Måste-ha saker på förfester?

Permalänk
Medlem

Måste-ha saker på förfester?

Vad är era måste-ha grejor på en förfest? Ska på en studentfest nästa vecka och förfesten är hos mig, det enda jag har just nu i lek/spelväg är luffarschack... Funderar på att införskaffa ett som är som fia med knuff fast med shots istället? Vad brukar ni ha? Bomba förslag så man får den roligaste förfesten nånsin

Ps. Vi är cirka 20 pers, så om flera kan vara med samtidigt så är det bra

EDIT: Om vi bortser från det uppenbara då... Dvs sprit, musik och glas

Permalänk
Medlem

Snacks, plastmuggar, musik.

Jag har försökt att ha både brädspel och retrovideospel på mina förfester men det slutar alltid med att ingen spelar ändå.

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Medlem

Sprit

Permalänk
Medlem

Kanske kan va till hjälp

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Hedersmedlem

Capsa bör man, annars dör man!

Det här är dessvärre en värdelös länk som inte riktigt beskriver reglerna rätt? Vadå Kungen? Kom igen. Ska se om jag hittar bättre
https://sv.wikipedia.org/wiki/Caps

Bättre, det finns lite möjliga varianter på spelet. Linköpings är bäst. Tror det här är Luleås.
https://www.acc.umu.se/~piraya/artiklar/capsrule.pdf

Absolut roligaste jag någonsin gjort på en fest. Görs helt utomhus i varmt väder men brukar gå att lösa inomhus också.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ett par hetsiga kortspel som får folk taggade (dvs, dricka), beerpongbord, trevlig musik på en ljudnivå så man fortfarande kan prata men ändå njuta av musiken samt något tilltugg! Men det viktigaste är att alla har det jävligt kul. Kommer nog galant du, du får ha det så trevligt!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

@StickanN: Beer pong / Ölpingis brukar ju vara populärt, som 50+ är det längesedan men sonen på 20+ säger det brukar funka bra, kräver ju inte heller mycket rekvisita.
https://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96lpingis

Permalänk
Medlem

En eller flera kortlekar brukar räcka länge. Finns många bra kortspel som gör att du får dricka ofantliga mängder

Annars håller jag med om Beerpong. Har börjat spela det mer och mer nu på förfester/fester och det är riktigt underhållande.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Går alltid hem med pictionary och charader, pictionary gärna kopplat till TV via en tablet, ett plus om tablet:en har en penna/stylus.

Då går alla igång och det blir enklare att snacka även med folk man inte känner speciellt om lagen blir lite random.

Sen har du även Kahoot och Shoutrageous som du kan ta en närmare titt på.

Permalänk
Medlem

toalett för eventuella uppstötningar alternativt en balkong.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

När jag anordnar förkrök brukar jag se till att jag har bra belysning, sånt diggar folk. Lyckades norpa några discolampor för några hundringar på blocket för några år sedan. Samt en rökmaskin om du gillar sånt, refill går att köpa hos teknikmagasinet.
Audioanläggning med en enhet med spotify som folk kan gå fram till och lägga till sina egna önskemål. Har en gammal 4gen ipad jag alltid har Spotify på vid ljudanläggningen. Sittplatser, köp några stabila vikbara plaststolar, soffan blir snabbt fylld. Nu beror det ju lite på vad du har för umgänge, men vattenpipa brukar uppskattas bland mina vänner.

Oftast sker det att vi skippar stan helt och hållet.

Permalänk
Medlem

Jackbox är faktiskt rätt kul att köra, bara att koppla upp till en tv eller skärm och så använder folk sina mobiler. Går ju alltid göra det till drinking game om man vill

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

En golden retriever som man får klappa hur mycket man vill.

En strategiskt utplacerad dildo som någon kan stöta på och starta en diskussion om.

En broschyr från Flat Earth Society.

Ett pingisbord

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Jackbox games om TV finns. Annars är Cards against Humanity en vinnare! Finns även gratis mobilversion, men det är inte samma grej som fysiska kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Capsa bör man, annars dör man!

Det här är dessvärre en värdelös länk som inte riktigt beskriver reglerna rätt? Vadå Kungen? Kom igen. Ska se om jag hittar bättre
https://sv.wikipedia.org/wiki/Caps

Bättre, det finns lite möjliga varianter på spelet. Linköpings är bäst. Tror det här är Luleås.
https://www.acc.umu.se/~piraya/artiklar/capsrule.pdf

Absolut roligaste jag någonsin gjort på en fest. Görs helt utomhus i varmt väder men brukar gå att lösa inomhus också.

Det finns även andra varianter som är enklare att hålla på med. T.ex. i Västerås där jag pluggar nu så är det uthållighet så inga poäng att hålla reda på. Sist kvar vinner i de reglerna men är man på en förfest så är det ju bara att kapsa tills man behöver dra vidare...om man orkar.
Kan slänga med de reglerna men de du länkade är lite mer kort sammanfattat.
http://www.bayerskt.se/caps_info.php
Det skiljer ju varifrån man kommer och pluggar

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk

Vänner