Matteresurs slutade för att elever misslyckades för att de spelade CS

Permalänk
Skrivet av Molotov:

Det är så det har blivigt i vårat lättkränkta generation som fostras av lättkränkta föräldrar.
Det har daltats för mycket med ungdomar och elever i skolorna.

Skickades från m.sweclockers.com

går själv tek på gymnasiet och har flera i klassen som typ börjar böla om de får en tillsägelse för att de spelar eller håller på med helt fel saker, men värst av allt är att de alltid ska försöka försvara sig själv med någon bullshit

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Nej men det finns roliga tankesmedjor.

Var skrev jag att jorden är platt?

Det finns roliga filmer man kan titta på också men varken det eller det du skrev om tankesmedjor har ett skit att göra med diskussionen vi hade utan är uppenbarligen ett försök att byta ämne från din sida.

Du skrev ingenstans att jorden är platt och jag skrev ingenstans att du gjort det.
Återigen försöker du komma från sakfrågan.
Nu genom en sk halmgubbe - dvs du tillskriver mig påståenden som jag inte alls gjort eftersom du inte har några seriösa argument att bemöta det jag faktiskt skrivit.

Håll dig till sakfrågan eller skit att skriva alls om du inte har nåt seriöst att säga i ämnet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kermit_Mupp:

Det finns roliga filmer man kan titta på också men varken det eller det du skrev om tankesmedjor har ett skit att göra med diskussionen vi hade utan är uppenbarligen ett försök att byta ämne från din sida.

Du skrev ingenstans att jorden är platt och jag skrev ingenstans att du gjort det.
Återigen försöker du komma från sakfrågan.
Nu genom en sk halmgubbe - dvs du tillskriver mig påståenden som jag inte alls gjort eftersom du inte har några seriösa argument att bemöta det jag faktiskt skrivit.

Håll dig till sakfrågan eller skit att skriva alls om du inte har nåt seriöst att säga i ämnet.

lol

Vet inte ens vad du skriver om nu.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

lol

Vet inte ens vad du skriver om nu.

Det är snarare så att du hoppas komma ur en diskussion där du inte har några argument kvar men du samtidigt vägrar erkänna det, så du pratar om annat istället.
Men alla som kan läsa kan följa tråden och se precis vad du skrivit och hur vi hamnade här.
Så kan det lätt gå när man tycker en massa utan att ha tänkt igenom saker ordentligt.
Vilket är ytterligare en anledning till varför man skall lyssna på de som faktiskt är experter på sitt område och inte tro att man vet allt bäst själv.

Permalänk
Medlem

Först mer OnT. Förbjud smartphones, plattor och datorer rakt av på alla lektioner där det inte är en integral del av kursen. Papper, penna och svarta tavlan har lagt grunden till all modern vetenskap. Det är inget verktyg vi vill vara utan.

Saken är den att barn/ungdomar kommer alltid hantera de nya tekniska prylarna bättre än lärarna i vilket fall, och spenderar större delen av fritiden med de. Penna och papper används däremot i mindre utsträckning och borde därför särskilt övas i skolan.

Den största direkt vinsten vore väl antagligen att slippa distraktionen och stressen som sociala medier bär med sig.

Programmeringskursen jag tog i gymnasiet gav mig väl ungefär kunskaper som motsvarade de två första lektionerna på universitet...

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkotten Igge:

Vad är syftet med att kunna skriva "bra" för hand i dagens samhälle? I slutet av min ssk-utbildning hade jag inte ens med en penna till föreläsningar eller seminarium och c-uppsatsen genomfördes helt utan fysiska ting förutom min dator. Att gå över från ett block till anteckningar på datorn var det bästa jag har gjort!

Tex Om du jobbar som kapten på ett fartyg och din gps slutar och fungera och du måste räkna ut koordinater för hand hur fixar du det
när du bara lärt dig att "DATORN " fixar det ?. Tänk om och tänk rätt.
Eller om det blir krig och elsystemet är utslaget , Vem ska då tala om för dig att det är dags att gå på toaletten

Permalänk
Medlem

Hade själv klasskamrater på IT gymnasium när jag gick i skolan som satt lira massa spel cs bland annat så det är nog ganska förekommande, har några polare som jobbar som IT lärare idag på flera olika skolor och alla säger samma sak inga vill lära sig något idag.

Bruka vara förekommande när man diskuterar behöver lite ny personer på mitt företag, alla dessa lärare säger att jag lär ha problem få tag i några eftersom ingen vill lära sig något längre.

Visa signatur

▰ MSI RTX 4060 Gaming 16GB ▰ Intel Core I7 14 700K 3.4Ghz ▰ be quiet! Straight Power 12 Platinum 1500W ▰ MSI Z790 Gaming Plus WiFi ▰ Define R5 ▰ Samsung 980 1TB & 3 x Kingston KC3000 4TB
▰ Kingston 64GB 2x32GB DDR5 5600MHz ▰ be quiet! BL097 ▰ Alienware AW3225QF

Permalänk
Medlem
Skrivet av UMJ:

Hade självklass kamrater på IT gymnasium när jag gick som satt lira massa spel cs bland annat så det är nog ganska förekommande, har par polare som jobbar som IT lärare idag på flera olika skolor och alla säger samma sak inga vill lära sig något idag.

Bruka vara förekommande när man diskuterar behöver lite ny personer på mitt företag, alla dessa lärare säger att jag lär ha problem få tag i några eftersom ingen vill lära sig något längre.

Va? Får inte ut nåt vettigt av denna mening.
Jag antar att du menar nåt med, flertal klasskamrater där de flesta spelade CS å för den delen så är det OK att det spelas.
Får gärna rätta mig i din översättning då jag inte är säker på vad du vill ha sagt.
Sen skriver du "har par polare som jobbar som IT lärare idag på flera olika skolor och alla säger samma sak inga vill lära sig något idag."
Nu är jag förvirrade, först var det OK för ni spelade, och sen bekräftar du problemet från andra....
"Bruka vara förekommande när man diskuterar behöver lite ny personer på mitt företag, alla dessa lärare säger att jag lär ha problem få tag i några eftersom ingen vill lära sig något längre."
För att sen twista att det är ett problem å därav fel.
Ursäkta, men just denna post ser jag direkt som ett problem direkt kopplat mellan du å dina studier då du inte ens kan framföra i klartext vad du vill ha sagt. Det bevisar i allra högsta grad att dagens skoldisciplin måste stärkas å stävja dagens "kulturella" symptom som alstras i skolerna. Återigen sitt ner å följ lärarens hänvisningar annars kan du gott sitta på parkbänken med din 3.5´a å hata systemet.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

På vilket sätt "behövs" en iPad i undervisningen?
Har länge funderat över detta, när jag gick i högstadiet/gymnasiet hade vi datorsalen som ett hjälpmedel, men vi kunde lika gärna ha gjort allt med papper och penna.

Så det jag vill komma fram till är följande:
Vad är det som ändrats så mycket i dagens undervisning att eleverna inte längre klarar av att göra något utan datorer?

Pengar!

Skolan sparar pengar på en masssa material, här är inte alltid kvaliten på materialet det viktigaste utan det bästa som ryms inom budget.

Har man då lagt budgeten på datorer/paddor program licenser behöver man inte vara raketforskare för att räkna ut att övrigt material inte rymms i utbildningens budget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleDirty:

Pengar!

Skolan sparar pengar på en masssa material, här är inte alltid kvaliten på materialet det viktigaste utan det bästa som ryms inom budget.

Har man då lagt budgeten på datorer/paddor program licenser behöver man inte vara raketforskare för att räkna ut att övrigt material inte rymms i utbildningens budget.

