SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk

Jag vill att N64 Classic Mini får ett exklusivt spel som aldrig blivit klar förut eller haft release som till exempel Metroid 64. Sedan hoppas jag på spel som är för dyra för att köpa själv. Till exempel Mega Man X2 och X3 till SNES som kostar runt 2 till 3 tusen om man har super tur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paco Maco:

En konsol per år så blir det Switch classic år 2022.
Breath Of The Wild
Mario Kart 8 Deluxe
Super Mario Odyssey

Blir knepigt sen när de ska släppa classic versioner av konsoler som inte är släppta ännu.

Permalänk
Medlem

Lyckades boka två st från NETONNET. en till mig och en till kompisen

Permalänk
Medlem

En N64C kommer man klart försöka köpa, antar priset höjs en aning till, 1999?

Golden Eye hade varit trevligt att se, dock svårt med licenserna har jag för mig att jag läst..

Permalänk
Medlem

Tycker N64an går in i en "era" där spel började likna varandra. Ja ok vi kan nog föra en låång diskussion av detta men tycker ändå charmen började avta. Sega Dreamcast kom väl också i samma veva.. missade några år där kanske hade andra intressen då men whatever. N64 Classic kommer sälja som smör. Magkänslan säger mig dock Nintendo kommer vänta några år...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Tycker N64an går in i en "era" där spel började likna varandra. Ja ok vi kan nog föra en låång diskussion av detta men tycker ändå charmen började avta. Sega Dreamcast kom väl också i samma veva.. missade några år där kanske hade andra intressen då men whatever. N64 Classic kommer sälja som smör. Magkänslan säger mig dock Nintendo kommer vänta några år...

Saturn och PlayStation (1) var de som var i samma generation som Nintendo 64.

Dreamcast var i samma generation som GameCube, PlayStation 2 och Xbox (originalet).
Dreamcast var först ut i den generationen, så i viss mån konkurrerade den med N64 och PS1.
Lite som Segas reklamer för Genesis (Mega Drive),
Genisis does what Nintendont
Där Sega jämförde Genesis mot NES. Mega Drive/Genesis var ute på marknaden före SNES.
Men sen kom SNES och blev den riktiga konkurrenten till Genesis/Mega Drive.

Dreamcast hamnade i liknande sits. Vid lansering så var det N64 och PS1 den konkurrerade mot och där var den ju överlägsen (tekniskt sett).
Men sen satt inte Nintendo och Sony och bara tittade på. Samt att Microsoft gav sig in i leken med sin första Xbox.

Permalänk
Medlem

Verkar som Elgiganten öppnat upp bokningen..

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/NINTENDOC...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Får man ju bara hoppas att dom syncar antalet inkommande enheter mot antalet som beställer så vi inte får en ny tråkig händelse som skedde med Inet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

beställt en från media markt. fått en. priset är i saftigaste laget

Visa signatur

Det är ingen brådska så länge man skyndar sej

Permalänk
Inaktiv

Kollade precis mina två beställningar med, inget avbokat ännu iallafall. Två månader till lansering fortfarande, ser faktiskt fram emot att ha en i näven.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av anon5930:

Kollade precis mina två beställningar med, inget avbokat ännu iallafall. Två månader till lansering fortfarande, ser faktiskt fram emot att ha en i näven.

Ser mest fram emot att hacka den.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

edit strömadapter. fail.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Det ska bli intressant att se hur marknaden på blocket/tradera kommer se ut för SNES-mini när alla scalpers som förbokad 10+ ex vill sälja samtidigt.
Med tanke på det redan höga priset på SNES-mini så kommer nog vinstmarinalerna vara rätt små till skillnad på NES-mini.

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Ser mest fram emot att hacka den.

Jag också, det fattas så många spel på den. Får hoppas den inte har blivit patchad för hack

Permalänk
Medlem

Orkar inte läsa hela tråden, finns det nån butik Göteborgstrakten som kommer att ha den i lager vid release?
Eller är det samma skämt som NES-mini, släppet?

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av RHWarrior:

Orkar inte läsa hela tråden, finns det nån butik Göteborgstrakten som kommer att ha den i lager vid release?

Please someone just spoon feed me. -1 för minimal insats.

Det är mycket begränsad tillgång och har du inte förbeställt kommer det vara svårt att få tag på en.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Please someone just spoon feed me. -1 för minimal insats.

Det är mycket begränsad tillgång och har du inte förbeställt kommer det vara svårt att få tag på en.

Jo jag klurade ut det för längesen... menade att Nintendo roar sig med kunderna som vanligt...
Och ändå är en hel del hur hypade som helst, fast de blir rätt dassigt behandlade.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Jo jag klurade ut det för längesen... menade att Nintendo roar sig med kunderna som vanligt...
Och ändå är en hel del hur hypade som helst, fast de blir rätt dassigt behandlade.

