Tips för att återuppta spelandet

Permalänk
Medlem

Tips för att återuppta spelandet

10-15 år senare så skall jag göra ett försök att återuppta mitt spelande och undrar vilken strategi som är att föredra:

Den billiga strategin: Har köpt en ny PC till barnen och tänkte prova att spela på den. Men inser nu att det kanske fortfarande är konsol som gäller. Något tips på vad jag missat och bör prova gällande spel som finns till PC?

Xbox strategin: Köpa en Xbox One X och köra RDR2 och ev prova Game pass så jag kan prova runt lite olika spel

PS4 strategin: Köpa en PS4 Pro och köra RDR2

PS4 budget: Köpa en PS4 Slim och köra RDR2.

Har fått ett presentkort på Amazon på 400 euros som skall användas så fokus ligger inte så mycket på kostnad eller vad som är prisvärt. Handlar snarare om att hitta en upplevelse och spel (och framtida spel) som gör så pass stort intryck att jag fortsätter.

Köpte en PS3 för många år sedan men blev aldrig så mycket spelat på den. Kanske för att jag inte hade ett tillräckligt bra spel att prova med så vill undvika att gå i den fällan igen. Och RDR2 verkar ju vara årets bästa spel så om jag inte gillar det så är det nog bara så att jag inte är någon gamer

Permalänk
Medlem

X-boxen är ju trevlig också om du kan utntytja 4k blue-rae läsaren i den med till film. Och det är kraftigare.

Playstation har fler bättre exklusiva titlar.

Har du möjlighet att tästa de båda kontrollerna så är ju de också en del i upplevelsen med vilken som käns skönast för dig.

Om du har vänner som spelar, vad kör de i så fall?
Både x-box och ps kräver att du ska betala för att spela online! Men man får även lite spel och annat med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

X-boxen är ju trevlig också om du kan utntytja 4k blue-rae läsaren i den med till film. Och det är kraftigare.

Playstation har fler bättre exklusiva titlar.

Har du möjlighet att tästa de båda kontrollerna så är ju de också en del i upplevelsen med vilken som käns skönast för dig.

Om du har vänner som spelar, vad kör de i så fall?
Både x-box och ps kräver att du ska betala för att spela online! Men man får även lite spel och annat med.

Trevligt med läsaren på Xboxen men har samtidigt svårt att se när jag skall använda den. Alla filmer och serier som jag ser gör jag redan via Netflix 4k abonnemang eller Apple Tv 4k, men jag har kanske missat något med UHD-läsaren som motiverar att man återigen skall ha fysiska skivor.

Har inte testat handkontrollerna, men känner givetvis till PS3-kontrollen sedan tidigare. Men Xbox kontrollen verkar väldigt omtyckt.

Har inga vänner som jag planerar att spela med. Tänker mig mest single player.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BobbyM:

Trevligt med läsaren på Xboxen men har samtidigt svårt att se när jag skall använda den. Alla filmer och serier som jag ser gör jag redan via Netflix 4k abonnemang eller Apple Tv 4k, men jag har kanske missat något med UHD-läsaren som motiverar att man återigen skall ha fysiska skivor.

Har inte testat handkontrollerna, men känner givetvis till PS3-kontrollen sedan tidigare. Men Xbox kontrollen verkar väldigt omtyckt.

Har inga vänner som jag planerar att spela med. Tänker mig mest single player.

Streamat 4k är skräp jämfört med en UHD. Helt olika bitrate och helt olika ljud

Men tack o lov är jag inte kräsen o kör själv med streamat

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Streamat 4k är skräp jämfört med en UHD. Helt olika bitrate och helt olika ljud

Men tack o lov är jag inte kräsen o kör själv med streamat

Säkert sant att att streamat 4k är sämre, men samtidigt inget som är så pass dåligt att jag skulle överväga att skaffa skivor igen. Oavsett hänger inte min framgång gällande att återuppta spelandet på om det finns en UHD spelare eller ej gissar jag.

Permalänk
Medlem

"Men inser nu att det kanske fortfarande är konsol som gäller."

Vad menar du med det?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Eftersom det verkar som att du har barn = mindre tid, samtidigt som du även verkar vara inne på att spela singleplayer spel så föreslår jag PS4 Pro.
Går att göra "wishlists" på både prisjakt och i playstation store så du kan hålla koll efter rabatter på spel du är sugen på så går det att komma undan rätt billigt. Finns ju även Tradera. Köp inte på spel på release, det är bara onödigt när det redan finns så många spel du missat.

