Är denna mest prisvärt sett till min budget?

Permalänk
Medlem

Är denna mest prisvärt sett till min budget?

https://www.greattech.se/product.html/infinity-st-6?category_...

Förutom några lite obetydliga modifikationer så att det landar på ungefär 14000. Finns det en annan sida som erbjuder en liknande dator till ett bättre pris? Inte någon utländsk sida tack.

Glömde nämna att det ska användas till nästan bara spel. Även en framtidsäker speldator ett tag framöver.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Mateush:

https://www.greattech.se/product.html/infinity-st-6?category_...

Förutom några lite obetydliga modifikationer så att det landar på ungefär 14000. Finns det en annan sida som erbjuder en liknande dator till ett bättre pris? Inte någon utländsk sida tack.

Glömde nämna att det ska användas till nästan bara spel.

Nej (det är inte den mest prisvärda datorn för din budget),

Och GreatTech är enskilt den återförsäljare som har flest skumma ärenden här på forumet med förvirrade köpare.

Jag skulle avråda eller åtminstone göra en ordentlig undersökning vad det är för ärenden. En sökning på företaget här på sweclockers räcker nog.

Återkoppla istället med vad du vill ha datorn till och vad du har för budget.
Ta en titt på denna tråden:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1208318-viktigt-hur-ma...

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Okej trodde att de var något att lita på. Tack för varningen och jag återkommer.

Skrivet av DavidtheDoom:

Vet du någon annan som erbjuder bättre?

edit:
Har nu lagt till en extra detalj om speldator som jag vill ha. Framtidssäker ett tag helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Och GreatTech är enskilt den återförsäljare som har flest skumma ärenden här på forumet med förvirrade köpare.

Visst har dom varit "förvirrade", fast i många fall/trådar har det (som jag uppfattar det) varit köparnas eget fel...

Skrivet av Mateush:

Okej trodde att de var något att lita på. Tack för varningen och jag återkommer.

Vet du någon annan som erbjuder bättre?

edit:
Har nu lagt till en extra detalj om speldator som jag vill ha. Framtidssäker ett tag helt enkelt.

Jag hade nog inte varit rädd för dom så länge priset är rätt, fast som det nu ligger till är det inte något köpläge VARKEN på CPU eller GPU. Nya Ryzen CPU OCH Radeon grafikkort är runt hörnet SAMT ryktade prissänkningar från konkurrenter på konkurrerande produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Jag hade nog inte varit rädd för dom så länge priset är rätt, fast som det nu ligger till är det inte något köpläge VARKEN på CPU eller GPU. Nya Ryzen CPU OCH Radeon grafikkort är runt hörnet SAMT ryktade prissänkningar från konkurrenter på konkurrerande produkter.

Hehe ok. Jag har inte så bra koll men hur länge måste jag vänta innan jag köper en ny bra speldator?

Permalänk
Medlem

Du borde vänta till 7/7 då släpper amd sina nya processorer och grafikkort har jag för mig

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 4ghz, Gigabyte rtx 2060 OC, NZXT H400i, MSI B450M MORTAR, 16gb ddr4 3200mhz, Kingston 240gb ssd, WD blue 1tb 7200rpm, EVGA GQ 650W, Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dundaj:

Du borde vänta till 7/7 då släpper amd sina nya processorer och grafikkort har jag för mig

Då är det lugnt. Jag kan nog först köpa ungefär i Augusti. Tack för hjälpen!

Permalänk

Hade väntat.
Datorn du länkar är inte uppgraderings vänlig om du skulle behöva uppgradera vid senare tillfälle till en bättre cpu.
Om du väntar till augusti så kanske du kan få 9700k i bygget för samma budget men hade kanske gåttt ner på gpu för att få kvalitets delar istället. Tyvärr så förlorar man pengar när andra bygger.
Typ så hade jag byggt idag för din budget.
https://www.inet.se/datorbygge/b1088662/datorbygge

Du kan uppgradera denna datorn vid senare tillfälle med 9700k el 9900k.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel 9900K, Aorus master, g.skill 3200mhz 16gb,Lian li dynamic,Corsair Masterliquid ML360R RGB,ssd 970 1TB, ssd2 970 500Gb, 1080 TI gigabyte. Corsair 850W Vit.