[PC] Destiny 2 – Diskussionstråd

Permalänk
Medlem

Jag spelade aldrig Witch Queen-kampanjen på Legendary, men tänkte ge det
en chans den här gången och det är ju skitkul (än så länge) Är på del 8 av 21.

Permalänk
Medlem

Det bästa är att det går att spara sina builds.
Det sämsta är att min perfekta warlock nu är en skugga av sitt forna jag.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att dom misslyckades rätt rejält med storyn? Tyckte hela Nimbuskaraktären var cringe och tillförde absolut ingenting alls

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

Behöver 2 för Day One Imorgon

Är 4 stycken redo för Root of Nightmares imorgon. Men behöver 2 till för fullt lag.
Var redo på att spendera minst 12 timmar och var gärna över 1790 power.
Om detta är intressant skicka ett meddelande på discord.

211991228949069824 är mitt discord ID
Går även att söka efter FeIix#0069

Permalänk

Tjena!
Försöker få med lite mer folk i vår Destiny 2 klan. Vi kör helst end-game content så som Raids, Dungeons etc. Är alla mogna men med ganska mörk humor. Flera med barn och majoriteten är 30+. Nu när alla expansioner (förutom lightfall) är gratis och även into the light så är det ett utmärkt tillfälle att spela med likasinnade. Hoppa in på våran discord vetja! Se länk nedan:
https://discord.com/invite/NeHbr8V

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 - 64GB - CL30 | Mobo: Gigabyte B650E AORUS MASTER | PSU: Seasonic Vertex PX-1200 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starksprit:

Tjena!
Försöker få med lite mer folk i vår Destiny 2 klan. Vi kör helst end-game content så som Raids, Dungeons etc. Är alla mogna men med ganska mörk humor. Flera med barn och majoriteten är 30+. Nu när alla expansioner (förutom lightfall) är gratis och även into the light så är det ett utmärkt tillfälle att spela med likasinnade. Hoppa in på våran discord vetja! Se länk nedan:
https://discord.com/invite/NeHbr8V

Hej. Är nöjd med klanen jag är med i.
Men spelar gärna med er då och då

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Hej. Är nöjd med klanen jag är med i.
Men spelar gärna med er då och då

Trevligt! Bara att hoppa in på discorden!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 - 64GB - CL30 | Mobo: Gigabyte B650E AORUS MASTER | PSU: Seasonic Vertex PX-1200 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Medlem

Tja!

Nu var det typ hundra år sedan jag sist körde Destiny 2 så jag är lite efter. Jag och en polare funderar på börja igen men vi har självklart några frågor.

Måste man skaffa varje expansion var för sig eller är det som i WoW att man bara behöver köpa senaste och får de tidigare gratis? Vad ingår i expansionerna? Är det ens värt att spela utan expansioner? Vad är "annual pass" och vad ingår i det?

Så många frågor som jag inte blir klok på

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Måste man skaffa varje expansion var för sig eller är det som i WoW att man bara behöver köpa senaste och får de tidigare gratis? Vad ingår i expansionerna? Är det ens värt att spela utan expansioner? Vad är "annual pass" och vad ingår i det?

Så många frågor som jag inte blir klok på

Vill du spela vardera expansions kampanj och innehåll behöver du köpa var och en. Det är inte som i WoW där det räcker med att köpa senaste expansionen.

Skrivet av oTiuZ:

Vad ingår i expansionerna?

I vardera expansion ingår respektive kampanj, område, super/subclass (om det släpptes ny super/subclass med den expansionen), exotics, raid och aktiviteter i de nya områden.

Skrivet av oTiuZ:

Är det ens värt att spela utan expansioner?

Det är upp till dig och din polare anser det värt det för att uppleva hela storyn (även fast inte originalkampanjen är kvar i spelet). Min rekommendation är att kolla en sammanfattning på Youtube och sedan skaffa senaste expansionen (The Final Shape). Är det så att ni vill spela de andra expansionerna rekommenderar jag att invänta rea på dem. I Lightfall och The Witch Queen expansionerna ingår inte dungeons (det gör de i det tidigare expansionerna) och behöver köpas till separat med en "dungeon key".

Skrivet av oTiuZ:

Vad är "annual pass" och vad ingår i det?

Annual pass är content som släpps successivt över hela året. Det här året har Bungie valt att kalla det för "Episode" (vilket tidigare var säsonger); nuvarande episod är uppdelade i tre akter som pågår mellan 11 juni och 8 oktober. Episoderna går att klara av retroaktivt fram till 8 oktober om jag förstått det rätt.