Har bekant som är högsta chef för en kommun i sverige över förskolor och grundskolor.
Dom får spendera stort hur mycket dom vill på matrial så att det är brist på pennor och block för att man satsat på datorer är inte problemet.
Största kostnaderna är för personal och problemen bristen på personal och kompetens.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av silfverzor:

går själv tek på gymnasiet och har flera i klassen som typ börjar böla om de får en tillsägelse för att de spelar eller håller på med helt fel saker, men värst av allt är att de alltid ska försöka försvara sig själv med någon bullshit

Ja och problemet är när dom bölat över att blivigt tillsagda i skolan så bölar dom hemma över det och då måste föräldrarna böla tillbaka skolan att dom minns sann inte behandlats ens barn bla bla bla bla bla.
ist för att bara säga till och fostra sina barn ist.

nu är inte alla så men själv sett med egna ögon då jag har barn i skolålder och sett deras klasskamrater eller andra på deras skolor föräldrar vara TOTALA mesar och rädda för sina barn, bedrövligt.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleDirty:

Pengar!

Skolan sparar pengar på en masssa material, här är inte alltid kvaliten på materialet det viktigaste utan det bästa som ryms inom budget.

Har man då lagt budgeten på datorer/paddor program licenser behöver man inte vara raketforskare för att räkna ut att övrigt material inte rymms i utbildningens budget.

Nej du, det där går inte ihop.

De kan ju inte spara pengar på material när de istället lagt ett antal tusenlappar per elev på en leksak som är överflödig.

När jag gick i skolan var jag tvungen att köpa anteckningsblock och pennor själv, jag betvivlar att skolböckerna har försvunnit de senaste 10 åren.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Va? Får inte ut nåt vettigt av denna mening.
Jag antar att du menar nåt med, flertal klasskamrater där de flesta spelade CS å för den delen så är det OK att det spelas.
Får gärna rätta mig i din översättning då jag inte är säker på vad du vill ha sagt.
Sen skriver du "har par polare som jobbar som IT lärare idag på flera olika skolor och alla säger samma sak inga vill lära sig något idag."
Nu är jag förvirrade, först var det OK för ni spelade, och sen bekräftar du problemet från andra....
"Bruka vara förekommande när man diskuterar behöver lite ny personer på mitt företag, alla dessa lärare säger att jag lär ha problem få tag i några eftersom ingen vill lära sig något längre."
För att sen twista att det är ett problem å därav fel.
Ursäkta, men just denna post ser jag direkt som ett problem direkt kopplat mellan du å dina studier då du inte ens kan framföra i klartext vad du vill ha sagt. Det bevisar i allra högsta grad att dagens skoldisciplin måste stärkas å stävja dagens "kulturella" symptom som alstras i skolerna. Återigen sitt ner å följ lärarens hänvisningar annars kan du gott sitta på parkbänken med din 3.5´a å hata systemet.

Vad i den första meningen kan tolkas som att det är OK?
Att det är ganska förekommande betyder att det är ganska vanligt, inte att det är okej.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Skrivet av Molotov:

Ja och problemet är när dom bölat över att blivigt tillsagda i skolan så bölar dom hemma över det och då måste föräldrarna böla tillbaka skolan att dom minns sann inte behandlats ens barn bla bla bla bla bla.
ist för att bara säga till och fostra sina barn ist.

nu är inte alla så men själv sett med egna ögon då jag har barn i skolålder och sett deras klasskamrater eller andra på deras skolor föräldrar vara TOTALA mesar och rädda för sina barn, bedrövligt.

Det är så sjukt bedrövligt! Men det värsta av allt är att mes föräldrar tror att de gör barnet en tjänst, men istället är det bland det värsta man kan göra. Det är inte så att man senare i livet kan sitta och spela under ett möte etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Nej, jag vet ärligt talat inte vad du har för problem, människa. lol.

Jag har inga problem alls - jag har fört fram sakliga argument för min ståndpunkt.
Det är du som har uppenbara problem med att argumentera för den "brain fart" som du inledde den här diskussionen med den 2017-01-03 kl 19:37.
Bara att hoppa tillbaka en sida i tråden och se vilka dumheter du skrev då och hur du sen totalt misslyckats med att understödja det tyckandet med sakliga argument.
Jag och alla andra som kan läsa har som sagt inga problem att se hur vi hamnade här.
Du kanske inte ens koll på vad du själv skrivit men jag tror nog mer att det egentligen handlar om att du inte har några som helst argument att understödja ditt tyckande med.
Så istället försöker du först byta ämne och nu låtsas du som att du inte ens vet vad du själv sagt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kermit_Mupp:

