*SÅLD* HP Proliant DL380 G6 (dubbla Xeon, 36Gb DDR3 ECC etc.)

Permalänk
Medlem

*SÅLD* HP Proliant DL380 G6 (dubbla Xeon, 36Gb DDR3 ECC etc.)

Tjena!
Då jag inte längre kommer fortsätta mitt server-bygge så tänkte jag nu se om någon annan velat ta över detta monster. Det är alltså en HP Proliant DL380 g6 med dubbla Xeon x5550 processorer.
Det sitter 36Gb DDR3 ECC minne i den samt 4st 300Gb 10k SAS-diskar.
För att köra detta paket så sitter det inte ett utan TVÅ 750w nätaggregat, ett för redundans.

Servern är i utmärkt skick, vanligtvis låter den förvånansvärt lite men den har självklart sitt "flygplans-mode"
Den klarar allt jag kastat på den utan några som helst problem, då har jag ändå kört 4st virtuella maskiner på den varav en som hostade spelservrar.

Allt som allt så är detta en fantastisk server som presterar galet bra!
Just det, rackskenor följer dessutom med!
Vid snabb och smidig affär så slänger jag med en Windows Server 2012 R2 Standard nyckel också.

Paketet befinner sig i Landskrona i Skåne och kommer EJ skickas! Kan dock köras inom rimliga avstånd för viss ersättning.

Prisidé: ca 3000kr ( Med tanke på skicket samt nyckeln så låter detta rimligt enlig mig, och härefter gäller bud )
Jag reserverar mig rätten att sälja till vem jag vill för vilket pris jag vill.

PS! Brandväggen på bilden är också till salu. En Watchguard X550e. Buda gärna på den också, startbud 400kr.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Gaming rig! - Intel i7 6700k @ 4.5GHz | Asus Rog Maximus VIII Hero | MSI GTX 980 Gaming 4Gb | Corsair Vengeance 16Gb DDR4 2400MHz | EVGA SuperNova G2 750W | Cooler Master Nepton 240M | Fractal Design Define R5 | 2x 24" BenQ XL2410T| Razer Kraken Pro | Razer BlackWidow Ultimate | Razer Deathadder Chroma | Razer Goliathus Control

Permalänk
Medlem

Ursäkta den felvridna bilden. Blev nåt fel med mobilbilder, fixar det asap imorgon.

Visa signatur

Gaming rig! - Intel i7 6700k @ 4.5GHz | Asus Rog Maximus VIII Hero | MSI GTX 980 Gaming 4Gb | Corsair Vengeance 16Gb DDR4 2400MHz | EVGA SuperNova G2 750W | Cooler Master Nepton 240M | Fractal Design Define R5 | 2x 24" BenQ XL2410T| Razer Kraken Pro | Razer BlackWidow Ultimate | Razer Deathadder Chroma | Razer Goliathus Control

Permalänk
Medlem

Har du pfsense på den där X550e:n?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

@Solaris:
Nej faktiskt inte, det var planerat att installeras men kom aldrig så långt. Den har original mjukvara atm.

Visa signatur

Gaming rig! - Intel i7 6700k @ 4.5GHz | Asus Rog Maximus VIII Hero | MSI GTX 980 Gaming 4Gb | Corsair Vengeance 16Gb DDR4 2400MHz | EVGA SuperNova G2 750W | Cooler Master Nepton 240M | Fractal Design Define R5 | 2x 24" BenQ XL2410T| Razer Kraken Pro | Razer BlackWidow Ultimate | Razer Deathadder Chroma | Razer Goliathus Control

Permalänk
Medlem

@Baemz:
Om du orkar fixa så är jag klart mer intresserad

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

@Solaris: Jag säljer inte, men jag kan säga att det var ganska lätt att trolla in pfsense när man väl hade alla prylar (mitt största bekymmer var att få tag på ett tillräckligt litet Compact Flash-kort). Tog ett par timmar. Jag har inte en x550e, men en x1250e som i grund och botten är precis samma maskin.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem

@Solaris: Tyvärr kommer jag inte pilla mer med den då jag inte riktigt har tid. Om du är sugen att fixa det själv så är den fortfarande tillgänglig.

Visa signatur

Gaming rig! - Intel i7 6700k @ 4.5GHz | Asus Rog Maximus VIII Hero | MSI GTX 980 Gaming 4Gb | Corsair Vengeance 16Gb DDR4 2400MHz | EVGA SuperNova G2 750W | Cooler Master Nepton 240M | Fractal Design Define R5 | 2x 24" BenQ XL2410T| Razer Kraken Pro | Razer BlackWidow Ultimate | Razer Deathadder Chroma | Razer Goliathus Control