Dungeons är roliga och jag rekommenderar dem om det bara är du och din polare som mest kommer köra med varandra. De är max 3-spelar aktiviteter.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Såg att Destiny 2 är gratis numera (ja lite out of the loop hahah). Är det värt att ge spelet en chans? Jag körde första spelet när det kom ut och var inte så himla imponerad. Skiljer sig tvåan på några avsevärda vis? Tänker mest i den generella spelupplevelsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Såg att Destiny 2 är gratis numera (ja lite out of the loop hahah). Är det värt att ge spelet en chans? Jag körde första spelet när det kom ut och var inte så himla imponerad. Skiljer sig tvåan på några avsevärda vis? Tänker mest i den generella spelupplevelsen.

Gameplay-mässigt är det väldigt likt. Extremt bra gunplay och raidsen är så himla bra. Men det som är sämre i tvåan är enligt mig looten. I ettan fanns det bara ett sätt att få vissa vapen och rustningar, och det var genom att köra raidsen. I tvåan får man en random epic varje gång man får en epic, vilket gör att det inte känns lika kul att grinda, enligt mig. I alla fall var det så sist jag spelade, vilket iofs var ett bra tag sedan.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av Nioreh83:

Gameplay-mässigt är det väldigt likt. Extremt bra gunplay och raidsen är så himla bra. Men det som är sämre i tvåan är enligt mig looten. I ettan fanns det bara ett sätt att få vissa vapen och rustningar, och det var genom att köra raidsen. I tvåan får man en random epic varje gång man får en epic, vilket gör att det inte känns lika kul att grinda, enligt mig. I alla fall var det så sist jag spelade, vilket iofs var ett bra tag sedan.

Ahh ok förstår. Nice att gameplay är likt för det minns jag var riktigt kul. Har tvåan fler sidemissions eller kanske en längre campaign/storymode? Grejer man kan köra på egen hand helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Sen dom sunsettade en stor chunk av orginalkampanjen och ersatte med lite random kartor från destiny 1 så är new player experience verkligen usel, du måste mer eller mindre plugga storyn genom att kolla videos på yt.
Har tidigare spelat ett par hundra timmar och tyckte det var roligt. De senaste åren har dock Bungie blivit allt mer greedy i deras affärsmetoder. Det räcker inte längre att köpa en dlc för att få all content som hör till. Du ska köpa deluxe edition, och sen ovanpå det ett season pass för att få alla raids, loot etc..
Utöver det så timegatear de content en massa, samt gör allt vad de kan för att styra dej mot deras ingame shop.

D2 har varit ett riktigt bra spel, men såvida du inte är extremt intresserad och villig att lägga massa tid, så hade jag rekommenderat att spela nåt annat istället

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av n0kturnal:

Sen dom sunsettade en stor chunk av orginalkampanjen och ersatte med lite random kartor från destiny 1 så är new player experience verkligen usel, du måste mer eller mindre plugga storyn genom att kolla videos på yt.
Har tidigare spelat ett par hundra timmar och tyckte det var roligt. De senaste åren har dock Bungie blivit allt mer greedy i deras affärsmetoder. Det räcker inte längre att köpa en dlc för att få all content som hör till. Du ska köpa deluxe edition, och sen ovanpå det ett season pass för att få alla raids, loot etc..
Utöver det så timegatear de content en massa, samt gör allt vad de kan för att styra dej mot deras ingame shop.

D2 har varit ett riktigt bra spel, men såvida du inte är extremt intresserad och villig att lägga massa tid, så hade jag rekommenderat att spela nåt annat istället

Oj, ok det satte saker i perspektiv. Menar du att campaign är mer eller mindre otillgänglig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Oj, ok det satte saker i perspektiv. Menar du att campaign är mer eller mindre otillgänglig?

Har inte spelat på 1.5 år så inte 100 på hur läget ser ut idag. Det finns säkert nån här som kan ge ett bra svar.
Senaste försökte jag introducera en polare till spelet, han gav upp dock..

Men lite exempel i den här artikeln: https://www.destructoid.com/the-best-content-thats-still-suns...

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av n0kturnal:

Har inte spelat på 1.5 år så inte 100 på hur läget ser ut idag. Det finns säkert nån här som kan ge ett bra svar.
Senaste försökte jag introducera en polare till spelet, han gav upp dock..

Men lite exempel i den här artikeln: https://www.destructoid.com/the-best-content-thats-still-suns...

Alright, men tack för tipset!