Permalänk
Medlem

Inte kraschat på rätt många timmar nu, fan så skoj att få köra hela games.

Permalänk
Medlem

Fortfarande trist att behöva paras ihop med random folk för att spela. Hoppas, hoppas att det kommer ett sololäge. Jag har ingen att spela regelbundet med, men gillar spelet i sig. Snyggt, snabbt, lätthanterat, stabilt.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

@cyklonen Du kan få spela med mig 😉 iofs random men du kan prata svenska och vi kan lira kontinuerligt 🙂

Permalänk
Inaktiv

Som om det inte var nog att Apex har rasat i popularitet runtom på nätet så har det nu blivit totalt överkört av fuskare. Speedhacks och Aimbots är numera vardagsmat och fuskarrapporterna avlöser varandra på t.ex. reddit.
Som om det inte var nog så spekuleras det i huruvida nya säsongen har blivit uppskjuten.

Är detta döden för spelet eller kan de hitta en väg ut ur kaoset? Gällande fuskarstormen så ska Respawn nyligen ha börjat med hårdvarubans. Men hur länge dröjer det innan fuskarna kringgår detta? Mindre kul för dem som köper begagnade delar/datorer också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Som om det inte var nog att Apex har rasat i popularitet runtom på nätet så har det nu blivit totalt överkört av fuskare. Speedhacks och Aimbots är numera vardagsmat och fuskarrapporterna avlöser varandra på t.ex. reddit.
Som om det inte var nog så spekuleras det i huruvida nya säsongen har blivit uppskjuten.

Är detta döden för spelet eller kan de hitta en väg ut ur kaoset? Gällande fuskarstormen så ska Respawn nyligen ha börjat med hårdvarubans. Men hur länge dröjer det innan fuskarna kringgår detta? Mindre kul för dem som köper begagnade delar/datorer också.

Har själv inte märkt av särskilt många fuskare. Kanske är det mindre problem på vissa servrar? Hamnar oftast på Frankfurt 2.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem

Tror det är mest Oceania. Alltså Kina Australien etc.

Permalänk

Jasså är det mycket cheaters i Apex? Inget bra anticheatsystem?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Shrudder:

Har själv inte märkt av särskilt många fuskare. Kanske är det mindre problem på vissa servrar? Hamnar oftast på Frankfurt 2.

Har heller inte sett särskilt många, kanske flera misstänkta men bara några enstaka som man vet fuskar. Förutom nu under de 3 senaste dagarna då det exploderat in-game och även bland rapporterna på reddit. Fanns även någon spelsajt som intervjuat olika fuskmakare/säljare och de hävdar att intäkterna ökat markant senaste dagarna och att det är i huvudsak fusk till Apex som säljs.

De fusk jag själv har sett är aimbots samt speedhacks, men vem vet hur många andra som finns. Det har talats om olika wallhacks och packet loss tricks som gör en mycket svår att skada.

Som jämförelse så har jag spelat Fortnite ett år och har sett kanske 2-3st fuskare någonsin. Det spekuleras i att Apex är synnerligen hårt drabbat på grund av gammal spelmotor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inte så att du är partisk då? Pga att du är en fortnite spelare egentligen? 😉

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alrik:

Inte så att du är partisk då? Pga att du är en fortnite spelare egentligen? 😉

Det var nog det dummaste jag hört på ett tag. Fuskare är väl alltid en pest oavsett spel? Varför skulle någon vara partisk för att de har spelat Fortnite?

Permalänk
Relik 📜

https://www.polygon.com/battle-royale/2019/3/18/18246688/apex...

"Apex Legends is getting a new character named Octane, developer Respawn Entertainment announced on Monday. The character — Apex Legends’ first post-launch Legend — will be released alongside the game’s season 1 “Wild Frontier” battle pass on March 19."

Nu händer det!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RTX 4070 Ti Super - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

https://www.polygon.com/battle-royale/2019/3/18/18246688/apex...

"Apex Legends is getting a new character named Octane, developer Respawn Entertainment announced on Monday. The character — Apex Legends’ first post-launch Legend — will be released alongside the game’s season 1 “Wild Frontier” battle pass on March 19."

Nu händer det!

10:00AM Pacific Time kan tilläggas, dvs 18:00 för oss svenskar.

