jag kör med EVGA g2 750, min fläkt har dock en i min värld helt galen ljudnivå när det körs i "vanliga" läget, dvs ej ECO.
jag är sorten som lever i en bunker och har en i princip enbart passivt kyld dator. (eller fläktar som knappt snurrar) när jag startade upp trodde jag att fått en kabel mot en fläkt pågrund av ljudnivån från EVGAs fläkt i nätagget.
ECO läget så går den passivt, även vid stresstest 100% på ett 1070 samt oklockad 3570k.
Så det är inget egentligt problem och jag är nöjd, kommer antagligen strunta i garantin och byta fläkt den gång den behöver startas.
Fläktkurvan i normalläget är i min värld kass. och av de jag pratat med verkar Corsairagget generellt sett vara tystare. Tror du gjort ett bra val!
Nu kommer jag verka sjukt anal, och jag inser det och svårt att med en halvkass mobil att filma, och ni kommer få dra upp ljudnivån...
men som "höres"/syns så hör man skillnad i slutsekunderna dryga metern från datorn med 6 andra fläktar och en mekanisk hdd igång när jag slår på ECO-läget på PSUn igen.
https://youtu.be/tR9jdBexpHI?t=58s