Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Någon som stör sig på alla friendly npc's som går runt helt random?
Vet inte hur ofta jag hoppar på någon och klubbar ned i tron om att det är en zombie

Händer mig då och då med Sur blir dem med, som att det var meningen att stampa in skallen på deras vän.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D | 64GB G.Skill Trident Z Royal | 7900 XTX | Asrock Nova X870E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Jag är jäkligt sugen på införskaffa Dying Light 2. Hade orimligt kul med först Dying Light.
Däremot verkar storyn vara väldigt mellanmjölkig, och det haglar buggar. Så jag avvaktar lite.
Genomsnitts-score på Metacritic verkar ligga runt 5-snåret.

Gillar du ettan så rekommenderar jag ett köp. Det kraschar väldigt ofta men inte så mycket i början (för mig), det buggar mycket och man är väldigt svag i början jämte DL1. Men är du ett DL-fan eller njöt av ettan så köp det. Det är i princip bara krascherna som förstör spelet för mig. Hade mycket problem med frusna menyer och T-posande fiender i början men det verkar ha blivit klart bättre. Det kraschar runt varannan timme för mig, vissa gånger 4 gånger i timmen och andra gånger inte en gång på 10 timmar. Men spelet sparar ofta, rätt irriterande att spawna i en safe zone då spelet kraschar när man är djupt nere i en mindre safe-zone. Har du andra spel att plöja klart så kan du likaväl göra det före, för det finns lite jobb för dem att slutföra med detta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Gillar du ettan så rekommenderar jag ett köp. Det kraschar väldigt ofta men inte så mycket i början (för mig), det buggar mycket och man är väldigt svag i början jämte DL1. Men är du ett DL-fan eller njöt av ettan så köp det. Det är i princip bara krascherna som förstör spelet för mig. Hade mycket problem med frusna menyer och T-posande fiender i början men det verkar ha blivit klart bättre. Det kraschar runt varannan timme för mig, vissa gånger 4 gånger i timmen och andra gånger inte en gång på 10 timmar. Men spelet sparar ofta, rätt irriterande att spawna i en safe zone då spelet kraschar när man är djupt nere i en mindre safe-zone. Har du andra spel att plöja klart så kan du likaväl göra det före, för det finns lite jobb för dem att slutföra med detta.

Enda buggarna ja stött på va att Coop inte fungerade första 20 timmarna av släppet, en crash och lustig prestanda trotts bra dator.

Så vi har ju haft tur i sig. Detta på över 20 timmar nu iallfall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreeM:

Enda buggarna ja stött på va att Coop inte fungerade första 20 timmarna av släppet, en crash och lustig prestanda trotts bra dator.

Så vi har ju haft tur i sig. Detta på över 20 timmar nu iallfall.

Låter ju bra! Jag har haft en hel del problem. Men det verkar ha lugnat ner sig, kanske har de patchat bort en del eller så har det med att jag är i en annan del av "världen" nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreeM:

Verkar som prestandan är rejält svajande för olika personer. Du har mycket bättre prestanda än va digital foundry har i 1440p till o med.

Undra va det är som påverkar det.

Säkert Denuvo

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Man är starkare än i början av DL1, avsevärt mycket starkare. Var förjävligt om man mötte människor de första timmarna i DL1...

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snyft:

Man är starkare än i början av DL1, avsevärt mycket starkare. Var förjävligt om man mötte människor de första timmarna i DL1...

I strid är man det. Men stamina och infection immunity är låga i början. Jag höll på att turna flera gånger och gör det fortfarande trots inhalatorer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snyft:

Fast det var ju rätt realistiskt, oftast så möter man väl 3 gubbar o normalt sett så har ju inte en person en chans mot så många

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Fast det var ju rätt realistiskt, oftast så möter man väl 3 gubbar o normalt sett så har ju inte en person en chans mot så många

Skulle inte kalla det realistiskt, när de tar 20+ slag med järnrör i huvudet, men visst.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snyft:

Skulle inte kalla det realistiskt, när de tar 20+ slag med järnrör i huvudet, men visst.

Neh, men mot 3 personer, skulle man ens träffa någon av dem i huvudet normalt?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Neh, men mot 3 personer, skulle man ens träffa någon av dem i huvudet normalt?

