Battlefiled 5 DX12 skärm flickering?

Permalänk
Medlem

Battlefiled 5 DX12 skärm flickering?

Hej, är det nån som har samma problem eller nån lösning åt detta?

Jag har testa att köra med DX12 i BF5 och fick bättre prestanda ca 20-30 fps mer. Men jag märkte att det började flickra på min skräm inte i spel men bara i menyn och inte hela menyn uta bara när man går in under (your company) det är det som är så skummt. Jag testa BF1 och SWBF2 med DX12 och det funkar där och i andra spel. Det är bara i BF5 som det händer. Jag har testat massor med troubleshooting men inget hjälpte, testat olika skärmar, ominstallation av hela orgin och bf5 m.m.

Jag kör med en i7 6700k, Asus z170 pro ganing och ett GTX 2080. Min skärm är en Acer predator x34p.

Permalänk
Medlem

vad för version av 2080 har du? har samma problem med vissa titlar när man byter till dx12 wow så får jag ljus flimmer i nedre delen av mitten av skärmen. lösning byt till dx11.
bf 5 så får jag blinkande "no signal"
lösning för samtliga titlar har varit stäng av Gsync eller byta till dx11 ena lösningen kan funka medans den andra gör det värre. sen har även byt port på dp funkat och ibland funkar det att bara ta ut den och stoppa in i samma igen.
även jag har provat med att byta dp, annan skärm och gamla gpun
kör med ett ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL
och andra försöket med AG352UCG6 lämnade tillbaka min förra och väntade på blackfriday då jag hade exakt samma problem som vi upplever nu.
har du testat att stänga av gsync?

Visa signatur

ASUS Strix Z270H i7700k 5.0ghz custom loop
Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200mhz
ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL

Permalänk
Medlem

Aa har testat att stänga av G-sync, jag har Asus ROG Strix OC 8gb. För mig är det bara BF5 som flimrar alla andra spel funkar med dx12 så som wow, BF1 och SWBF2. Och jag ser det bara på en viss del i menyn på toppen av skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com