Telia TV med annan fiber leverantör?

Permalänk

Telia TV med annan fiber leverantör?

Jag har själv Bredband2 som fiberleverantör. Skulle det fungera att min kompis som har Telia TV (genom telia fiber) skaffar ett tvillingkort och jag skaffar en digitalbox och använder Telia TV abonnemanget trots att jag har en annan fiberleverantör?

Permalänk
Medlem

Varför inte bara skaffa eget TV-abonnemang? Bara för att du har en annan internetoperatör innebär inte det att du förhindras skaffa TV-abonnemang från Telia. (Vid Fiber)'

För övrigt skulle inte din lösning funka om ni inte delar samma nätverk.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

borde gå att köra tex två nano beam om ni inte bor för långt från varandra för att vara på samma nätverk. (beror ju visserligen på vilken kostnad det är för tv abonnemanget om det ska vara lönt)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Universal Telecom

@Bakircioglu: Varför inte Cmore? Då kan du titta på vad du vill, när du vill för endast 99 kr/mån. De har dessutom flera live-TV kanaler om du skulle föredra live-TV.

Allt gott!
Alfred på Universal Telecom

Permalänk
Medlem

Förmodligen går det inte för att din TV-box måste ta in informations från Telias server för nedladdning av ex mjukvara. Det måste isåfall aktiveras mot din address.

Visa signatur

Dator:Ryzen 7 3700X | MSI GTX 1080 | ASUS X570-F | Supernova G2 750W | Samsung 840 EVO 250GB & 500GB | Fractal Design Meshify Compact | Noctua D15S Chromax
Ljud: Beyerdynamic DT990 Pro 250Ω | Schiit Modi | Fiio E09k | Argon 7460.

Permalänk
Medlem

Det går tyvärr inte. Telias Tvillingabonnemang måste ligga på samma fiberanslutning. Du kan dock ta del av personens TV genom att använda din kompis Telia Play (Tidigare play+). Telia play ingår gratis till alla telia tv abonnemang och där finns alla tv kanaler och nästan alla playtjänster. Du kan använda en chromecast för att få se innehållet på din TV.