Permalänk
Avstängd

Kasst RAM?

Hallå körde en 15 minuters memtest i BurnInTest v8.1 Pro och fick detta resultatet på mina nya ddr4 stickor;

RESULT SUMMARY
Test Start time: Sun Feb 05 01:15:11 2017
Test Stop time: Sun Feb 05 01:30:13 2017
Test Duration: 000h 15m 02s

Test Name Cycles Operations Result Errors Last Error
Memory (RAM) 21 577 Billion FAIL 2 Error verifying data in RAM
TEST RUN FAILED

Antar att det är RMA direkt? Känns inte säkert när jag redan haft bluescreens inom ett dygn där memory error påpekas... Vill bara dubbelkolla med er innan jag göra ett ärende hos återförsäljaren, för jag antar att jag inte kan påverka detta alls?

Hade ESD armband samtidigt som jag enbart tog på kylaren till stickorna..

Hur lång tid brukar RMA utav RAM ta?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av cider123:

Hallå körde en 15 minuters memtest i BurnInTest v8.1 Pro och fick detta resultatet på mina nya ddr4 stickor;

RESULT SUMMARY
Test Start time: Sun Feb 05 01:15:11 2017
Test Stop time: Sun Feb 05 01:30:13 2017
Test Duration: 000h 15m 02s

Test Name Cycles Operations Result Errors Last Error
Memory (RAM) 21 577 Billion FAIL 2 Error verifying data in RAM
TEST RUN FAILED

Antar att det är RMA direkt? Känns inte säkert när jag redan haft bluescreens inom ett dygn där memory error påpekas... Vill bara dubbelkolla med er innan jag göra ett ärende hos återförsäljaren, för jag antar att jag inte kan påverka detta alls?

Hur lång tid brukar RMA utav RAM ta?

Gör du det i butik och de har tid att köra Men test och verifiera felet så brukar man få ett par utbytesstickor direkt. Har Återförsäljaren ingen service i butiken så är det den normala löptiden. 5-15arbetsdagar är rätt normalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DavidtheDoom:

Gör du det i butik och de har tid att köra Men test och verifiera felet så brukar man få ett par utbytesstickor direkt. Har Återförsäljaren ingen service i butiken så är det den normala löptiden. 5-15arbetsdagar är rätt normalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej.. Nae det är ju från Dustin så det blir väl att jag köper en sticka från NoN på öppet köp så att jag kan använda datorn då..