Permalänk

iphone 7 avaktiverad

Tjena! Min morfar fick sin iphone 7 avaktiverad, ja vet inte hur o han verkar inte veta heller, han e inte nåt snille på mobiler o teknik alls.
Iphone kan ja typ inget om.
men de står bara på skärmen "iPhone är avaktiverad Anslut till iTunes"
När ja kopplar in den o startar itunes så får ja upp felmedd där de står något i stil med "Unknown error 0xe8000015"
sen kommer ja inte längre
Nåt tips?

Permalänk
Medlem

@PrOxY_1337: Kontaktat Apple och kollat med dem?

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem

Det här kan vara en bra utgångspunkt:
https://support.apple.com/en-gb/HT204095

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | 2x4TB SN850x

Permalänk
Medlem

Du kommer troligtvis får sätta telefonen i DFU läge och återställa den och lägga in uppdaterad programvara vi iTunes
Har gjort det på en telefon nyss som jag bytte skärm på och 2 andra som oxp fick det problemet (allt försvinner troligtvis på telefonen finns 2 sätt den ena löser det utan att radera den och den andra raderar hela till som en full återställning) detta va på iPhone 6 och 6plus dock men tror det är samma visa på 7an

Ring till appel support och ha sim kod telefon kod och mailen som iCloud /telefonen (appelid är kopplat till samt de lösenordet för dessa grejer behöver du om du gör en återställning via DFU-itunes

Googla detta innan då jag ej tar på mig ifall något går fel 👍😉 det är ju appel vi pratar om 😉

Knä bero på att man slagit in lösenordet fel för många gånger etc tror jag så testa och logga in på den efter ett par timmar eller en dag eller så detta är något jag bar har i bakhuvudet dock (appel supporten löser detta till dig annars å guidar dig ) jag gjorde detta själv utan supporten via googla för att sätta den i ett speciellt läge DFU (hålla in home knappen å ljudknapp när man startar och har den kopplad till dator med iTunes) men du får googla detta för har det inte i huvudet exakt annars supporten som sagt 👍

Sorry för slarvigt skrivet sitter på telefonen med 2 barn i knät 😜

Visa signatur

Corsair 900D---Asus Maximus APEX XI Z390---i7 9700k(5.2Ghz All Cores. Uncore 4.5)---2x16 Gskill Trident Z Royal 4000mhz cl15/16+Tweaked Subtimings---RTX 4080 Zotac Amp Extreme Airo---Corsair RMX1000w---Samsung 970Evo+ 2,5TB NVME.
Full Custom Loop CPU/GPU---Only EKWB Parts---480x60Rad---360x60Rad--- 240x60Rad---21 Fans.
Monitor: Asus PG348Q 34Inch UltraWide 3440x1440--100Hz.
Misc: Mouse-Logitech G502---Headphones-Logitech G935---T-Board-Ducky Mecha Mini 2 silent Red.

Permalänk

Ja lyckades fixa de till 95% det ända som fattas nu är att aktivera telefonen igen o för att göra de behöver ja en kod som finns på Emailen som är reggad till Apple-ID som han inte kan lösenordet på alls och dom återställningsmöjligheterna till eposten funkar inte för de är inget som känns igen haha!