iOS 11 - uppdatering hämtas automatiskt oavsett om jag raderar den (iPhone 5s)

Permalänk
Medlem

iOS 11 - uppdatering hämtas automatiskt oavsett om jag raderar den (iPhone 5s)

Tjena!

Min iPhone 5s med iOS 10 hämtar iOS 11 - uppdateringen utan att jag har tryckt på "Hämta och installera" oavsett om jag varje gång raderar hämtningen (inte installationen). Vet ni varför det blir så och om det på något sätt går att stänga av den automatiska hämtningen? Det är störande att varje gång behöva radera den. Problemet med om jag installerar iOS 11 är att mobilen inte kommer gå att använda längre då det är en 5s.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

Vad är det för något?

Permalänk
Medlem

@finally: Du blir av med uppdateringen?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

gå in på den länken så installerar den en profil som lurar telefonen att du är på senaste firmware

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

@Azzz1: Du blir av med uppdateringen?

Skrivet av TroubleBaker:

gå in på den länken så installerar den en profil som lurar telefonen att du är på senaste firmware

Okej tack!

Edit: Varför blir det så förresten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

Okej tack!

Edit: Varför blir det så förresten?

iOS 11 stödjer iPhone 5S, så jag förstår inte riktigt vad du menar med att den inte kommer att kunna användas längre?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd

Tricket är att alltid ha under 1 GB ledigt på telefonen. Då kan uppdateringen inte laddas ner. Jag får bara meddelandet att det finns en uppdatering, inte att den är redo att installeras. Detta meddelande kommer dessutom ytterst sällan. På min gamla 4S kom rutan fram dagligen, vilket var sjukt störande. Nej, jag tänker inte uppdatera, Apple. Telefonen är långsam nog på ett gammalt OS.

Uppdateringen laddas alltid ner automatiskt om du är ansluten till ett wifi-nätverk, och har tillräckligt med utrymme naturligtvis. Så stäng av wifi om du har mycket ledigt i mobilen.

Permalänk
Medlem

Jag har senaste betan (11.3 beta2) på min iPhone 5s , det funkar. Har bara ett problem och det är att jag ibland inte kan skriva när jag använder safari. Dock löser det sig om jag stänger av appen och starta igen. Annars är det bara batteriet som börjar bli kasst men det har med åldern att göra.

Visa signatur