Värt att uppgradera från 280x till 1060 gtx med nuvarande skärm?

Permalänk
Medlem

Värt att uppgradera från 280x till 1060 gtx med nuvarande skärm?

Jag har en i5 4670K med ett Asus 280x men skärmen är en AOC E2770SH och är nöjd med den.
Har jag någon nytta av att uppgradera till ett 1060 GTX med den skärmen?
1060 GTX kostar inte så mycket så jag tänkte om det var värt det.

Permalänk
Medlem

En 1060 skulle hjälpa ditt system en hel del. Om du har någon nytta kan du endast besvara. Kan du idag med ditt 280x spela allt du önskar? har du FPS problem? är du tvungen att skruva ned ögongodiset för att datorn ska hänga med?

Om du återkommer med vilka spel du lirar idag så kan man besvara din fråga lite bättre.

Permalänk
Medlem

@NewCamps:

Jag lirar lite 3d spel ibland med Dishonered, Alien Isolation osv men mest Europa Universalis och Civ och den typen.
Idag kan jag typ spela det mest utan problem med hyfsat bra inställningar.
Men 1060 ska ju vara klart bättre vad jag förstår. Vet dock inte om skärmen klarar av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penguins:

@NewCamps:

Jag lirar lite 3d spel ibland med Dishonered, Alien Isolation osv men mest Europa Universalis och Civ och den typen.
Idag kan jag typ spela det mest utan problem med hyfsat bra inställningar.
Men 1060 ska ju vara klart bättre vad jag förstår. Vet dock inte om skärmen klarar av det.

Klart att skärmen klarar av det, inget hinder där.
Frågan är snarare om du kommer dra någon nytta ur det hela. Ett 1060 kommer "fräscha" upp ditt system och du kommer kunna dra upp inställningarna på alla spel du nämnde ovan. Min rekommendation är att du kör på ett 1060, kom ihåg att 6GB varianten har lite bättre prestanda. Det är inte bara minnet som skiljer dem.

Elgiganten har rea på både varianterna, länkar dem och du får själv bestämma beroende på dina behov och budget.
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/pc-gaming...
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/pc-gaming...

Permalänk
Medlem

@NewCamps:

Det är en viss skillnad i pris också på dem
Nöjer mig nog med 3 GB versionen.

Permalänk
Medlem

De är helt klart värt de. .Har själv gjort de

Permalänk
Medlem

Jag tycker det låter som att du ska spara pengarna och vänta då du inte verkar behöva uppgradera just nu

Permalänk
Medlem

@fax110:

Du menar att R9 280x räcker långt?
Kanske bättre och satsa på en kylare och överklocka?

Permalänk
Medlem

@Penguins:

Kunde inte låta bli att passa på med ett 1060
Säljer mitt 280x