Slänger med lite speltips:
God of war
Horizon Zero Dawn
Spiderman
RDR2
Until Dawn
The Witcher 3
The Last of Us Remastered
Stardew Valley
Dirt Rally
Assassin's Creed Odyssey
GTA 5
Fallout 4 Game of the year edition
Detroit Become Human
Magicka 2
Rocket League

Visa signatur

7600X + 6750 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

"Men inser nu att det kanske fortfarande är konsol som gäller."

Vad menar du med det?

Spelade som mest 1995-2005 och noterade då (primärt kanske inom sports-spel) att speltillverkarna gick från att ha Pc som primär platform till att istället prioritera konsolerna. Nu tror jag inte EA har släppt sitt hockey-spel alls till Pc/Windows under de senaste 10 åren.

Mina barn ville spela Fortnite och Overwatch och då funkade ju PC bra, men när jag nu själv ville plocka upp ett spel så började jag kolla igenom topplistorna för 2018 och det ser ut att helt domineras av konsol-titlar som (i varje fall inte ännu) hittat ut på PC. Det PC spel som verkar vara bäst är The Witcher och det kom 2015! Tror säkert det är bra, men det känns lite stiltje om man jämför med konsol. Men tar givetvis gärna emot ett tips på något som kan matcha ex RDR2 på PC så slipper jag investera i en konsol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strumpa:

Eftersom det verkar som att du har barn = mindre tid, samtidigt som du även verkar vara inne på att spela singleplayer spel så föreslår jag PS4 Pro.
Går att göra "wishlists" på både prisjakt och i playstation store så du kan hålla koll efter rabatter på spel du är sugen på så går det att komma undan rätt billigt. Finns ju även Tradera. Köp inte på spel på release, det är bara onödigt när det redan finns så många spel du missat.

Slänger med lite speltips:
God of war
Horizon Zero Dawn
Spiderman
RDR2
Until Dawn
The Witcher 3
The Last of Us Remastered
Stardew Valley
Dirt Rally
Assassin's Creed Odyssey
GTA 5
Fallout 4 Game of the year edition
Detroit Become Human
Magicka 2
Rocket League

Tack för listan, men kan du förklara varför mindre tid och single player innebär att man skall välja PS4 istället för Xbox eller PC?

Vad jag egentligen är ute efter är en riktigt kul och spännande upplevelse som gör att jag fortsätter spela. Lite som när man plockar upp en riktigt bra bok som man har svårt att släppa och bara vill läsa så fort man får tid. Kan vara en bra story, otroligt bra grafik eller bara en open world experience. Vill minnas att jag tyckte GTA (vice city) var riktigt häftigt när det kom och så otroligt stort, kändes helt nytt om man jämförde med något annat. När man läser RDR2 reviews verkar detta vara något åt det hållet. Men kanske finns det betydligt mer som jag nu missat när jag haft gaming-uppehåll i nära 10-15 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av BobbyM:

Spelade som mest 1995-2005 och noterade då (primärt kanske inom sports-spel) att speltillverkarna gick från att ha Pc som primär platform till att istället prioritera konsolerna. Nu tror jag inte EA har släppt sitt hockey-spel alls till Pc/Windows under de senaste 10 åren.

Mina barn ville spela Fortnite och Overwatch och då funkade ju PC bra, men när jag nu själv ville plocka upp ett spel så började jag kolla igenom topplistorna för 2018 och det ser ut att helt domineras av konsol-titlar som (i varje fall inte ännu) hittat ut på PC. Det PC spel som verkar vara bäst är The Witcher och det kom 2015! Tror säkert det är bra, men det känns lite stiltje om man jämför med konsol. Men tar givetvis gärna emot ett tips på något som kan matcha ex RDR2 på PC så slipper jag investera i en konsol

Just såna spel är oftast mindre på PC. Singleplayer spel överlag är ganska små jämfört med resten.

Det går typ ut på, vara social och spela med andra = PC. Sitta själv och spela = konsol. Jag vet att det går att snacka när man spelar på konsol men det är fan ett skämt jämfört med utbudet man kan få på en dator.

Bara för att witcher3 kom 2015 betyder det inte att det är dåligt eller så, har kommit några expansioner till det efter och är imo nog det bästa SP spel du kan hitta atm.

https://steamcharts.com/top om du vill se vad folk på steam spelar.