Källa:Twitter

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tgb: GMMK Pro Mus: Pro X Superlight 2 Skärm: G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Som jämförelse så har jag spelat Fortnite ett år och har sett kanske 2-3st fuskare någonsin. Det spekuleras i att Apex är synnerligen hårt drabbat på grund av gammal spelmotor.

Det är väldigt många spelare som sitter på macros.
Ojsan, skott på mig? Trycker på macroknapp #1 och bygger ett fort med skydd utan att behöva göra någonting. Förbannat tråkigt.
Allt man behöver är programvara som kommer med utrustningen. Razer Synapse, Steelseries Engine, whatever. Löjligt.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: Gigabyte B650M PG Lightning | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | GPU: Gigabyte Radeon RX 7800 XT GAMING OC | RAM: Crucial Pro RAM 32GB (2x16GB) DDR5 @ 6000 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Kingston NV2 1TB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | OS: Windows 111 Professional - https://valid.x86.fr/vy2iva

Permalänk
Medlem

@anon12433: inte alls dumt, många som sprider skit om apex pga att deras favoritspel tappar folk väldigt snabbt
Så dom får panik, inte lika roligt att vara bäst på ett spel med få spelare.

Permalänk
Medlem

Håller med dock gällande sololäge/duo.

Spelade kanske 20 matcher igår kväll själv då polaren inte hade möjlighet och jag kände för att lyssna på lite musik i bakgrunden.

Men av dessa 20 matcher så var det kanske 5 gånger som folk hoppade ner utanför banan direkt från skeppet och sen kanske 10 matcher var det folk som slet sig från formationen vid hopp så jag och en till fick köra 2 mot 3 i samtliga fighter.

Jag vet att man kan gå in i Discord här på Sweclockers och hitta trevligt folk, men ibland vill man bara lyssna på musik medans man spelar

Ska bli skoj med nya legenden och lite nytt content. Sen är det som sagt bara att hoppas på solo/duo-lägen.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SunQ:

Spelade kanske 20 matcher igår kväll själv då polaren inte hade möjlighet och jag kände för att lyssna på lite musik i bakgrunden.

Men av dessa 20 matcher så var det kanske 5 gånger som folk hoppade ner utanför banan direkt från skeppet och sen kanske 10 matcher var det folk som slet sig från formationen vid hopp så jag och en till fick köra 2 mot 3 i samtliga fighter.

Jag vet att man kan gå in i Discord här på Sweclockers och hitta trevligt folk, men ibland vill man bara lyssna på musik medans man spelar

Ska bli skoj med nya legenden och lite nytt content. Sen är det som sagt bara att hoppas på solo/duo-lägen.

Håller med helt om detta. Solo-läge vore uppskattat.

Sedan bättre matchmaking är något jag gärna sett.

Permalänk
Skrivet av SunQ:

Skrivet av anon5930:

Håller med helt om detta. Solo-läge vore uppskattat.

Sedan bättre matchmaking är något jag gärna sett.

Håller tyvärr inte med er angående solo. Spelet blir "unikt" att man måste vara tre spelare. Tanken är att man ska para ihop sitt team med olika legends för att få balans. Är rädd att i sololäge blir det 60/100 av samma legend i slutändan. Nu är det lite variation och annorlunda än andra BR spel. Är ju bara tänka er 50 st Bangalore och hur mycket smoke som kommer härja på banan, spelet är inte gjort för solo. Sen om dem fixar ett "eventmode" som andra BR spel är ju kul men annars tror jag det förstör att lägga in sololäge.

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnilssonn:

Håller tyvärr inte med er angående solo. Spelet blir "unikt" att man måste vara tre spelare. Tanken är att man ska para ihop sitt team med olika legends för att få balans. Är rädd att i sololäge blir det 60/100 av samma legend i slutändan. Nu är det lite variation och annorlunda än andra BR spel. Är ju bara tänka er 50 st Bangalore och hur mycket smoke som kommer härja på banan, spelet är inte gjort för solo. Sen om dem fixar ett "eventmode" som andra BR spel är ju kul men annars tror jag det förstör att lägga in sololäge.

Ser hellre att de fixar större karta och ser till att det är 4-5 spelare i ett lag.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jnilssonn:

Skrivet av griid:

Ser hellre att de fixar större karta och ser till att det är 4-5 spelare i ett lag.