Är man en hemlig elit agent så skulle jag anta det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

"INHIBITOR CONTAINER NEARBY"

Är det bara jag som är dum i huvudet men känns som att jag springer och letar i sinne typ varje gång, ibland ser jag dom på survivor sense men ibland hittar jag dom aldrig. Finns det ngt knep?

Har du sett nere till vänster i HUD att den visar avstånd i meter till containern när du är närmare än 50m? Betydligt lättare att lokalisera då. Ibland kan det dock vara knepigt att hitta in i byggnaden som de ligger i.

Permalänk
Medlem

Är sugen, men efter att ha spelat ett par timmar i första spelet så märker jag att jag blir alldeles för rädd för jagande zombies

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid:

Är sugen, men efter att ha spelat ett par timmar i första spelet så märker jag att jag blir alldeles för rädd för jagande zombies

Det här spelet var mindre läskigt

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det här spelet var mindre läskigt

Det först jag läser på reddit " I'd say its more scary than the first one.."

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid:

Haha fan, folk är mesar!

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Första spelet kunde man skippa natten helt, och den var rätt "binär" pang på i första spelet. I Dying Light 2 har de gjort natten enklare i början och mer dynamisk, men att man i princip måste ut på natten ibland.

Permalänk
Medlem

Sjukt besviken på detta spel, orkar inte klara ut det. Ligger redan ute för försäljning xD

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

Jag har fokat på main storyn rätt mycket nu på sistonde och nådde epilouge så nu blir det att bromsa lite och ta lite side missions för jag vill inte att storyn ska vara över "redan" sjukt bra spel

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Jag har fokat på main storyn rätt mycket nu på sistonde och nådde epilouge så nu blir det att bromsa lite och ta lite side missions för jag vill inte att storyn ska vara över "redan" sjukt bra spel

Kom ihåg att du kan ju köra om i alla fall en gång till och göra motsatta val mot vad du gjorde denna runda
Polarn och jag har kört 64h nu i co-op där vi valt att göra alla anti PK val vi kunnat. Mainquesten vi har att göra nu är när vi ska få grappling hook, men vi har inte så mycket sidemissions kvar.
När vi är helt klara med denna genomkörning som är min värld så ska vi köra hans värld där vi ska göra alla pro PK valen vi kan för att få se hur spelet blir med de valen istället. Blir ju lite annan story ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snyft:

Njah, mitt minne är att man dödade en Zombie på två-tre slag med en träpåk i DL1 på låg level. Nu kan jag knappt döda en Zombie med ett "epic" vapen på låg level utan att få slut på stamina. Kan vara såa tt minnes sviker, men det känns inte som det.

Jag hade aldrig problem med "humans" i första spelet. Än om marginellt från början likt zombies. Första spelet var markant lättare i mitt tycke i början, då jag vad jag känner inte kommit längre än till början av mitten. Men jag är en person som gör alla sidequests som är möjligt innan man går vidare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Nu kan jag knappt döda en Zombie med ett "epic" vapen på låg level utan att få slut på stamina. Kan vara såa tt minnes sviker, men det känns inte som det.

Du måste skämta, jag tar 5 zombies lätt med t.eks en Epic level 30-36 vapen, men det är viktig att du använder dina Upskilling points till att satsa på extra stamina. (Och jag är inte en Fjortis no-life 16h dagen spelare, har spelat kring 15h till nu, tar långa rastar, och är kring 50 år)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Kom ihåg att du kan ju köra om i alla fall en gång till och göra motsatta val mot vad du gjorde denna runda
Polarn och jag har kört 64h nu i co-op där vi valt att göra alla anti PK val vi kunnat. Mainquesten vi har att göra nu är när vi ska få grappling hook, men vi har inte så mycket sidemissions kvar.
När vi är helt klara med denna genomkörning som är min värld så ska vi köra hans värld där vi ska göra alla pro PK valen vi kan för att få se hur spelet blir med de valen istället. Blir ju lite annan story ändå

Ja det är sant, kan nog köra det ett par gånger till för det var ju ett antal vägval under storyns gång som kommer leda en åt ett annat håll. Tänkte inte på det

Visa signatur

PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Du måste skämta, jag tar 5 zombies lätt med t.eks en Epic level 30-36 vapen, men det är viktig att du använder dina Upskilling points till att satsa på extra stamina. (Och jag är inte en Fjortis no-life 16h dagen spelare, har spelat kring 15h till nu, tar långa rastar, och är kring 50 år)

Jag har gott om stamina, skillnaden är att det tar 3-5 slag istället för 1-3 som i DL1. Jag gör mer skada med parkour än vad mitt "legendary" 2-handade gör. Vapnena i spelet känns undermålig som fan. Men i början var det i princip en stamina bar per zombie. Nu är det väl 2 zombies per stamina bar. Eller 10 om jag använder parkour. Men jag gör cirka 30% damage max om inte vapenmodsen proccar på en zombie om jag gör en "power strike".