Beroende på vad du köpte för PC till barnen är det dock möjligt att witcher3 inte ens går bra på den. OW och Fortnite tar typ ingenting men witcher3 kräver som satan om man vrider upp ögongodiset lite (vilket jag antar du vill eftersom du klagade på när det kom)

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BobbyM:

Jaha, förstår! Vissa titlar är fortfarande exklusiva till konsoler men det är inte mycket afaik. Jag har iofs inte kollat särskilt mycket på det överlag då de titlar jag vill spela finns på PC.

Är det framförallt single player RPG-spel du är sugen på?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Röstar på xbox och gamepass.
Då kan du prova ett helt gäng med titlar men det brukar även vara uppskattat av barn. Det finns en hel del spel på gamepass som passar de yngre men även spel som passar bra och spela ihop eller bara vuxen.
Så lite gott och blandat med andra ord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Jaha, förstår! Vissa titlar är fortfarande exklusiva till konsoler men det är inte mycket afaik. Jag har iofs inte kollat särskilt mycket på det överlag då de titlar jag vill spela finns på PC.

Är det framförallt single player RPG-spel du är sugen på?

Tror jag är sugen att prova allt utom FPS a la Overwatch som i ett galet tempo bara går ut på att skjuta ihjäl så många som möjligt. Så racing, sport, äventyr. Därmed blev jag lite intresserad av Xbox och Xbox Game Pass som verkar vara ett Netflix för spel där man kan prova lite allt möjligt. 79kr/mån var ju dessutom ett ganska humant pris. Men om de flesta heta titlar finns på PS4 så är det inte någon större poäng.

Man blir dessutom allt för ofta insöad på tekniska detaljer. Kommer jag som är van att spela Skate or Die och NHL 95 verkligen gråta blod över att PS4 skalar upp på något vis till 4k? Ibland när man läser så låter det som att RDR2 är sååå mycket bättre på Xbox One X med riktigt 4k än PS4 men kommer jag verkligen bry mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BobbyM:

Man blir dessutom allt för ofta insöad på tekniska detaljer. Kommer jag som är van att spela Skate or Die och NHL 95 verkligen gråta blod över att PS4 skalar upp på något vis till 4k? Ibland när man läser så låter det som att RDR2 är sååå mycket bättre på Xbox One X med riktigt 4k än PS4 men kommer jag verkligen bry mig?

Troligtvis inte. Vi köpte en begagnad xbox one s på blocket, kostar typ 1200-1500kr nu. Så kör du begagnat kan du slå till på båda konsolerna om du så vill.

Eller varför inte en begagnad xbox och en dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Röstar på xbox och gamepass.
Då kan du prova ett helt gäng med titlar men det brukar även vara uppskattat av barn. Det finns en hel del spel på gamepass som passar de yngre men även spel som passar bra och spela ihop eller bara vuxen.
Så lite gott och blandat med andra ord.

Det var ungefär min tanke också. Men vill samtidigt vara säker på att inte gör ett misstag och att 2019 så kommer det där riktigt stora PS4 exklusiva spelet som man bara måste ha.

Det där med Xbox Play Anywhere verkar också lite intressant. Jag kan alltså spela både på konsolen i vardagsrummet och sedan flyttar upp till windows-datorn om jag nu köpt en Play Anywhere titel. Finns det andra fördelar med att ha en konsol och dator/OS från Microsoft som kanske också skall tas med i beräkningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Troligtvis inte. Vi köpte en begagnad xbox one s på blocket, kostar typ 1200-1500kr nu. Så kör du begagnat kan du slå till på båda konsolerna om du så vill.

Eller varför inte en begagnad xbox och en dator?

Dator har vi redan införskaffat. Mitt problem var snarare att jag inte direkt hittade några spännande spel på varken Blizzard eller Origin där jag inhandlat Overwatch och Fortnite till barnen.

Blir en ny konsol eller inget alls. Handlar inte om kostnaden utan att min fru inte vill ha mer än max en ful pryl till i tv-bänken Hade först en tanke att jag skulle vänta ut PS5 eller nästa Xbox gen men efter lite research så verkar det inte hända förrän 2020 och det kändes ju lite lång tid att vänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BobbyM:

Det var ungefär min tanke också. Men vill samtidigt vara säker på att inte gör ett misstag och att 2019 så kommer det där riktigt stora PS4 exklusiva spelet som man bara måste ha.

Det där med Xbox Play Anywhere verkar också lite intressant. Jag kan alltså spela både på konsolen i vardagsrummet och sedan flyttar upp till windows-datorn om jag nu köpt en Play Anywhere titel. Finns det andra fördelar med att ha en konsol och dator/OS från Microsoft som kanske också skall tas med i beräkningen?