Jag kan faktiskt köpa båda era resonemang här. Spelets styrka verkar ju uppenbart vara att spela i ett team på tre personer. Hade iofs gillat möjligheten med ett större lag som @griid nämner. Detta spel i solo tappar man nog rätt mycket av upplevelsen av, och egentligen finns det drösvis med andra BR-titlar med just solo-läge. Exempelvis Fortnite ger nog säkert en överlag bättre solo-upplevelse mot för ett eventuellt Apex solo-läge. Men hade inte skadat med valmöjligheten samtidigt.

Permalänk

Märkte nu efter dagens update att min fps är cappad igen?
Sitter på en 240hz monitor så vill gärna ligga över 144fps.
Använde mig tidigare av +fps_max unlimited och har även testat med +fps_max 0 men den vägrar låsa upp sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Märkte nu efter dagens update att min fps är cappad igen?
Sitter på en 240hz monitor så vill gärna ligga över 144fps.
Använde mig tidigare av +fps_max unlimited och har även testat med +fps_max 0 men den vägrar låsa upp sig.

Det är en bugg, respawn dev har svarat att dom kollar på det.

Till er som vill ha solo läge, känns som dom måste försöka balansera om flesta heroes för detta.
Jag kör ofta solo, men bryr mig inte om det är squads, i solo/duo kö squads så möter du enbart solo + duos, dvs inte full 3 stack. Så ofta går det att vinna ändå.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Det är en bugg, respawn dev har svarat att dom kollar på det.

Till er som vill ha solo läge, känns som dom måste försöka balansera om flesta heroes för detta.
Jag kör ofta solo, men bryr mig inte om det är squads, i solo/duo kö squads så möter du enbart solo + duos, dvs inte full 3 stack. Så ofta går det att vinna ändå.

Av ren nyfikenhet, vart läste du detta? Har dom någon twitter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Av ren nyfikenhet, vart läste du detta? Har dom någon twitter?

Såg det först på apex redditen under season 1 tråden där dev svarade på en kommentar ang detta.
Det var typ första timmen efter patchen, nu har fler uppmärksammat det dock så hoppas dom släpper en patch för det snart.
Fett irriterande när man sitter på 240hz monitor och är hardcappad på 144fps.

Permalänk

Svårt spel , alla verkar vara bra på spelet?
Har inte stött på en enda nybörjare känns det som .
Hur kan alla vara så bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars Mandel99:

många har spelat andra BR-spel/FPS-spel tidigare.
Har du inte spelat FPS tidigare så är det såklart svårt att komma igång, men är du villig att offra fritid så kommer det nog gå bra tillslut

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid:

många har spelat andra BR-spel/FPS-spel tidigare.
Har du inte spelat FPS tidigare så är det såklart svårt att komma igång, men är du villig att offra fritid så kommer det nog gå bra tillslut

Har inte kört mycket fps på senare tid men polarna som spelat mycket fps genom åren säger samma sak .
Vi kanske börjar bli för gammla helt enkelt 😁

Permalänk
Medlem

Kan säga det tog mig en jävla tid att komma in i det, första br men spelar många shooters.. detta är helt annorlunda

Permalänk
Medlem

Apex är lite som att springa runt på glidmedel och hinna först till bästa vapen likt en svampplockare under en tidig höst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars Mandel99:

Konstigt, när jag spelar solo hamnar jag nästan alltid med nybörjare

Visa signatur

| Ryzen 7 2700x | MSI X470 Gaming Pro Carbon | 16GB HyperX Fury 2933MHz | Noctua NH-D15 SE-AM4 | ASUS Rog Strix 1080Ti | 256GB 850EVO, 525GB MX300 | Corsair RM850x | Fractal Design R6 | ASUS ROG Swift PG279Q (IPS 1440p) | Acer Predator XB271H (TN 1080p) | Glorious Model O & Asus Rog Strix Flare | Bowers&Wilkins P7 | Marantz HD-DAC1 | Svive Hydra Mikrofon Pro

Permalänk

Har en kompis som kör en 2500k med 1060 hans CPU ligger på 80 till 100grader . Kan det orsaka krascher i spelet ?