series(överpris) | Asus rog 360 mm III | Asus Hyperion gr701 White | Windows 11 Pro 64 bit

Permalänk
Sötast

Jag kunde ej lita på min förr-förra android lur, jag startade om den varje kväll för att vara säker på att jag kom upp på morgonen.

Antog att det bara var den luren som buggade och så verkade det vara för mig, inte haft det på varken tidigare eller senare mobiler.

Använder dock numera exklusivt "Timely" som väckarklocka, i love it.