Värt att köpa PS4 innan PS5? (begagnat)
Tja.
Snart kommer hösten och Call Of Duty släpper äntligen det nya Modern Warfare som jag är riktigt taggad på att spela då de senaste årens COD spel varit rent av skräp. Förhoppningsvis håller detta spelet en Standard som MW2, MW3 och BO2, men så höga förhoppningar kan jag inte ha. Sedan kommer också FIFA 20 ut, något jag också tänkt köpa. Dessa två spel, men framförallt FIFA är spel jag vill spela på PS4, och INTE PC som jag spelar alla andra spel på. Frågan är bara, är det värt att köpa denna konsol? Jag har inte riktigt koll på när den nya Playstation konsolen släpps, men om jag inte har fel för mig så är det inte förrän någon gång 2020, vilket betyder att jag behöver ett PS4 om jag ska kunna spela MW och FIFA. Dock är jag inte redo att betala hur mycket som helst för konsolen. Detta av två anledningar.
1. Konsolen har flera år på nacken, och PS5 släpps om inte allt för länge.
2. Jag kommer bara att spela FIFA och MW på denna konsol, då jag har en bra dator jag spelar andra spel på.
Då är min fråga, borde jag köpa ett PS4, och isåfall vilket? Först och främst tänker jag mig ett begagnat. Dels för att det sänker priset, och dels för att jag inte är i ett behov av ett helt nytt. Sedan tänker jag också mig ett PS4 slim och inte det vanliga PS4:at som låter som en flygplans motor, och det tar inte så mycket plats på mitt skrivbord som redan är ganska fullt belastrat med två monitors, högtalare m.m. Då jag bara ska spela dessa två spel så borde det räcka med 500 gb tänker jag.
Så min tanke är: PS4 Slim 500 GB. Budget, runt 2000 kr. Kan öka några hundralappar, men då ska en handkontroll helst ingå. Värt priset, eller borde jag tänka om? (XBOX är INTE ett alternativ)