Permalänk

dlink dwr-923

Jag har en dlink dwr-923 som jag upgraderade firmware på till en som jag trodde var den senate eftersom det var den enda som jag hittade på telenors hemsida, men det visar sig vara en sämre variant på ett annat språk. Efter dess har telefonen (som är kopplad till routern) slutat fungera, jag har haft kontakt med telenor och dom kunde fixa internet men inte telefonen.

Jag har testat upgradera firmware till fler olika svenska varianter (även den senaste som telenor skickade till mig) men ingen funkar, det står bara "Invalid firmware" och sen händer inget. Jag har testat att starta om, fabriksåterställa och lägga till en till APN (vilket borde lösa problemet) men den inställningen är inte ens tillgänglig.

Är det någon som har haft samma problem som har en lösning eller någon som har ytterligare några idéer?

Permalänk
Medlem

Jag har samma 4G-router och har bråkat en del med firmwares. Tillslut så hittade jag en som är helt upplåst så att man kan använda vilken operatör man vill. Det är bara att byta APN i GUI:et.

Den finns att ladda ner här:
https://tekniksmart.se/d-link-dwr-923-ny-firmware-slppt-till-...

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk

@Korgan: Jag har redan testat alla 4 firmwares som fanns på denna sida + den nyaste som telenor gav mig, men ingen funkade :/