Hej!
Jag har OLED65B7V som kostade 32.000 kr och den har två feta vertikala ränder på var sin sida av mitten, mycket störande, de syns bara ibland i gråa/mörkare scener, särskilt när filmen panorerar i sidled, vilket är svårt att få med på stillbilder som de vill att man ska skicka in.
Pratat en del med supporten på LG och de talade om att detta var vanligt på OLED, men då tycker jag inte att de ska göra reklam som om att det är värdens bästa TV med svarta & färger ECT, vilket det är för det mesta, hade jag vetat om detta hade jag väntat med TV köp några år till, varit utan TV i 13 år, innan jag köpte min B7:a.
Jag vill såklart reklamera, men LG går inte med på det, de sa att de kunde skicka ut en tekniker som skulle kolla på min B7:a, om de kunde se något fel i normalt tv tittande, jag frågade vad är normalt tv tittande ? Om man kollar på Till exempel Lets Dance eller något annat mainstream program där det är ljusa och starka färger så framkommer inte mina vertikala ränder, bara vid vissa krigsfilmer/skräck där det kan vara grå dimma/rök ECT, jag har för övrigt ingen antenn inkopplad kör bara Blu-ray och Streaming tjänster som HBO & Netflix.
Jag får ta kostnaden av en tekniker om han inte ser något fel, som han tycker är värt att byta tv, och det är inte 100% att jag får en bättre OLED tv.
Vet inte om jag ska gå vidare i ärendet.
/k
PS: mina ränder syns mest mellan 5 och 10%
https://www.youtube.com/watch?v=dP4vEGREGD4&t=