Utländsk medias rapportering om Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Bland annat att de hos vissa planterar en bild om att Svenska medier inte rapporterar allt, och alltså ljuger. Finns ju folk här i landet som på allvar tror att Svenska medier ljuger bara för att utländska medir har en annan bild, och då skapar det polarisering och konfliker i Sverige. Och polarisering och konfliker behövs för att lägga grogrunden för att de högerextrema ska bli mer accepterade.

Tänk dig själv... Du och jag sitter runt fikabordet och pratar om läger i Sverige, och jag berättar om en massa hemskheter som utländska medier skriver om "som den svenska pressen vill dölja". Om du är lättpåverkad så kan det ju då få dig att tro att den Svenska pressen har en "agenda" när det i själva verket är de utländska.

Fakta är ju iaf att det grova våldet har ökat. Kriminella gäng har också ökat. Sverige har också ökat så kallade "no-go zoner" där räddningsfordon måste eskorteras av Polis om de ska kunna åka in där. Det alla dessa zoner har gemensamt är att det är en majoritet av utlandsfödda som bor där.

Detta är ju enbart fakta och inte någon åsikt.

Min åsikt är: att migrationen i Sverige inte funkar, samt att våra politiker har svikit oss. Tycker inte att det funkar att sätta folk i koncentrationsläger när de kommer hit. Hur många år tar det inte efter det att bli en normal människa efter att ha levt under institutionsliknande former?

Hur tycker du att migrationen i Sverige funkar?

Edit: @Frispel får också gärna svara på frågan

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gabriel15:

Ok tolka det så om du vill.
Jag hittade denna filmen på youtube och Trumps uttalande och ville bara dela med mig av filmerna men antog att tråden skulle låsas direkt så därför skrev jag några rader.

Jag är ganska intresserad av medias rapportering och jag tror även andra är det dock är det omöjligt att föra en diskussion här.

Om du tycker att det är omöjligt att föra en diskussion kanske du ska låta bli

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Ok tolka det så om du vill.
Jag hittade denna filmen på youtube och Trumps uttalande och ville bara dela med mig av filmerna men antog att tråden skulle låsas direkt så därför skrev jag några rader.

Jag är ganska intresserad av medias rapportering och jag tror även andra är det dock är det omöjligt att föra en diskussion här.

Så för att kunna dela med dig av dessa länkar utan att tråden låses direkt så låtsas du vara förvånad och ledsen gör ett försök starta en diskussion om filmerna. Det lustiga är du uppenbarligen är medveten om hur oärligt detta är, men gör det ändå för att du vill dela med dig av propagandan. Tycker du verkligen att det är underligt att det inte går att föra en diskussion här när du startar en tråd för att sprida propaganda och inte är ärlig i ditt uppsåt? Vad är det för diskussionsunderlag?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon159643:

Precis. Vi som bor i Göteborg hör en massa problem i Nordstan om kvällarna, beroende på media säger de olika. För den som bryr sig gå ensam där en kväll och se. -Det har jag gjort flera gånger och jag lever än, jag har t.o.m tagit upp datorn och jobbat medans jag väntar på tåget.

När nästan alla medier har en så stor agenda så är det bäst att se med egna ögon på där folk säger är ett problem.

Jag lever på södra sidan av Stockholm. Här har de brunnit bilar i mängder och folk har blivit påhoppade. Men det har aldrig hänt mig? Men min polare har fått sin bil uppbränd och min morsa vart påhoppad och sin hund påsparkad... Stod inget i tidningen. Inte ens mina replisarier tog de upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Om du tycker att det är omöjligt att föra en diskussion kanske du ska låta bli

Facist!

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Forumet och resten av SweClockers handlar i första hand om datorer och teknik och frågor kopplade till det, men i Övriga ämnen finns det även utrymme för diskussioner om andra saker. Tanken är i första hand att denna möjlighet ska bidra till bättre trivsel och ökad gemenskap. Det finns många olika ämnen som kan vara intressanta att diskutera, och vi vill tillåta så mycket som möjligt. Det har dock visat sig att vissa typer av trådar mer eller mindre ofrånkomligen spårar ur till otrevligheter, personangrepp m.m. Sådant bidrar varken till gemenskap eller trivsel, utan kan tvärt om verka bortstötande. Det förlorar vi alla på.

Även om trådskaparen säkert hade goda avsikter med den här tråden, bedömer jag att frågan som ska diskuteras är av sådan karaktär att det kommer att vara mycket svårt att få diskussionen att hålla sig på en konstruktiv och bra nivå. Det gäller även om stora resurser skulle läggas på modereringen av den. Tråden får därmed anses sakna diskussionsvärde. Därför låser jag den (jfr § 3.4 i reglerna).