Pass på den frågan. Jag har faktiskt aldrig nyttjat play anywhere. Jag har så mycket spel på datorn ändå. Så lirar jag på den så blir det mest lite äldre onlinespel.
Spel på datorn har dock den fördelen att det kostar väldigt lite och köpa på tex steams reor eller humble bundle så man har snabbt mer spel än man hinner att spela. Plus att det är gratis att spela online på pc vilket man får betala extra för på konsol. Dvs det ingår ej onlinespelande i gamepass.

Permalänk
Medlem

Du har 15 års spel att ta igen samt knapert med tid pga barn. Tror inte 2019 års spel släpp borde spela någon roll för dig. Snarare 2025 när du är ikapp de bra spel som du redan missat

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av BobbyM:

Tror jag är sugen att prova allt utom FPS a la Overwatch som i ett galet tempo bara går ut på att skjuta ihjäl så många som möjligt.

Overwatch är ju ett ganska segt spel med ganska mycket taktik osv. Men om du tycker det är ett galet tempo kan jag se varför spela i 30fps och singleplayer är lockande för dig =D

Varken Blizzard eller Origin sitter på bra spel atm så inte konstigt om du hittade något lockande där.

Visa signatur

Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BobbyM:

Tack för listan, men kan du förklara varför mindre tid och single player innebär att man skall välja PS4 istället för Xbox eller PC?

Vad jag egentligen är ute efter är en riktigt kul och spännande upplevelse som gör att jag fortsätter spela. Lite som när man plockar upp en riktigt bra bok som man har svårt att släppa och bara vill läsa så fort man får tid. Kan vara en bra story, otroligt bra grafik eller bara en open world experience. Vill minnas att jag tyckte GTA (vice city) var riktigt häftigt när det kom och så otroligt stort, kändes helt nytt om man jämförde med något annat. När man läser RDR2 reviews verkar detta vara något åt det hållet. Men kanske finns det betydligt mer som jag nu missat när jag haft gaming-uppehåll i nära 10-15 år

Jodå det kan jag försöka förklara!

När man har en PC så får man själv sitta och installera spelen och patcha dem och du själv får hålla reda på dina save-filer. Du ska ha uppdaterade drivrutiner till datorn som även den får underhållas. Tar ju inte mycket tid men har man bara en timma på sig så.

Samtidigt som en PS4 håller reda på allt det där själv kan den även uppdatera dina spel när du inte ens är hemma. Du kan bara sätta dig och fortsätta exakt där du slutade inom loppet av några sekunder.

Många av de singleplayerspelen som toppar "Game of the year"-listorna återfinns på just PS4. God of war, horizon zero dawn, spiderman, RDR2, until dawn, last of us OSV. Massor med kanontitlar som du tyvärr inte finner på PC.

Men med det sagt så finns det ju faktiskt många PC titlar också. Du skulle säkerligen hitta spel du gillar på PC och eftersom ni nyss fått en ny sådan i hemmet så är det ju definitivt den billigaste vägen att spela för dig just nu. Lämnar lite storslagna spel här med: Witcher 3, Fallout 4, skyrim, GTA5, Forza Horizon 4, Assassin's Creed Odyssey, Går väl även rykten om att RDR2 ska komma till PC

Hade jag varit du så hade jag nog köpt det spel jag vart mest sugen på som finns till PC och helt enkelt börjat spela

Visa signatur

7600X + 6750 XT

Permalänk
Medlem

Man blir aldrig för gammal för quake. Rekommenderar quake champions om du vill grotta ner dig i något ny-gammalt

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Jag spelade mycket PS2 när jag var liten och fick sedan ett ps3 men sen hade min kompis ett xbox 360 så köpte ett sådant och föredrog det framför mitt ps3. Kontrollen är helt enkelt bekvämare. Nu har även PS tappat fördelen med gratis multiplayer. Jag skäppte detta helt 2013 och har spelat PC i 4 år. Jag valde sedan att köpa ett ps4 pro för att kunna lira exklusiva titlar och har inhandlat GoW, horizon 0 dawn, last of us... mitt problem är att jag tycker konsolspelen laggar. Jag är för van vid 144hz-spelande tyvärr och hae svårt att få någon njutning av konsolspelandet. Det enda slm flöt på någolunda bra var last of us.