That's because we like it! *spank me harder Nintendo*

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Håll koll på prisjakt, fler butiker kommer få bekräftat de får in ett gäng.

Sen dök ju mini NES upp på BRleksaker och ICAhemma... så ja, lite koll runt release så kanske...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Leveranser från Komplett.se

Tänkte lägga in en liten varning till er/oss som har förhandsbokat på Komplett.se:

Var i kontakt med deras chattsupport i ett annat ärende (hade beställt en PS4 Pro som jag fick levererat helt utan emballage vilket resulterade i endel fraktskador på kartongen samt att fraktsedeln satt klistrad direkt på originalemballaget) så då passade jag på att fråga hur frakten kommer att ske med SNES Classic.

Detta var svaret jag fick:

En fråga till, har beställt en SNES Classic, kommer ni skicka den på samma sätt?
13:51:10 - Kundservice Ja, den kommer dessvärre att skickas på samma sätt.

En liten heads-up till er som är försiktiga och vill ha kvar originalemballaget i bra skick..

Permalänk

Det är inte ok @Komplett !
Blir retur om min kommer så!

Skrivet av Frager:

Tänkte lägga in en liten varning till er/oss som har förhandsbokat på Komplett.se:

Var i kontakt med deras chattsupport i ett annat ärende (hade beställt en PS4 Pro som jag fick levererat helt utan emballage vilket resulterade i endel fraktskador på kartongen samt att fraktsedeln satt klistrad direkt på originalemballaget) så då passade jag på att fråga hur frakten kommer att ske med SNES Classic.

En fråga till, har beställt en SNES Classic, kommer ni skicka den på samma sätt?

En liten heads-up till er som är försiktiga och vill ha kvar originalemballaget i bra skick..

Visa signatur

12700K | 32GB | 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Wow. När de vet hur jäkla limited de är så bör man tycka att de hanterar produkterna lite bättre än så. Sjukt dåligt..

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Är det nån som vet hur returreglerna är hos postnord kring ej uthämtade paket? Jag har försökt googla kring vem som betalar om man helt enkelt inte hämtar ut paketet och det går i retur efter 14 dagar.

Vissa säger att postnord står för kalaset, andra företaget och dom tredje att kunden får returfrakten avdragen från det man får återbetalt....

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Är det nån som vet hur returreglerna är hos postnord kring ej uthämtade paket? Jag har försökt googla kring vem som betalar om man helt enkelt inte hämtar ut paketet och det går i retur efter 14 dagar.

Vissa säger att postnord står för kalaset, andra företaget och dom tredje att kunden får returfrakten avdragen från det man får återbetalt....

Har du inte en överrenskommelse med leverantören / butiken ang. retur / avbeställning så är det oftast du som kund som får stå för det. Detta står till 99% i köpvillkoren när du lägger beställningen.

Edit: Eftersom Postnord kommer debitera leverantören för detta som i sin tur debiterar kund.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Har du inte en överrenskommelse med leverantören / butiken ang. retur / avbeställning så är det oftast du som kund som får stå för det. Detta står till 99% i köpvillkoren när du lägger beställningen.

Edit: Eftersom Postnord kommer debitera leverantören för detta som i sin tur debiterar kund.

Spanade lite mer och det verkar stämma, jag hittade mycket gammal information där det snackades om att det är skillnad på ett icke uthämtat paket som går i retur (då vissa snackade om att det ansågs vara samma "leverans") till skillnad från ett uthämtat som sedan skickas tillbaka till kund (då det då gick att anse som 2 olika).

Men t ex webhallen har skrivit att man får betala 175:- om man ej hämtar ut det, vilket i min mening är helt horribelt eftersom det då blir betydligt billigare att bara gå till ombudet, hämta ut paketet och sen skicka tillbaka det omgående. Väldigt märkligt.
Däremot har Stadium (dock ej "teknik"-leverantör då) en mycket mer "luddig" skrivning där "ej uthämtat" och "retur/ånger" är två olika punkter i deras villkor.
- På ej uthämtat står det kort och gott att varan går i retur efter 14 dagar, och att man blir återbetald. Inget om någon fraktkostnad.
- På retur/ånger står det att man använder den förtryckta retursedeln och då blir debiterad 49:-.

Det tråkiga är dock att om man kommer till sitt ombud, får se sitt paket från Komplett och verkligen ser att puckona har skickat det i sin kartong utan yttre emballering, så är det alltså jag själv som kund som ska stå för returfrakten.
Jag tycker eventuellt att man borde kunna processa mot Komplett i det läget då deras bristande emballage kan anses ha förstört produkten man köpt? Dock är ju det värsta i den situationen att Komplett knappast kommer göra bättre nästa gång, eller öht ha några fler kvar för leverans. Man får nog helt enkelt bara skippa Komplett i denna vända.

