Sonos Play 5 gen 1 - är den bra?

Permalänk
Medlem

Sonos Play 5 gen 1 - är den bra?

Hej!

Jag har precis köpt en Sonos Play 1 till köket och kikar efter något större till vardagsrummet. Den "nya" Play 5 är rätt dyr men gen 1 finns rätt billigt på blocket. Är den bra, trots sin ålder? Kan det vara värt att köpa en Play 5 gen 1 för en billig peng, eller ska jag satsa på någon av de nyare modellerna?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Hej!

Jag har precis köpt en Sonos Play 1 till köket och kikar efter något större till vardagsrummet. Den "nya" Play 5 är rätt dyr men gen 1 finns rätt billigt på blocket. Är den bra, trots sin ålder? Kan det vara värt att köpa en Play 5 gen 1 för en billig peng, eller ska jag satsa på någon av de nyare modellerna?

Tack på förhand!

Är den bra, trots sin ålder?
Jaa, för guds skull.

Kan det vara värt att köpa en Play 5 gen 1 för en billig peng, eller ska jag satsa på någon av de nyare modellerna?
Gen 1 är fortfarande skitbra. Gen 2 är snäppet bättre med snyggare design och lite mer kräm. Om detta är värt de extra slantarna kan bara du avgöra. Personligen hade jag kört på gen 1 för jag hör inte jättestor skillnad på de båda och jag spelar inte särskilt högt. Tror du kommer bli toknöjd oavsett och de minskar inte många kronor i andrahandsvärde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeepRaffing:

Är den bra, trots sin ålder?
Jaa, för guds skull.

Kan det vara värt att köpa en Play 5 gen 1 för en billig peng, eller ska jag satsa på någon av de nyare modellerna?
Gen 1 är fortfarande skitbra. Gen 2 är snäppet bättre med snyggare design och lite mer kräm. Om detta är värt de extra slantarna kan bara du avgöra. Personligen hade jag kört på gen 1 för jag hör inte jättestor skillnad på de båda och jag spelar inte särskilt högt. Tror du kommer bli toknöjd oavsett och de minskar inte många kronor i andrahandsvärde.

Tack för svar! Ska hålla utkik på blocket och så får vi se vilken det blir!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Hej!

Tack på förhand!

Gen 1 är löjligt bra. Du kommer att bli jättenöjd!

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk

Har du länk till priserna för gen 1?

Vänligen Victor

Visa signatur

/ Victor

Permalänk

En gen 1 bör inte kosta mer än 3500kr eller så.

Permalänk
Medlem

Jag har två stycken play 1 i vardagsrummet och en play 5 gen 1 i sovrummet.
Play 5 gen 1 räcker bra, ljudet är fint, även om gen 2 ska vara ett kliv uppåt.

Jag tycker däremot att två stycken play 1 låter bättre, eftersom att man får ordentlig separation på ljudet. En till fördel med 2 play 1 istället för play 5 är att du senare kan köpa en Sub och då få seriöst bra ljud, med Ettorna som satelliter.

Jag skulle inte ge mycket mer än 3000 för en Play 5 gen 1. (min köpte jag för 2800, men det var ett löjligt bra pris också)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smawia:

Jag har två stycken play 1 i vardagsrummet och en play 5 gen 1 i sovrummet.
Play 5 gen 1 räcker bra, ljudet är fint, även om gen 2 ska vara ett kliv uppåt.

Jag tycker däremot att två stycken play 1 låter bättre, eftersom att man får ordentlig separation på ljudet. En till fördel med 2 play 1 istället för play 5 är att du senare kan köpa en Sub och då få seriöst bra ljud, med Ettorna som satelliter.

Jag skulle inte ge mycket mer än 3000 för en Play 5 gen 1. (min köpte jag för 2800, men det var ett löjligt bra pris också)

och nu insåg jag att denna tråd inte var purfärsk, sorry!

Skickades från m.sweclockers.com