Jag har inga problem alls - jag har fört fram sakliga argument för min ståndpunkt.
Det är du som har uppenbara problem med att argumentera för den "brain fart" som du inledde den här diskussionen med den 2017-01-03 kl 19:37.
Bara att hoppa tillbaka en sida i tråden och se vilka dumheter du skrev då och hur du sen totalt misslyckats med att understödja det tyckandet med sakliga argument.
Jag och alla andra som kan läsa har som sagt inga problem att se hur vi hamnade här.
Du kanske inte ens koll på vad du själv skrivit men jag tror nog mer att det egentligen handlar om att du inte har några som helst argument att understödja ditt tyckande med.
Så istället försöker du först byta ämne och nu låtsas du som att du inte ens vet vad du själv sagt.

Skulle inte tro det. Du har problem med vad jag sade, inte jag. Du försöker (med betoning på försöker) argumentera, inte jag.

Jag är inte intresserad? /ignore

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Skrivstil ville kärringarna som kallades lärare att vi skulle använda oss av i lågstadiet och man fick förstås inte skriva med vänster hand osv. Det var ju slösad tid med tanke på att jag inte skrivit några viktiga arbeten med penna de tre senaste skolåren. OnT tycker jag det är tragiskt att läraryrket har blivit mer om att skapa arbetsro än att faktiskt lära sina elever något.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Skulle inte tro det. Du har problem med vad jag sade, inte jag. Du försöker (med betoning på försöker) argumentera, inte jag.

Jag är inte intresserad? /ignore

Jag försöker ingenting - jag har gjort det - det kan som sagt vem som helst läsa i tråden.
Nej, naturligtvis har inte du problem med vad du sagt. I ditt huvud framstår det säkert som helt riktigt.
Problemet är bara att du inte kan presentera några som helst övertygande argument för din åsikt att människor utan specialkompetens i frågor bör "tänka själv" och dra egna slutsatser.
Du har rätt att TYCKA precis vad du vill så klart, men alla argument du presenterat är ju direkt felaktiga eller osammanhängande.

Så eftersom du uppenbarligen inte tänkt igenom den här frågan alls innan du valde att blandad dig i diskussionen har du nu ingenting relevant att komma med över huvud taget.
Men istället för att medge det så har du nu i ett antal svar först försökt byta ämne, sen lägga ord i min mun jag aldrig sagt, låtsas som du inte minns vad du själv sagt och nu slutligen sticker du bildligt talat fingrarna i öronen och säger "Jag bryr mig inte om vad du säger!".

Låt mig då påminna dig om att det var DU som började med att skriva till mig och att vi hamnat här bara för att DU inte kunnat avsluta vad du själv påbörjade.
Så vill du slippa göra bort dig igen rekommenderar jag att du faktiskt tänker igenom din ståndpunkt innan du kommenterar nästa gång.
Har du några som helst sakliga argument för den eller är det bara baserat på vad du själv TYCKER?
Då får du vara beredd på att du kan hamna här igen för sakliga argument kommer alltid slå löst tyckande.

Vilket då är varför jag inte tycker att det är en bra idé att uppmana folk att ignorera experter och tänka själva som du vill.
Och nu har du själv på ett väldigt pedagogiskt sätt visat varför det är en dålig idé.

Permalänk
Skrivet av Molotov:

Ja och problemet är när dom bölat över att blivigt tillsagda i skolan så bölar dom hemma över det och då måste föräldrarna böla tillbaka skolan att dom minns sann inte behandlats ens barn bla bla bla bla bla.
ist för att bara säga till och fostra sina barn ist.

nu är inte alla så men själv sett med egna ögon då jag har barn i skolålder och sett deras klasskamrater eller andra på deras skolor föräldrar vara TOTALA mesar och rädda för sina barn, bedrövligt.

http://www.expressen.se/kvallsposten/skolans-nya-regler-hylla...
Vad är det frågan om nu då. Får skolan kritik för att de löser ett av de atörsta porblemen? Helt sjukt, i dagens sverige kan man inte ens lösa ett problem utan att få kritik