Cooler Master NR200P "North Edition"
Jag har länge suktat efter ett trevligare chassi än mitt nuvarande Cooler Master. Främst är det chassin med trädetaljer som fångat mitt intresse, t.ex. Lian-Li A3 och Fractal Design North. Men då jag inte vill lägga en massa pengar på ett relativt onödigt byte och egentligen inte orkar plocka isär min nuvarande maskin, så bestämde jag mig istället för att bygga om mitt nuvarande chassi.
Steg 1.
Spendera på tok för mycket tid i Fusion för att modellera en ny front, kom sedan på att du inte har en jättestor 3D-skrivare så modellen behöver delas och skarvas på något sinnrikt sätt.
Steg 2.
Skriv ut alla delar (skriv ut ett par av dem ingen för att du inte kan mäta ordentligt).
Steg 2b.
Smält fast små mässingsinserts för M3-skruvar där det behövs.
Steg 3.
Montera ihop plastdetaljerna med M3-skruvar (förvånas över att de faktiskt passar och verkar hålla ihop).
Steg 4.
Såga till en massa pinnar, hela modellen utgick från planhyvlade pinnar som fanns att köpa lokalt.
Steg 5.
Kila fast pinnarna i klykorna i fronten.
Det var här jag insåg att jag nog måste fixa en mall för avståndet mellan övre/undre ramen och pinnarna för att få det hela jämt.
Kvar att fixat...
Behöver slipa och betsa pinnarna, jag tänker Valnöt (nr. 2 på följande testbit).
Samt montera allt på chassit. Återkommer med uppdatering när det är gjort.