Jag kanske inte har kommit tillräckligt långt fram? Men vi diskuterade ju inte mid-late game.

Skrivet av Lagerlöf:

Haha fan, folk är mesar!

Jag är en mes, men inte för att det är "scary". Jag avskyr att dö i spel,

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag måste vara helt ärlig, jag var för snål för att köpa spelet, så jag sålde mina oöppnade CS:GO-lådor (hade straxt över 1000st) så lyckades kamma hem stax över $400.

Och jag absolut älskar detta spel, jag har inte stött på några större problem, det värsta var att jag hamnade under ett hus och dog.

I ärlighetens namn så tycker jag att "klättrandet" är mer skrämmande än zombies, att ta sig upp på utsidan av de högsta husen i spelet är en ren mardröm för mig 🤣🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Jag måste vara helt ärlig, jag var för snål för att köpa spelet, så jag sålde mina oöppnade CS:GO-lådor (hade straxt över 1000st) så lyckades kamma hem stax över $400.

Och jag absolut älskar detta spel, jag har inte stött på några större problem, det värsta var att jag hamnade under ett hus och dog.

I ärlighetens namn så tycker jag att "klättrandet" är mer skrämmande än zombies, att ta sig upp på utsidan av de högsta husen i spelet är en ren mardröm för mig 🤣🤣

Var glad för det, det kraschar konstant för mig mellan 1-12 timmar. Ibland flera gånger i timmen.
Prestandan är dock bra. Spelet är roligt, men lider en hel del av consolitis vad gäller menyer/keybinds. Samt i övrigt likt DL1.

Skrivet av GreeM:

Verkar som prestandan är rejält svajande för olika personer. Du har mycket bättre prestanda än va digital foundry har i 1440p till o med.

Undra va det är som påverkar det.

Påverkar nog de med 6< cores än de med fler. Eller så kör de DX12, DX12 fungerade bra om jag körde fullscreen men det slaktade allt i bakgrunden. Nu är min 5900X i reklamationsstatus så jag kör en 2700X just nu, men jag tror inte det skulle spela någon roll då CPU-användningen låg på 30-60% och GPU användning konstant 100%.

Tänkte att jag lägger till en stor förbättring jag såg. Man behöver inte spamma knappar på QTE, utan det finns en inställning där du kan ställa om det till hold. Ingen gillar quick-time events och må de dö.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Prestandan i detta spel är helt otrolig.

Jag har en äldre Threadripper (1950x), dock med 64 GB DDR4 ram, och 3090 kort, men den drar inte mera än ca 10% cpu och på det allra värsta 50% gpu, och typ 35%. Kör med maxade settings i 4K / 60 fps.

mer specs.
Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Prestandan i detta spel är helt otrolig.

Jag har en äldre Threadripper (1950x), dock med 64 GB DDR4 ram, och 3090 kort, men den drar inte mera än ca 10% cpu och på det allra värsta 50% gpu, och typ 35%. Kör med maxade settings i 4K / 60 fps.

50% gpu visar ju snarare hur stor flaskhals din CPU är än att det inte kräver något

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

50% gpu visar ju snarare hur stor flaskhals din CPU är än att det inte kräver något

Helt rätt, såhär ser ett belastat grafikkort ut. https://imgur.com/KUNgqFv Detta i DL2 med 2700X då min 5900 ligger i reklamation hos Webhallen. Så om en 1950X inte klarar att pusha mer än 50% av ett 3090 så är det uppenbarligen en CPU-flaskhals.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det där med hur saker o ting flaskar har jag aldrig riktigt fattat. tittade idag på hur min setup funkar och min CPU ligger på 60procent tydligen med detta spelet, så då skulle den alltså flaska?
Nu ser jag ingen begräsning i prestanda för mitt grafikkort eller setup då spelet flyter på max inställning oavsett

Visa signatur

PC: