Det där ser i mina (gamla, kanske lite suddiga) ögon rätt okej ut?
Du ska om jag förstår rätt välja EN av dom där? Välj vad du vill, men jag tycker säkerhet och nätverksteknologier verkar spännande och mest givande för vad du ska läsa sen.
Jag kollade lite på den länken där och du "förbereds" inför comptia och ccna+s vilket, åter igen i mina ögon, inte är samma nivå som att du kommer att ta dom bara på att ha gått kursen. Så, läs dom böckerna och du är liksom good-to-go? (Inte plugga så du kan, läs igenom dom). Avsätt en timme per kväll och sätt dig och läs... sen är du väldigt väldigt väl förberedd på det där.
//edit - en heeelt annan sak, ska ge dig lite cred här! En gång hörde jag på radio, eller om jag såg det på tv... jag minns inte. Det var en kille som skulle bli pappa. Han hade köpt och läst ett par stycken "du ska bli pappa"-böcker och undrade om den eller den boken var att rekommendera, för han ville vara så förberedd han någonsin kunde vara, och önskade bli en bra pappa liksom. Svaret han fick var rätt logiskt men lite faschinerande. "Bara det faktum att du faktiskt är intresserad och letar böcker gör att du kommer att bli en bra pappa... det hjälper givetvis att ha kunskap, men bara viljan att förbereda sig och vilja vara beredd på allt säjer mycket om dig som person." (Vilket då förvånade honom... HAN kände ju att han inte var helt förberedd och mycket nervös för det här stora att bli farsa liksom). Lite samma sak för dig, att du förbereder dig och är intresserad kommer att ge dig den största fördelen av alla inför det här. Du kommer att vara som en svamp som suger upp precis allt du hör, är nyfiken och frågar, kommer att prata med kamrater och liknande. Herre jösses, när jag var i din ålder och skulle (borde) förbereda mig inför gymnasium eller universitet satt jag mest och åt jord eller något annat totalt meningslöst. Good on you! (Är själv nätverksadmin och jobbar med stadsnät och allt det där du rabblade upp nu för tiden, så kan jag kan du liksom)