Jag skulle dock rekommendera ps4 över xbox för att alla titlar på xbox kan du få på datorn och du kan spela på datorn med xbox-kontroll. Ps4 har flera spel du inte kan hitta på datorn, fantastiska SP-spel.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strumpa:

Jodå det kan jag försöka förklara!

När man har en PC så får man själv sitta och installera spelen och patcha dem och du själv får hålla reda på dina save-filer. Du ska ha uppdaterade drivrutiner till datorn som även den får underhållas. Tar ju inte mycket tid men har man bara en timma på sig så.

Samtidigt som en PS4 håller reda på allt det där själv kan den även uppdatera dina spel när du inte ens är hemma. Du kan bara sätta dig och fortsätta exakt där du slutade inom loppet av några sekunder.

Yikes, har du inte använt en dator sen 90 talet eller?
Det är exakt på pc som du beskriver nedre stycket som du tror är exklusivt på ps4

De flesta PC spel sparar även din saves i molnet så man har kvar dem efter krasch, vilket fortfarande inte är standard på konsol. Så dör en konsol är ibland allt borta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Yikes, har du inte använt en dator sen 90 talet eller?
Det är exakt på pc som du beskriver nedre stycket som du tror är exklusivt på ps4

De flesta PC spel sparar även din saves i molnet så man har kvar dem efter krasch, vilket fortfarande inte är standard på konsol. Så dör en konsol är ibland allt borta.

Ehm, jo det har jag.
Om du läser hela mitt inlägg så framgår det av sista meningen att jag tycker TS borde börja med att spela på sin PC. Försökte bara förklara varför en PC är mer tidskrävande men det misslyckades tydligen eftersom du inte förstod.
Kanske överdrev något(skrev inlägget 03:20) men menade på att det överlag är mer tidskrävande med installationer, patcher, olika launchers och så vidare på PC i jämförelse mot en PS4.

Har aldrig sagt att PS4 är exklusiv till varken funktionen att kunna uppdatera spel när man inte är hemma eller att kunna starta från "sleep mode", men tycker definitivt att detta funkar bättre på PS4.

På PC ska man ha massa olika launchers, Steam, Origin, Epic Launcher, Battle.net, Bethesda Launcher, UPlay och så vidare. Tycker personligen att det funkar bra, mycket bättre än förr när man manuellt fick installera, men det är fortfarande mer tidskrävande än att bara sätta in en skiva och spela.

Visst, på PS4 får du betala för att få dina save-filer på molnet men du har iallafall allt på ett och samma ställe. Man kan även enkelt göra backup till USB.

Vi kan prata för och nackdelar med konsol vs PC väldigt länge. Jag har båda och enligt mig är en konsol ett utmärkt val för en oerfaren person som vill spela singleplayerspel utan krux.

Visa signatur

7600X + 6750 XT

Permalänk
Skrivet av BobbyM:

Ja en play anywhere titel kan spelas på Xbox och Windows 10.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar och råd. Lutar nog åt att först köpa Witcher 3, Fallout 4, skyrim, Forza Horizon 4 eller Assassin's Creed Odyssey och om jag fastnar för något så verkar det som att PS4 trots allt pga att det finns fler intressanta titlar som troligtvis inte kommer till PC finns att tillgå.

Finns det någon som helst anledning att INTE ta Pro modellen utan istället ta Lite om man bortser från prisskillnaden?

Permalänk
Avstängd

Jag hade röstat på xbone. Dels för att kontrollen är bättre och dels på grund av gamepass. Visst har PS fler exklusiva titlar men skillnaden är inte så stor som många gör gällande. Vill du spela sportspel så har ea någon prenumeration också, vet inte om den finns till PS, som inte har lika mycket innehåll som play anywhere men som också är mycket billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag hade röstat på xbone. Dels för att kontrollen är bättre och dels på grund av gamepass. Visst har PS fler exklusiva titlar men skillnaden är inte så stor som många gör gällande. Vill du spela sportspel så har ea någon prenumeration också, vet inte om den finns till PS, som inte har lika mycket innehåll som play anywhere men som också är mycket billigare.

Tack för tipset. Xbox One X + att prova ea access kanske är ett vettigare alternativ. Synd bara att ea access och Origin inte verkar funka seamless mellan PC och Xbox.

Permalänk
Medlem

Jag har en ps4 och en hyfsad dator. Sitter i kvalet om jag ska köpa en Xbox One x trots att jag inte har en 4k tv bara för jag tycker gamepass och EA access verkar riktigt skönt. Få tillgång till en hel del spel för 79 kronor verkar galet smidigt