Köpa presentkort BLOCKET

Permalänk
Inaktiv

Köpa presentkort BLOCKET

Hej!

Hur köper jag ett presentkort på blocket för flera tusen på bästa/säkraste sätt? Kan inte själv hämta det eftersom det är alldeles för stort avstånd mellan oss, är det några speciella scam knep jag bör hålla utsikt efter? Hur hade/har ni gjort?

Permalänk
Moderator
Moderator

I fallande ordning:

1) hämta det själv
2) låt det hämtas av ett ombud du litar på
3) köp ej

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

I fallande ordning:

1) hämta det själv
2) låt det hämtas av ett ombud du litar på
3) köp ej

Detta. Jag förstår inte hur folk vågar köpa den här typen av produkter eftersom de ändå kan användas via t.ex. serienummer även om du får det fysiska presentkortet. Samma sak gäller konsertbiljetter i e-format som kan skrivas ut hur många gånger man vill. Det enda vettiga sättet att köpa ett presentkort är personlig överlämning i den aktuella butiken i samband med köp.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Enbart om du kan möta personen i en butik som kan verifiera summan samt äktheten.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Jag hade aldrig vågat köpa på distans. Så de bästa är att om du nu måste köpa på blocket gör en liveaffär annars avstå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Enbart om du kan möta personen i en butik som kan verifiera summan samt äktheten.

Skrivet av direktiv:

Jag hade aldrig vågat köpa på distans. Så de bästa är att om du nu måste köpa på blocket gör en liveaffär annars avstå.

Det går som sagt oftast att nyttja presentkort via t.ex. serienummer så att man kollar saldot i butik är inte heller någon garanti. Det enda rätta är att mötas upp vid den aktuella butiken och använda presentkortet direkt i samband med köp, annars riskerar man att stå där med lång näsa och en värdelös plastbit som kostat ett antal tusen.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz