i7 8565U vs i7 8750H
Är en i7 8565U kraftfull nog eller är en kraftfullare i7 8750H mer värt? Har suttit nu och vänt upp och ner på internet när det kommer till denna frågeställning men är fortfarande inte helt övertygad.
Datorerna som jag kollar på är dessa två:
Den första datorn har en i7 8565U medans den andra datorn har en i7 8750H. Även fast H är kraftigare så verkar det ändå som att U i sig är en ganska bra processor och har något att ge. Vilket i sig sätter mig i en svår sits då jag inte riktigt vet vad man ska köra på. En kraftfullare H processor eller en svagare men något "effektivare" U processor. Med effektivitet så tänker jag då att H processorn lär ha mer problem med värme och throttling än vad U har?
Har inga planer på att köra några spel på maskinen utan syftet med maskinen är att använda den för något tyngre musik produktion, video redigering, Photoshop.
Är inte helt säker på om denna tråd ska vara i intel kategorin eller här, men eftersom detta handlar om ett laptop köp så antog jag att denna del av forumet kanske är mer lämplig. Rätta mig gärna om jag har fel.
Ber om ursäkt för en kanske en något flummig tråd, men jag uppskattar alla inputs jag kan få på detta.