Men jag som har lagt flera preorders eftersom ingen kunde garantera leverans hade ju helt enkelt bara tänkt behålla den enhet hos den leverantör som skickade först. Det tråkiga är ju om flera skickar parallellt, då hade jag bara tänkt låta det i gå i retur, men det suger ju om man ovanpå ett hutlöst pris på 1590:- åker på 175:- i returfrakt alá Webhallen.
Allt bara för att butikerna inte ens kan svara på om man kommer få en leverans eller ej

Permalänk
Medlem

Vad tror ni man får betala om man vill plocka upp en på andrahandsmarknaden?

2000? Mer/mindre?

Permalänk
Medlem

Jag kommer kränga min på Tradera/blocket fick en tidig bokning bekräftad.
Tycker inte ett SNES för 1500kr är värt det tyvärr, undra vad man får för skiten?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Spanade lite mer och det verkar stämma, jag hittade mycket gammal information där det snackades om att det är skillnad på ett icke uthämtat paket som går i retur (då vissa snackade om att det ansågs vara samma "leverans") till skillnad från ett uthämtat som sedan skickas tillbaka till kund (då det då gick att anse som 2 olika).

Men t ex webhallen har skrivit att man får betala 175:- om man ej hämtar ut det, vilket i min mening är helt horribelt eftersom det då blir betydligt billigare att bara gå till ombudet, hämta ut paketet och sen skicka tillbaka det omgående. Väldigt märkligt.
Däremot har Stadium (dock ej "teknik"-leverantör då) en mycket mer "luddig" skrivning där "ej uthämtat" och "retur/ånger" är två olika punkter i deras villkor.
- På ej uthämtat står det kort och gott att varan går i retur efter 14 dagar, och att man blir återbetald. Inget om någon fraktkostnad.
- På retur/ånger står det att man använder den förtryckta retursedeln och då blir debiterad 49:-.

Det tråkiga är dock att om man kommer till sitt ombud, får se sitt paket från Komplett och verkligen ser att puckona har skickat det i sin kartong utan yttre emballering, så är det alltså jag själv som kund som ska stå för returfrakten.
Jag tycker eventuellt att man borde kunna processa mot Komplett i det läget då deras bristande emballage kan anses ha förstört produkten man köpt? Dock är ju det värsta i den situationen att Komplett knappast kommer göra bättre nästa gång, eller öht ha några fler kvar för leverans. Man får nog helt enkelt bara skippa Komplett i denna vända.

Men jag som har lagt flera preorders eftersom ingen kunde garantera leverans hade ju helt enkelt bara tänkt behålla den enhet hos den leverantör som skickade först. Det tråkiga är ju om flera skickar parallellt, då hade jag bara tänkt låta det i gå i retur, men det suger ju om man ovanpå ett hutlöst pris på 1590:- åker på 175:- i returfrakt alá Webhallen.
Allt bara för att butikerna inte ens kan svara på om man kommer få en leverans eller ej

För det första är det väl helt rimligt att de tar ut en avgift högre än själva frakten om du inte hämtar ut paketet, du har ju skapat mer arbete för dem och någon (som får lön) måste lägga tid på det.

För det andra så har flera produkter en kartong avsedd för att kunna skickas direkt i, utan yttre emballage. Om det inte är en sådan produkt kan du vägra att ta emot paketet utifrån att du är rädd för att produkten tagit skada av frakten.

OT: Alla mina beställningar fallerade, "för liten tillgång".

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag jobbar på ett postorderföretag och jag hanterar även ganska mycket returer emellanåt. Om du går till din postutlämning och säger att du vägrar hämta ut det så sätter de (eller postnord, vet ej) på en lapp om varför paketet går i retur. Det kommer då stå vägrad.

Så företagen som får tillbaka en vägrad retur vet om detta. Och mest troligt har du ju tagit i kontakt med företag också så de vet om att du har vägrat den. Så detta lär du som person inte behöva betala.

Jag tror även att företag gör olika. Vi ger faktiskt tillbaka hela beloppet om någon ej har hämtat ut ett paket. Däremot skickat vi en faktura på 250:- om det är någon som ej har hämtat ut sitt postförskott.

Jag tror allt detta beror på hur företaget bestämmer sig att hantera detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Vad tror ni man får betala om man vill plocka upp en på andrahandsmarknaden?

2000? Mer/mindre?

Jag antar runt 2000, eller precis över, beroende på när du vill ha. 2500 känns sjukt tex, så tror inte på en lika hög höjning jämfört med NESen.